Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INVESTIGATION OF THE CONCURRENT AND PREDICTIVE VALIDITY OF SECONDARY EDUCATION INSTITUTIONS CENTRAL EXAM SCORES

Yıl 2022, Sayı: 62, 559 - 589, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.888499

Öz

The aim of this study is to investigate the appropriateness and predictive validity of the Secondary Education Institutions Central Examination (OKMS) scores. For this purpose, the relationship between OKMS subtest raw scores and the year-end academic achievement scores of the 8th and 9th grades belonging to the same courses was examined by canonical correlation, one of the multivariate analyzes. Academic achievement scores of 8th and 9th grade courses were taken as independent (predictor) and OKMS subtest scores as dependent (criterion) variables, and 2 separate canonical correlations were analyzed. Before the analysis, the compatibility of the data with the assumptions of the canonical correlation analysis method was examined and outliers that could negatively affect the correlation between variables were not included in the analysis. According to the results, only one canonical correlation was found to be significant between the variable sets. While the predictive power of the History of Revolution and Kemalism courses and the 9th grade History and Science courses was found to be high; It was concluded that the academic achievement scores of some courses could not explain the OKMS subtest scores. In addition, while the 8th grade variable set explains 50.1% of the variance in the OKMS variable set; Grade 9 was able to explain 46.5% of the variable set.

Kaynakça

  • Aiken Jr, L. R. (1971). Verbal factors and mathematics learning: A review of research. Journal for Research in Mathematics Education, 304-313.
  • Akyürek, G. (2019). LGS ve TEOG sınavlarının fen bilimleri dersi öğretim programı ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi (Master's thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Anastasi, A. (1988). Psychological testing (6th ed.), New York: Macmillan.
  • Arı, A., & İnci, T., (2015). Sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersine ilişkin ortak sınav sorularının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 17-50.
  • Aydın, M., & Uçgun, D. (2020). Ortaokul Türkçe dersi sınav sorularının Program’daki kazanımlara göre incelenmesi.
  • Baş, G. (2013). Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009): 6. Sınıf İngilizce Alt Testinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
  • Başol, G., Balgalmış, E., Karlı, M. G., Öz, F. B. (2016). Content analysis of TEOG mathematics items based on MONE attainments, TIMSS levels, and reformed Bloom Taxonomy TEOG. Journal of Human Sciences, 13(3), 5945-5967.
  • Baykul, Y. (2000). Egitimde ve psikolojide olcme: Klasik test teorisi ve uygulamasi [Measurement in education and psychology: Classical test theory and application]. Ankara: OSYM yayınları.
  • Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Holt, Rinehart and Winston, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887.
  • Çağlar, M., & Kılıç, A. (2019). Merkezi sınav ve öğretmen yapımı sınavların bazı değişkenler açısından incelenmesi: ortaöğretime geçiş sınavı örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1288-1305.
  • Çankaya, S. (2005). Kanonik korelasyon analizi ve hayvancılıkta kullanımı. Yayımlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Deniz, K. Z., & Kelecioğlu, H. (2005). İlköğretim başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 127-143.
  • Doğan, N. (ed) (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. İnsan Davranışları ve Ölçme Araçlarını Sınıflama Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, N., & Sevindik, H. (2011). İlköğretim 6. sınıflar için uygulanan seviye belirleme sınavı’nın uygunluk geçerliği. Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Gnanadesikan, R. (1997). Methods for statistical data analysis of multivariate observations (Second edition). United States: John Wiley & Sons, Inc.
  • Gültekin, İ., & Arhan, S. (2015). Seviye belirleme sınavında (sbs) türkçe alanında sorulan soruların kapsam geçerliliği açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 44(206), 69-96.
  • Güzeller, C. (2005). İlköğretim akademik başarı not ortalamaları ile okösys alt test puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 133-143.
  • Güzeller, C. O. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı fen bilimleri alt testi puanları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 201-214.
  • Güzeller, C., & Kelecioğlu, H. (2006). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavının sınıflama geçerliği üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 140-148.
  • Hair, J.F., Tatham R. L., Andreson, R. E., & Black W. (1998). Multivariate Data Analysis, Fifth Edition Prentice-Hall International Inc, New Jersey, USA
  • Kan, A. (2005). ÖSS’ye kaynaklık eden alan derslerindeki başarı ile ÖSS’den elde edilen puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 30(137), 38-44.
  • Karacaoğlu, Y. ve Acar, Y. (2014). Yenilenen programların uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 45-58.
  • Karakaya, İ., & Kutlu, Ö. (2002). Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma.
  • Karakoç, G., & Köse, İ. A. (2018). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınav puanları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(2), 121-142.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel arastirma yontemleri (Research methods in science). Ankara: Nobel Yayin Dagitim.
  • Kaşıkçı, Y., Bolat, A., Değirmenci, S., & Karamustafaoğlu, S. (2015). İkinci dönem TEOG sınavı fen ve teknoloji sorularının bazı kriterlere göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 225-232.
  • Kelecioğlu, H., Atalay, K., & Öztürk, N. (2010). Seviye Belirleme Sınavı 7. Sınıf Matematik Alt Testinin Kapsam Geçerliğinin İncelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(1), 37-43.
  • Keskin S. & Özsoy A.N. (2004) Kanonik Korelasyon Analizi ve Bir Uygulaması, Tarım Bilimleri Dergisi, 10(1), 67-71.
  • Köksal, E. A., & Fen, O. Ö. 1998-2001 Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavları’nda çıkan biyoloji sorularının içerik analizi.
  • Levine, M.S. (1997). Canonical Analysis and Factor Comparison. New York: Sage Publications.
  • Mardia, K. V., Kent, J. T., & Bibby, J. M. (1979). Multivariate analysis (Probability and mathematical statistics). United States: Academic Press Limited
  • MEB (2014b). Orta Öğretime Geçiş Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular. URL: http://oges.meb.gov.tr/docs2104/ortak_sınav_tüm_sorular_ve_cevapları.pdf.
  • MEB (2019). Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu
  • MEB (2019). 2019 Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Raporu. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_06/24094730_2019_Ortaogretim_Kurumlarina_Iliskin_Merkezi_Sinav.pdf
  • Mertler, Craig A. ve Vannatta, Rachel A. (2005), Advanced And Multivariate Statistical Methods: Practical Application And İnterpretation (3rd Ed.), Pyrczak Publishing, Glendale, CA.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları (1. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Oryaşın, U. (2012). Liselere giriş sınavlarında (1990-2009) ses bilgisi ve biçim bilgisi sorularının öğretim programları, ders kitaplarıyla uygunluğunun incelenmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: fen lisesi örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Öntaş, T., Çoban, O., & Yıldırım, E. Ortaokul Sosyal Bilgiler ve TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Derslerindeki Öğrenci Başarılarının LGS TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Testini Yordama Gücü. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 52(52), 256-275.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi II. Eskişehir: Kaan Kitabevi
  • Özdemir, A., & Gelbal, S. (2016). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 309-334.
  • Parlak, B. ve Tatlıdil, H. (2013). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 335-350.
  • Parlak, B., & Tatlıdil, H. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 335-350.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 107-129.
  • Sevindik, H. (2009). Akademik başarı puanlarının seviye belirleme sınavı (SBS) 2008 puanları ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sevindik, H. (2009). Akademik başarı puanlarının seviye belirleme sınavı (SBS) 2008 puanları ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sınacı, B. (2019). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sisteminde Uygulanan Sınavların Puanları ile Diğer Puanların Karşılaştırılması.
  • Stevens, J. P. (2009). Applied multivariate statistics for the social sciences (Fifth edition). United States: Taylor and Francis Group, LLC
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2007). Using Multivariate Statistics (5. Baskı). Boston: Allyn and Bacon.
  • Tabachnick, B.G. and Fidell, L.S. (2000). Using Multivariate Statistics (Fourth Edition). New York: Allyn and Bacon, Inc.
  • Tatlıdil, H. (1996). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz. Ankara: Cem ofset.
  • Tekin, H. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (18. bs). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2000). Egitimde olcme ve degerlendirme. Ankara: Nobel Yay.
  • Ünlü, İ. (2009). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli sınıf ortamında durumlu öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
  • Yiğittir, S., & Çalışkan, H. (2013). Seviye belirleme sınavında (sbs) sosyal bilgiler alanında sorulan soruların kapsam geçerliği açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 42(197), 145-157.

ORTAÖĞRETİM KURUMLARI MERKEZİ SINAV PUANLARININ UYGUNLUK VE YORDAMA GEÇERLİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Sayı: 62, 559 - 589, 01.05.2022
https://doi.org/10.21764/maeuefd.888499

Öz

Bu araştırmanın amacı, Ortaöğretim Kurumları Merkezi Sınav (OKMS) Puanlarının uygunluk ve yordama geçerliğini araştırmaktır. Bu amaçla, OKMS alt test ham puanları ile sınavda çıkan derslere ait 8. ve 9. Sınıflar yıl sonu akademik başarı puanları arasındaki ilişki Kanonik Korelasyon Analizi ile incelenmiştir. 8. Sınıf akademik başarı puanları bağımsız (yordayıcı), OKMS alt test puanları ise bağımlı (ölçüt) değişken ve 9. Sınıf derslerine ait akademik başarı puanları bağımsız (yordayıcı), OKMS alt test puanları ise bağımlı (ölçüt) değişken olarak alınarak 2 ayrı kanonik korelasyon analiz yapılmıştır. Veriler analiz edilmeden önce, kanonik korelasyon analiz yönteminin varsayımları kontrol edilmiş ve aykırı değerler analize katılmamıştır. Sonuç olarak sadece bir kanonik korelasyon önemli bulunmuştur. 8. Sınıf Türkçe ile TC. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri akademik başarı puanları ile 9. Sınıf Tarih ve Fen dersleri akademik başarı puanlarının OKMS alt test puanlarını yordama gücü yüksek bulunurken; bazı derslere ait akademik başarı puanlarının, OKMS alt test puanlarını açıklayamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca OKMS değişken kümesindeki varyansı 8. Sınıf değişken kümesi %50,1; 9. Sınıf değişken kümesi %46,5 açıklamaktadır.

Kaynakça

  • Aiken Jr, L. R. (1971). Verbal factors and mathematics learning: A review of research. Journal for Research in Mathematics Education, 304-313.
  • Akyürek, G. (2019). LGS ve TEOG sınavlarının fen bilimleri dersi öğretim programı ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi (Master's thesis, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Anastasi, A. (1988). Psychological testing (6th ed.), New York: Macmillan.
  • Arı, A., & İnci, T., (2015). Sekizinci sınıf fen ve teknoloji dersine ilişkin ortak sınav sorularının değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 17-50.
  • Aydın, M., & Uçgun, D. (2020). Ortaokul Türkçe dersi sınav sorularının Program’daki kazanımlara göre incelenmesi.
  • Baş, G. (2013). Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009): 6. Sınıf İngilizce Alt Testinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
  • Başol, G., Balgalmış, E., Karlı, M. G., Öz, F. B. (2016). Content analysis of TEOG mathematics items based on MONE attainments, TIMSS levels, and reformed Bloom Taxonomy TEOG. Journal of Human Sciences, 13(3), 5945-5967.
  • Baykul, Y. (2000). Egitimde ve psikolojide olcme: Klasik test teorisi ve uygulamasi [Measurement in education and psychology: Classical test theory and application]. Ankara: OSYM yayınları.
  • Crocker, L., & Algina, J. (1986). Introduction to classical and modern test theory. Holt, Rinehart and Winston, 6277 Sea Harbor Drive, Orlando, FL 32887.
  • Çağlar, M., & Kılıç, A. (2019). Merkezi sınav ve öğretmen yapımı sınavların bazı değişkenler açısından incelenmesi: ortaöğretime geçiş sınavı örneği. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1288-1305.
  • Çankaya, S. (2005). Kanonik korelasyon analizi ve hayvancılıkta kullanımı. Yayımlanmamış doktora tezi, Çukurova Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Deniz, K. Z., & Kelecioğlu, H. (2005). İlköğretim başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 127-143.
  • Doğan, N. (ed) (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. İnsan Davranışları ve Ölçme Araçlarını Sınıflama Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Doğan, N., & Sevindik, H. (2011). İlköğretim 6. sınıflar için uygulanan seviye belirleme sınavı’nın uygunluk geçerliği. Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Gnanadesikan, R. (1997). Methods for statistical data analysis of multivariate observations (Second edition). United States: John Wiley & Sons, Inc.
  • Gültekin, İ., & Arhan, S. (2015). Seviye belirleme sınavında (sbs) türkçe alanında sorulan soruların kapsam geçerliliği açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 44(206), 69-96.
  • Güzeller, C. (2005). İlköğretim akademik başarı not ortalamaları ile okösys alt test puanları arasındaki uygunluk geçerliği çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 133-143.
  • Güzeller, C. O. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi akademik ortalamaları ile seviye belirleme sınavı fen bilimleri alt testi puanları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 201-214.
  • Güzeller, C., & Kelecioğlu, H. (2006). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme sınavının sınıflama geçerliği üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 140-148.
  • Hair, J.F., Tatham R. L., Andreson, R. E., & Black W. (1998). Multivariate Data Analysis, Fifth Edition Prentice-Hall International Inc, New Jersey, USA
  • Kan, A. (2005). ÖSS’ye kaynaklık eden alan derslerindeki başarı ile ÖSS’den elde edilen puanlar arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 30(137), 38-44.
  • Karacaoğlu, Y. ve Acar, Y. (2014). Yenilenen programların uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 45-58.
  • Karakaya, İ., & Kutlu, Ö. (2002). Orta öğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavının yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma.
  • Karakoç, G., & Köse, İ. A. (2018). İlköğretim akademik başarı ölçüleri ile temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınav puanları arasındaki ilişki. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(2), 121-142.
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel arastirma yontemleri (Research methods in science). Ankara: Nobel Yayin Dagitim.
  • Kaşıkçı, Y., Bolat, A., Değirmenci, S., & Karamustafaoğlu, S. (2015). İkinci dönem TEOG sınavı fen ve teknoloji sorularının bazı kriterlere göre değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 225-232.
  • Kelecioğlu, H., Atalay, K., & Öztürk, N. (2010). Seviye Belirleme Sınavı 7. Sınıf Matematik Alt Testinin Kapsam Geçerliğinin İncelenmesi. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 1(1), 37-43.
  • Keskin S. & Özsoy A.N. (2004) Kanonik Korelasyon Analizi ve Bir Uygulaması, Tarım Bilimleri Dergisi, 10(1), 67-71.
  • Köksal, E. A., & Fen, O. Ö. 1998-2001 Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavları’nda çıkan biyoloji sorularının içerik analizi.
  • Levine, M.S. (1997). Canonical Analysis and Factor Comparison. New York: Sage Publications.
  • Mardia, K. V., Kent, J. T., & Bibby, J. M. (1979). Multivariate analysis (Probability and mathematical statistics). United States: Academic Press Limited
  • MEB (2014b). Orta Öğretime Geçiş Sistemi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular. URL: http://oges.meb.gov.tr/docs2104/ortak_sınav_tüm_sorular_ve_cevapları.pdf.
  • MEB (2019). Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu
  • MEB (2019). 2019 Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezi Sınav Raporu. https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_06/24094730_2019_Ortaogretim_Kurumlarina_Iliskin_Merkezi_Sinav.pdf
  • Mertler, Craig A. ve Vannatta, Rachel A. (2005), Advanced And Multivariate Statistical Methods: Practical Application And İnterpretation (3rd Ed.), Pyrczak Publishing, Glendale, CA.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları (1. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Oryaşın, U. (2012). Liselere giriş sınavlarında (1990-2009) ses bilgisi ve biçim bilgisi sorularının öğretim programları, ders kitaplarıyla uygunluğunun incelenmesi (Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Önen, E. (2003). Ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınav başarısı ve lise 1. sınıftaki akademik başarıya ilişkin bir yordama geçerliği çalışması: fen lisesi örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Öntaş, T., Çoban, O., & Yıldırım, E. Ortaokul Sosyal Bilgiler ve TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Derslerindeki Öğrenci Başarılarının LGS TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Testini Yordama Gücü. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 52(52), 256-275.
  • Özdamar, K. (2004). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi II. Eskişehir: Kaan Kitabevi
  • Özdemir, A., & Gelbal, S. (2016). İlköğretim ve ortaöğretim başarı ölçülerinin yükseköğretime geçiş sınav puanlarını yordama gücü. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 309-334.
  • Parlak, B. ve Tatlıdil, H. (2013). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24, 335-350.
  • Parlak, B., & Tatlıdil, H. (2014). 8. sınıf öğrencilerinin okul başarıları ile test puanları arasındaki ilişkinin çok boyutlu incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 335-350.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 107-129.
  • Sevindik, H. (2009). Akademik başarı puanlarının seviye belirleme sınavı (SBS) 2008 puanları ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sevindik, H. (2009). Akademik başarı puanlarının seviye belirleme sınavı (SBS) 2008 puanları ile ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sınacı, B. (2019). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sisteminde Uygulanan Sınavların Puanları ile Diğer Puanların Karşılaştırılması.
  • Stevens, J. P. (2009). Applied multivariate statistics for the social sciences (Fifth edition). United States: Taylor and Francis Group, LLC
  • Tabachnick, B. G., ve Fidell, L. S. (2007). Using Multivariate Statistics (5. Baskı). Boston: Allyn and Bacon.
  • Tabachnick, B.G. and Fidell, L.S. (2000). Using Multivariate Statistics (Fourth Edition). New York: Allyn and Bacon, Inc.
  • Tatlıdil, H. (1996). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Analiz. Ankara: Cem ofset.
  • Tekin, H. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (18. bs). Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Turgut, M. F., & Baykul, Y. (2000). Egitimde olcme ve degerlendirme. Ankara: Nobel Yay.
  • Ünlü, İ. (2009). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli sınıf ortamında durumlu öğrenmenin öğrencilerin akademik başarısına, tutumuna ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
  • Yiğittir, S., & Çalışkan, H. (2013). Seviye belirleme sınavında (sbs) sosyal bilgiler alanında sorulan soruların kapsam geçerliği açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 42(197), 145-157.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Köroğlu 0000-0001-9610-8523

Nuri Doğan 0000-0001-6274-2016

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Köroğlu, M., & Doğan, N. (2022). ORTAÖĞRETİM KURUMLARI MERKEZİ SINAV PUANLARININ UYGUNLUK VE YORDAMA GEÇERLİKLERİNİN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(62), 559-589. https://doi.org/10.21764/maeuefd.888499