Bu çalışmanın amacı, Ayla Kutlu’nun Merhaba Sevgi adlı çocuk romanını değerler eğitimi ve on kök değer açısından incelemektir. Bu amaç çerçevesinde söz konusu eserdeki değerler tespit edilmiş, eser öğretim programlarında yer alan on kök değer açısından incelenmiş ve eserin önemi değerler açısından ortaya konulmuştur. Bu çalışmada ‘temel nitel araştırma’ deseni kullanılmıştır. Çalışmanın materyalini, Ayla Kutlu’nun, 166 sayfadan oluşan ve 1989 yılında kaleme alınan Merhaba Sevgi adlı çocuk romanı oluşturmaktadır. Çalışmada doküman incelemesine göre elde edilen veriler, betimsel analizle çözümlenmiş, sıklık açısından değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonunda, eserde, toplam 42 ayrı değerin yer aldığı tespit edilmiştir. 2018 yılında yayımlanan öğretim programlarında yer alan on kök değerin de eserde geçtiği görülmüştür. Bunlardan sevgi (53), dürüstlük (43), yardımseverlik (24), sorumluluk (24) ve saygı (22) değerleri, eserde en çok yer alan değerler olmuştur. Bunları dostluk (10), sabır (9) ve öz denetim (7) takip etmiştir. Eserde, on kök değerden en az geçenleri ise adalet (5) ve vatanseverlik (3) değerleridir. Buna göre eserin değerler açısından zengin olduğu, değerler eğitimi açısından önemli olduğu söylenebilir. Çalışmanın sonunda çeşitli önerilere yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 57 |