Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KARANTİNA GÜNLÜKLERİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ GÖZÜNDEN KORONAVİRÜS (COVİD-19) PANDEMİSİ VE KARANTİNA SÜRECİ

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 33, 162 - 183, 15.03.2021
https://doi.org/10.12981/mahder.876039

Öz

Yerleşik yaşama geçiş, insanların bir arada kalabalıklar halinde bir hayat sürmesine yol açmıştır. Günümüzde dünya genelinde artan nüfus, ekonomik-sosyal-kültürel sebeplerle belirli bölgelerde yığılmalara neden olmuştur. Gelişen teknoloji ile birlikte artan insan hareketliliği de buna eklenince, bir bakıma tarih boyunca insanın peşini bırakmayan salgın hastalıklar bu kez yayılabilecek ve dolayısı ile etkisini artırabilecek en uygun ortamı bulmuş gözükmektedir. Yaşamakta olduğumuz Koronavirüs (Covid-19) pandemisi dünya genelinde insanları, toplumları, kültürleri etkisi altına almış durumdadır. Virüsün yayılmaya başladığı dönem ve ilk karantina (kapanma-gönüllü karantina) dönemi çoğumuzun alışkın olmadığı, herhangi bir hazırlığımızın olmadığı bir süreci deneyimlememize neden olmuştur. Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin kendi gözlemleri ve düşüncelerini temel alarak antropolojik bir bakış açısı ile süreci, onların güzünden anlamayı amaçlamaktadır. Elektronik posta yoluyla öğrencilere açık uçlu iki soru yöneltilmiş, bu sorular neticesinde onların kendilerinde ve çevrelerinde gözlemledikleri, süreçle ilgili duygu ve düşünceleri ile gelecekle ilgili çıkarımları belirlenmiştir. Öğrencilerin aktarımları betimsel bir yaklaşımla, nitel veri analizi yöntemi esas alınarak kategorilere ayrılmış ve bu kategoriler altında değerlendirilmiştir. Öğrencilerin sadece kendi aralarında değil uluslararası düzeyde de aynı ya da yakın yaş grupları arasında benzer bir süreçten geçtikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin aktarımları, ilk panik, endişe ve korku dönemi, karantina sürecinin getirdiği eşitlik, fırsatçılık, maddi mağduriyetler, mekân farkları, aile ilişkileri, karantina etkinlikleri, çevresel etkiler ve kendi yaşamları üzerine beklentiler şeklinde temalar oluşturmuştur.

Kaynakça

  • Ahmad, A. R. - Murad, H. R. (2020). The impact of social media on panic during the COVID-19 pandemic in Iraqi Kurdistan: online questionnaire study. J Med Internet Res, 2020; 22(5).
  • Allington, D. – Duffy, B. – Wessely, S. – Dhavan, N – Rubin, J. (2020). Health-protective behaviour, social media usage and conspiracy belief during the COVID-19 public health emergency. Psychological Medicine, First View, 1–7.
  • Akat, M. - Karataş, K. (2020). Psychological effects of COVID-19 Pandemic on society and its reflections on education. Turkish Studies, 15(4), 1-13.
  • Arabacı, H. - Yücel, D. (2020). Covid-19 Pandemisinin Türk Bankacılık Sektörü Üzerine Etkisi. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(3), 96-208.
  • Aşkın, R. - Bozkurt, Y. - Zeybek, Z. (2020). Covid-19 pandemisi: Psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi covid-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, S. 37, (Özel Ek), 304-318.
  • Aucejo, E. M. - French, J. - Araya, M. P. U. - Zafar, B. (2020). The impact of COVID-19 on students experience and expectations: Evidence from a survey”. Journal of Public Economics, 191.
  • Aydın, A. F. (2020). Post-Truth dönemde sosyal medyada dezenformasyon: Covid-19 (Yeni Koronavirüs) pandemi süreci. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, S. 12, 76-90.
  • Bahar, O. - Çelik İlal, N. (2020). Coronavirüsün (Covid-19) turizm sektörü üzerindeki ekonomik etkileri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(1), 125-139.
  • Bakioğlu, B. - Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balcı, Y. - Çetin, G. (2020). Covid-19 pandemi sürecinin Türkiye’de istihdama etkileri ve kamu açısından alınması gereken tedbirler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 40-58.
  • Baltacı, A. - Akaydın, H. (2020). Covid-19 pandemi sürecinin tüketicilerin gıda ürünlerini satın alma davranışları üzerindeki etkileri: Bir literatür taraması. Yüksek İhtisas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 57-64.
  • Bingül Ak, B. - Türk, A. - Ak, R. (2020). Covıd-19 bağlamında tarihteki büyük salgınlar ve ekonomik sonuçları. Turkish Studies, 15(4), 189-200.
  • Bischetti, L. - Canal, P. - Bambini, V. (2021). Funny but aversive: A large-scale survey of the emotional response to Covid-19 humor in the Italian populatin during the lockdown. Lingua, Vol. 249, January 2021.
  • Bozkurt, V. (2020). Pandemi döneminde çalışma: Ekonomik kaygılar, dijitalleşme ve verimlilik. Covıd-19 Pandemisinin Ekonomik, Toplumsal ve Siyasal Etkileri. (Ed. D. Demirbaş vd.), İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Bucak, T. - Yiğit, S. (2021). The future of the chef occupation and the food and beverage sector after the COVID-19 outbreak: Opinion of Turkish chefs. International Journal of Hospitality Management, Vol. 92, January.
  • Chen, Y. - Jones, C. - Dunse, N. (2020). Coronavirus disease 2019 (COVID-19) and psychologica distress in China: Does neighbourhood matter? Science of The Total Environment, Vol. 759, 10 March 2021.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chaturvedi, K. - Vishwakarma, D. K. - Singh, N. (2021). COVID-19 and its impact on education, social life and mental health of students: A survey. Children and Youth Services Review, Vol. 121 (February 2021).
  • Çaykuş, E. T. - Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: Ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Çetin, C. - Anuk, Ö. (2020). Covid-19 pandemi sürecindeki yalnızlık ve psikolojik dayanıklılık: Bir kamu üniversitesi öğrencileri örneklemi. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 170-189.
  • Duban, N. - Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Duran, M. S. - Acar, M. (2020). “Bir Virüsün Dünyaya Ettikleri: Covid-19 Pandemisinin Makroekonomik Etkileri”. International Journal of Social and Economic Sciences, 10 (1), 54-67.
  • Emiral E. - Çevik Z. A. – Gülümser, Ş. (2020). COVID-19 Pandemisi ve İntihar. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 2020;5(COVID-19 Özel Sayısı):138-47.
  • Erdoğdu, Y. - Koçoğlu, F. - Sevim, C. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde anksiyete ile umutsuzluk düzeylerinin psikososyal ve demografik değişkenlere göre incelenmesi. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23.
  • Gunnel, D. – Appleby, L. – Arensman, E. – Hawton, K., - John, A. – Kapur, N. – Khan, M. – O’Connor, R. C. – Pirkis, J. (2020). Suicide risk and prevention during the COVID-19 pandemic. The Lancet Pcychiatry, Vol. 7, Issue 6, 468-471.
  • Güven, H. (2020). Covid-19 pandemik krizi sürecinde E-ticarette meydana gelen değişimler. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 251-268.
  • Hashimoto, S. - Hikichi, M. - Maruoka, S. - Gon, Y. (2020). Our future: Experience the coronavirus disease 2019 (COID-19) ourbreak and pandemic. Respiratory Investigation, In Press.
  • Hossain, M. (2021). The effect of the Covid-19 sharing economy activities. Jurnal of Cleaner Production, Vol, 280, Part 1, January 2021.
  • Islam, S. - Islam, R. - Mannan, F. - Rahman, S. - Islam, T. (2020). COVID-19 pandemic: An analysis of the healthcare, social and economic challenges in Bangladesh. Progress in Disaster Science, Vol. 8.
  • Islam, T. – Pitafi, A. H. – Arya, V. – Wang, Y. – Akhtar, N. – Mubarik, S. – Xiaobei, L. (2021). Panic buying in the COVID-19 pandemic: A multy-country examination. Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 59, March 2021.
  • Iskandar, A. - Possumah, B. T. - Aqbar, K. (2020). Peran Ekonomi Dan Keuangan Social Islam Saat Pandemi Covid-19. Jurnal Social & Budaya Syar-i, Vol. 7, No. 7, 625-638.
  • Kanitkar, T. (2020). The COVID-19 lockdown in India: Impacts on the economy and the power sector. Global Transitions, Vol. 2, 150-156.
  • Karakaş, M. (2020). Covid-19 Salgınının Çok boyutlu Sosyolojisi ve Yeni Normal Meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(1), 541-573.
  • Karataş, Z. (2020). Covid-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-17.
  • Kallakuri, S. - Maulik, P. K. (2020). Challenges facing individuals and researchers: suicide in India in the COVID-19 pandemic. The Lancet Psychiatry, Vol. 7, Issue 8.
  • Kürtüncü, M. - Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Macit, A. - Macit, D. (2020). Türk sivil havacılık sektöründe Covid-19 pandemisinin yönetimi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(4), 100-116.
  • Parades, M. R. – Apaolaza, V. – Fernandez-Robin, C. – Hartmann, P. – Yanez-Martinez, D. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on subjective mental well-being: The interplay of perceived threat, future anxiety and resilience. Personality and Individual Differences, Vol. 170, 15 February 2021.
  • Panzone, L. A. - Larcom, S. - She, P. (2021). Estimating the impact of the first COVID-19 lockdown on UK food retailers and restaurant sector. Global Food Security, Vol. 28, March 2021.
  • Reimer, D. – Smith, E. – Adnersen, I. G. – Sortkær, B. (2021). What happens when schools shut down? Investigating in students’ reading behavior during Covid-19 in Denmark. Research in Social Stratification and Mobility. Vol, 71, February 2021.
  • Roozenbeek, J. – Schneider, C. R. – Dryhurst, S. – Kerr, J. – Freeman, A. L. J. – Recchia, G. –van der Bles, A. M. – van der Linden, S. (2020). Susceptibility to misinformation about COVID-19 around the World. Royal Society Open Science, 7.
  • Son, C. – Hegde, S. – Smith, A. – Wang, X. – Sasangohar, F. (2020). Effects of COVID-19 on College Students’ Mental Health in the United States: Interview Survey Study. Journal of Medical Internet Research, Vol. 22, Issue 9.
  • Şit, A. - Telek, C. (2020). Covid-19 pandemisinin altın ons fiyatı ve dolar endeksi üzerine etkileri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Vol.19, Covid-19 Special Issue, 1-13.
  • Oyedotun, T. D. (2020). Sudden change of pedagogy in education driven by COVID-19: Perspectives and evaluation from a developing country. Research in Globalization, Vol, 2.
  • Özkoçak, V. - Koç, F. - Gültekin T. (2020). Pandemilere antropolojik bakış: koronavirüs (covid-19) örneği, Turkish Studies, 15(2), 1183-1195.
  • Öztürk, M. S. - Yılmaz, N. - Demir Erbil, D. - Hazer, O. (2020). Covid-19 pandemi döneminde hane halkındaki çatışma ve birlik-beraberlik durumunun incelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 295-314.
  • Xue, Q. – Xie, X. – Liu, Q. – Zhou, Y. – Zhu, K. – Wu, H. – Wan, Z. – Feng, Y. – Meng, H. – Zhang, J. – Zuo, P. – Song, R. (2020) Knowledge, attitudes, and practices towards COVID-19 among primary school students in Hubei Province, China. Child Youth Serv Rev, 2021 Jan.
  • Wang, X. – Hedge, S. – Son, C. – Keller, B. – Smith, A. – Sasangohar, F. (2020a). Investigating Mental Health of US College Students During the COVID-19 Pandemic: Cross-Sectional Survey Study. Journal of Medical Internet Research, Vol. 22, Issue 9.
  • Wang, C. – Pan, R. – Wan, X. – Tan, Y. – Xu, L. – Ho, C. S. – Ho, R. C. (2020b) Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. International journal of environmental research and public health, 17(5): 1729.
  • Varlık, N. (2020). The plague that never left: Restoring the second pandemic to Ottoman and Turkish history in the time of COVID-19. New Perspectives on Turkey, no. 00: 1-14.
  • Vickers-Jones, R. - Barlow, F. K. (2020). Effects of the Covid-19 pandemic and nationwide lockdown on trust, attitudes toward government, and well-being. American Psychologist, Vol. 25, No. 5, 618-630.
  • Zeybekoğlu Akbaş, Ö. - Dursun, C. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sürecinde Özel Alanına Kamusal Alanı Sığdıran Çalışan Anneler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 78-94.
  • Zhou, C. – Yang, G. – Ma, S. – Liu, S. – Zhao, Z. (2021). The impact of the COVID-19 pandemic on waste-to-energy and waste-to-material industry in China. Renewable and Sustainable Energy Reviews, Vol. 139, April 2021.
  • Hongur, A. (2020, 03 Ağustos). “Pandemi tarihçisi Doç. Dr. Nukhet Varlık: Tarihteki pandemiler uzun vadede kökten değişimlerin ipuçlarını verir” Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/koronavirus/pandemi-tarihcisi-doc-dr-varlik-tarihteki-pandemiler-uzun-vadede-kokten-degisimlerin-ipuclarini-verir/1930036

QUARANTINE DIARIES: CORONAVIRUS (COVID-19) PANDEMIC AND LOCKDOWN PROCESS FROM THE PERSPECTIVE OF UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 33, 162 - 183, 15.03.2021
https://doi.org/10.12981/mahder.876039

Öz

The transition to settled life has led to people living together in crowds. Today, the increasing population throughout the world has caused density in certain regions due to economic-social-cultural reasons. In a sense, it seems that epidemic diseases that have not left human beings throughout history have found the most suitable environment that can spread this time and therefore increase their effect with the increasing human mobility with the developing technology. The coronavirus (Covid-19) pandemic we are living in has affected antropeople, societies and cultures around the world. The period when the virus started to spread and the first quarantine (self quarantine) term caused us to experience a process that most of us are not used to and did not have any preparation. This study aims to understand the process from an anthropological perspective, based on university students' own observations and thoughts. Two open-ended questions were directed to the students via e-mail, and as a result of these questions, their feelings and thoughts about the process and their future implications were determined. The passages of the students were divided into themes based on qualitative data analysis method with an descriptive method and evaluated under these themes. It is determined that the students went through a similar process not only among themselves but also among the same or similar age groups at the international level. The data created themes such as the first panic, anxiety and fear period; equality, opportunism, material grievances, spatial differences, family relationships, quarantine activities, environmental impacts brought about by the quarantine process, and expectations on their own lives.

Kaynakça

  • Ahmad, A. R. - Murad, H. R. (2020). The impact of social media on panic during the COVID-19 pandemic in Iraqi Kurdistan: online questionnaire study. J Med Internet Res, 2020; 22(5).
  • Allington, D. – Duffy, B. – Wessely, S. – Dhavan, N – Rubin, J. (2020). Health-protective behaviour, social media usage and conspiracy belief during the COVID-19 public health emergency. Psychological Medicine, First View, 1–7.
  • Akat, M. - Karataş, K. (2020). Psychological effects of COVID-19 Pandemic on society and its reflections on education. Turkish Studies, 15(4), 1-13.
  • Arabacı, H. - Yücel, D. (2020). Covid-19 Pandemisinin Türk Bankacılık Sektörü Üzerine Etkisi. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 9(3), 96-208.
  • Aşkın, R. - Bozkurt, Y. - Zeybek, Z. (2020). Covid-19 pandemisi: Psikolojik etkileri ve terapötik müdahaleler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi covid-19 Sosyal Bilimler Özel Sayısı, S. 37, (Özel Ek), 304-318.
  • Aucejo, E. M. - French, J. - Araya, M. P. U. - Zafar, B. (2020). The impact of COVID-19 on students experience and expectations: Evidence from a survey”. Journal of Public Economics, 191.
  • Aydın, A. F. (2020). Post-Truth dönemde sosyal medyada dezenformasyon: Covid-19 (Yeni Koronavirüs) pandemi süreci. Asya Studies-Academic Social Studies/Akademik Sosyal Araştırmalar, S. 12, 76-90.
  • Bahar, O. - Çelik İlal, N. (2020). Coronavirüsün (Covid-19) turizm sektörü üzerindeki ekonomik etkileri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(1), 125-139.
  • Bakioğlu, B. - Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Balcı, Y. - Çetin, G. (2020). Covid-19 pandemi sürecinin Türkiye’de istihdama etkileri ve kamu açısından alınması gereken tedbirler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 40-58.
  • Baltacı, A. - Akaydın, H. (2020). Covid-19 pandemi sürecinin tüketicilerin gıda ürünlerini satın alma davranışları üzerindeki etkileri: Bir literatür taraması. Yüksek İhtisas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 57-64.
  • Bingül Ak, B. - Türk, A. - Ak, R. (2020). Covıd-19 bağlamında tarihteki büyük salgınlar ve ekonomik sonuçları. Turkish Studies, 15(4), 189-200.
  • Bischetti, L. - Canal, P. - Bambini, V. (2021). Funny but aversive: A large-scale survey of the emotional response to Covid-19 humor in the Italian populatin during the lockdown. Lingua, Vol. 249, January 2021.
  • Bozkurt, V. (2020). Pandemi döneminde çalışma: Ekonomik kaygılar, dijitalleşme ve verimlilik. Covıd-19 Pandemisinin Ekonomik, Toplumsal ve Siyasal Etkileri. (Ed. D. Demirbaş vd.), İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Bucak, T. - Yiğit, S. (2021). The future of the chef occupation and the food and beverage sector after the COVID-19 outbreak: Opinion of Turkish chefs. International Journal of Hospitality Management, Vol. 92, January.
  • Chen, Y. - Jones, C. - Dunse, N. (2020). Coronavirus disease 2019 (COVID-19) and psychologica distress in China: Does neighbourhood matter? Science of The Total Environment, Vol. 759, 10 March 2021.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Chaturvedi, K. - Vishwakarma, D. K. - Singh, N. (2021). COVID-19 and its impact on education, social life and mental health of students: A survey. Children and Youth Services Review, Vol. 121 (February 2021).
  • Çaykuş, E. T. - Mutlu Çaykuş, T. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde çocukların psikolojik dayanıklılığını güçlendirme yolları: Ailelere, öğretmenlere ve ruh sağlığı uzmanlarına öneriler. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 95-113.
  • Çetin, C. - Anuk, Ö. (2020). Covid-19 pandemi sürecindeki yalnızlık ve psikolojik dayanıklılık: Bir kamu üniversitesi öğrencileri örneklemi. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 170-189.
  • Duban, N. - Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Duran, M. S. - Acar, M. (2020). “Bir Virüsün Dünyaya Ettikleri: Covid-19 Pandemisinin Makroekonomik Etkileri”. International Journal of Social and Economic Sciences, 10 (1), 54-67.
  • Emiral E. - Çevik Z. A. – Gülümser, Ş. (2020). COVID-19 Pandemisi ve İntihar. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 2020;5(COVID-19 Özel Sayısı):138-47.
  • Erdoğdu, Y. - Koçoğlu, F. - Sevim, C. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde anksiyete ile umutsuzluk düzeylerinin psikososyal ve demografik değişkenlere göre incelenmesi. Klinik Psikiyatri Dergisi, 23.
  • Gunnel, D. – Appleby, L. – Arensman, E. – Hawton, K., - John, A. – Kapur, N. – Khan, M. – O’Connor, R. C. – Pirkis, J. (2020). Suicide risk and prevention during the COVID-19 pandemic. The Lancet Pcychiatry, Vol. 7, Issue 6, 468-471.
  • Güven, H. (2020). Covid-19 pandemik krizi sürecinde E-ticarette meydana gelen değişimler. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 251-268.
  • Hashimoto, S. - Hikichi, M. - Maruoka, S. - Gon, Y. (2020). Our future: Experience the coronavirus disease 2019 (COID-19) ourbreak and pandemic. Respiratory Investigation, In Press.
  • Hossain, M. (2021). The effect of the Covid-19 sharing economy activities. Jurnal of Cleaner Production, Vol, 280, Part 1, January 2021.
  • Islam, S. - Islam, R. - Mannan, F. - Rahman, S. - Islam, T. (2020). COVID-19 pandemic: An analysis of the healthcare, social and economic challenges in Bangladesh. Progress in Disaster Science, Vol. 8.
  • Islam, T. – Pitafi, A. H. – Arya, V. – Wang, Y. – Akhtar, N. – Mubarik, S. – Xiaobei, L. (2021). Panic buying in the COVID-19 pandemic: A multy-country examination. Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 59, March 2021.
  • Iskandar, A. - Possumah, B. T. - Aqbar, K. (2020). Peran Ekonomi Dan Keuangan Social Islam Saat Pandemi Covid-19. Jurnal Social & Budaya Syar-i, Vol. 7, No. 7, 625-638.
  • Kanitkar, T. (2020). The COVID-19 lockdown in India: Impacts on the economy and the power sector. Global Transitions, Vol. 2, 150-156.
  • Karakaş, M. (2020). Covid-19 Salgınının Çok boyutlu Sosyolojisi ve Yeni Normal Meselesi. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 40(1), 541-573.
  • Karataş, Z. (2020). Covid-19 pandemisinin toplumsal etkileri, değişim ve güçlenme. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 4(1), 3-17.
  • Kallakuri, S. - Maulik, P. K. (2020). Challenges facing individuals and researchers: suicide in India in the COVID-19 pandemic. The Lancet Psychiatry, Vol. 7, Issue 8.
  • Kürtüncü, M. - Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları. Avrasya Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Macit, A. - Macit, D. (2020). Türk sivil havacılık sektöründe Covid-19 pandemisinin yönetimi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(4), 100-116.
  • Parades, M. R. – Apaolaza, V. – Fernandez-Robin, C. – Hartmann, P. – Yanez-Martinez, D. (2020). The impact of the COVID-19 pandemic on subjective mental well-being: The interplay of perceived threat, future anxiety and resilience. Personality and Individual Differences, Vol. 170, 15 February 2021.
  • Panzone, L. A. - Larcom, S. - She, P. (2021). Estimating the impact of the first COVID-19 lockdown on UK food retailers and restaurant sector. Global Food Security, Vol. 28, March 2021.
  • Reimer, D. – Smith, E. – Adnersen, I. G. – Sortkær, B. (2021). What happens when schools shut down? Investigating in students’ reading behavior during Covid-19 in Denmark. Research in Social Stratification and Mobility. Vol, 71, February 2021.
  • Roozenbeek, J. – Schneider, C. R. – Dryhurst, S. – Kerr, J. – Freeman, A. L. J. – Recchia, G. –van der Bles, A. M. – van der Linden, S. (2020). Susceptibility to misinformation about COVID-19 around the World. Royal Society Open Science, 7.
  • Son, C. – Hegde, S. – Smith, A. – Wang, X. – Sasangohar, F. (2020). Effects of COVID-19 on College Students’ Mental Health in the United States: Interview Survey Study. Journal of Medical Internet Research, Vol. 22, Issue 9.
  • Şit, A. - Telek, C. (2020). Covid-19 pandemisinin altın ons fiyatı ve dolar endeksi üzerine etkileri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Vol.19, Covid-19 Special Issue, 1-13.
  • Oyedotun, T. D. (2020). Sudden change of pedagogy in education driven by COVID-19: Perspectives and evaluation from a developing country. Research in Globalization, Vol, 2.
  • Özkoçak, V. - Koç, F. - Gültekin T. (2020). Pandemilere antropolojik bakış: koronavirüs (covid-19) örneği, Turkish Studies, 15(2), 1183-1195.
  • Öztürk, M. S. - Yılmaz, N. - Demir Erbil, D. - Hazer, O. (2020). Covid-19 pandemi döneminde hane halkındaki çatışma ve birlik-beraberlik durumunun incelenmesi. Turkish Studies, 15(4), 295-314.
  • Xue, Q. – Xie, X. – Liu, Q. – Zhou, Y. – Zhu, K. – Wu, H. – Wan, Z. – Feng, Y. – Meng, H. – Zhang, J. – Zuo, P. – Song, R. (2020) Knowledge, attitudes, and practices towards COVID-19 among primary school students in Hubei Province, China. Child Youth Serv Rev, 2021 Jan.
  • Wang, X. – Hedge, S. – Son, C. – Keller, B. – Smith, A. – Sasangohar, F. (2020a). Investigating Mental Health of US College Students During the COVID-19 Pandemic: Cross-Sectional Survey Study. Journal of Medical Internet Research, Vol. 22, Issue 9.
  • Wang, C. – Pan, R. – Wan, X. – Tan, Y. – Xu, L. – Ho, C. S. – Ho, R. C. (2020b) Immediate psychological responses and associated factors during the initial stage of the 2019 coronavirus disease (COVID-19) epidemic among the general population in China. International journal of environmental research and public health, 17(5): 1729.
  • Varlık, N. (2020). The plague that never left: Restoring the second pandemic to Ottoman and Turkish history in the time of COVID-19. New Perspectives on Turkey, no. 00: 1-14.
  • Vickers-Jones, R. - Barlow, F. K. (2020). Effects of the Covid-19 pandemic and nationwide lockdown on trust, attitudes toward government, and well-being. American Psychologist, Vol. 25, No. 5, 618-630.
  • Zeybekoğlu Akbaş, Ö. - Dursun, C. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sürecinde Özel Alanına Kamusal Alanı Sığdıran Çalışan Anneler. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 78-94.
  • Zhou, C. – Yang, G. – Ma, S. – Liu, S. – Zhao, Z. (2021). The impact of the COVID-19 pandemic on waste-to-energy and waste-to-material industry in China. Renewable and Sustainable Energy Reviews, Vol. 139, April 2021.
  • Hongur, A. (2020, 03 Ağustos). “Pandemi tarihçisi Doç. Dr. Nukhet Varlık: Tarihteki pandemiler uzun vadede kökten değişimlerin ipuçlarını verir” Anadolu Ajansı. https://www.aa.com.tr/tr/koronavirus/pandemi-tarihcisi-doc-dr-varlik-tarihteki-pandemiler-uzun-vadede-kokten-degisimlerin-ipuclarini-verir/1930036
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Antropoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Yakut İpekoğlu 0000-0002-2273-1379

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2021
Gönderilme Tarihi 7 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Yakut İpekoğlu, H. (2021). KARANTİNA GÜNLÜKLERİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ GÖZÜNDEN KORONAVİRÜS (COVİD-19) PANDEMİSİ VE KARANTİNA SÜRECİ. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 14(33), 162-183. https://doi.org/10.12981/mahder.876039