The New Education Model is an approach that aims to structure education programs in Turkey in accordance with the needs of the age. This study particularly examines how Science and Social Studies Courses can be addressed with an interdisciplinary perspective. The case study method was used in the study. This method is generally used to provide a better understanding of complex social, psychological, environmental or institutional processes. This method was chosen in order to provide detailed, contextual analysis, related inferences and suggestions between the Science Course Curriculum and the Social Studies Course Curriculum. Therefore, the Science Course Curriculum and the Social Studies Course Curriculum were examined according to document analysis and evaluations were made in terms of 21st Century Skills, holistic education approach, values education and interdisciplinary relations. Accordingly, while the Science Course focuses on the development of scientific skills, the Social Studies Course aims to provide social awareness and values. In the study, the specific aims and achievements of both courses were compared in detail; common themes such as environmental awareness, sustainability and sensitivity to global problems were emphasized. According to the findings of the study, the interdisciplinary approach increases students ability to understand complex problems and produce creative solutions. For example, a subject such as environmental pollution is addressed with its scientific aspects in the Science Course and with its social and economic effects in the Social Studies Course. The New Education Model aims to provide students with a broader perspective with such integrated approaches.
Education model curriculum Science Course Social Studies Course interdisciplinarity.
Yeni Maarif Modeli, Türkiye’deki eğitim programlarını çağın gereksinimlerine uygun olarak yapılandırmayı amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu çalışma özellikle Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Derslerinin disiplinlerarası bir perspektifle nasıl ele alınabileceğini incelemektedir. Araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem genellikle karmaşık sosyal, psikolojik, çevresel ya da kurumsal süreçlerin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullanılır. Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı ile Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programları arasında detaylı, bağlamsal analiz, bağlantılı çıkarım ve öneriler sunmak amacı ile bu yöntem seçilmiştir. Dolayısıyla Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programı ve Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doküman analizine göre incelenerek 21. Yüzyıl Becerileri, bütüncül eğitim yaklaşımı, değerler eğitimi ve disiplinlerarası ilişkiler anlamında değerlendirmelerde bulunulmuştur. Buna göre Fen Bilgisi Dersi bilimsel becerilerin geliştirilmesine odaklanırken, Sosyal Bilgiler Dersi toplumsal farkındalık ve değerlerin kazandırılmasını hedeflemektedir. Çalışmada her iki dersin özel amaçları ve kazanımları detaylı şekilde karşılaştırılmış; çevresel farkındalık, sürdürülebilirlik ve küresel sorunlara duyarlılık gibi ortak temalar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın bulgularına göre disiplinlerarası yaklaşım, öğrencilerin karmaşık problemleri anlama ve yaratıcı çözümler üretme becerilerini artırmaktadır. Örneğin çevre kirliliği gibi bir konu Fen Bilgisi Dersinde bilimsel yönleriyle, Sosyal Bilgiler Dersinde ise toplumsal ve ekonomik etkileriyle ele alınmaktadır. Yeni Maarif Modeli bu tür entegre yaklaşımlarla öğrencilere daha geniş bir bakış açısı kazandırmayı hedeflemektedir.
Maarif modeli öğretim programı Fen Bilgisi Dersi Sosyal Bilgiler Dersi disiplinlerarasılık.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Eğitimde Program Değerlendirme |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 75 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi