Bir bireyin içine doğduğu grubun veya toplumun bir parçası olma süreci sosyalleşme olarak adlandırılır ve bu süreçte eğitimin önemli bir yeri vardır. Büyük ya da küçük, geleneksel ya da modern her toplum bu süreçte üyelerinden mümkün olduğu kadar çok katkı sağlamasını bekler. Ancak bu tek yönlü bir süreç ya da beklenti değildir. Özellikle modern dünyada kurumsallaşan ve örgütlü bir yapı içerisinde gerçekleşen örgün eğitim öncelikli olarak toplumun ihtiyaçlarına uygun niteliklere sahip bireyler yetiştirme görevini üstlenmiştir. Bu nedenle modern dünyada örgün eğitim kurumları içinde verilen eğitimin niteliği ayrı bir öneme sahiptir. Ancak verilen eğitimin niteliği, şekli, süresi vb. özellikleri toplumdan topluma ve dönemden döneme değişmektedir. Özellikte toplumsal yapı değiştikçe diğer kurumlar gibi eğitim kurumu da değişmekte ve değişen koşullara uygun olarak yeniden şekillenmektedir. Örneğin özellikle 20.yy’ın ikinci yarısından itibaren ortaya çıkan hızlı sosyal değişme sürecinde örgün eğitimde kullanılan yöntem ve araçlar da değişmiş, dönemin koşullarına uygun yeni yaklaşımlar ortaya çıkmıştır. Bu dönemde ortaya çıkan en önemli değişimlerin başında imge ve görselliğin ön plana çıkması gelmektedir. Bu süreçte eğitimde ve özellikle örgün eğitimde imge ve görseller önemli oranda yer almaya başlamıştır. Ancak örgün eğitimde kullanılan araçların çeşitlendirilmesinin eğitimde kalitenin artmasına yol açacağı aşikârdır. Bu bağlamda eğitimde film kullanımının neden önemli olduğu ve nasıl etkileri olduğu bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu konuda yazılmış literatürden yola çıkarak konuya ilişkin teorik bir değerlendirme amacını taşıyan çalışma derleme niteliği taşımaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Kasım 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 60 |