İşçi ve işveren
sendikalarının eğitim kurumlarıyla işgücü piyasaları arasında köprü görevi
üstlenmesi, genel olarak eğitim istihdam ilişkisi ve özellikle mesleki eğitimin
amaçlarına ulaşabilmesi için son derece önemlidir. Eğitimin tüm kademelerinde
ve özellikle mesleki eğitim konusunda sosyal tarafların uzlaşması, ortak
çalışmalar yürütmesi çağdaş endüstri ilişkileri sisteminin temel
gerekliliklerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır.
Eğitim ve işgücü
piyasaları arasındaki bağlantıyı bilgi, beceri ve yeterliliklerin
belgelenmesine dayalı bir sistem olan mesleki yeterlilikler sistemi ile
sağlamak AB ve OECD ülkeleri gibi Türkiye’de de giderek önem kazanan bir
konudur. Bu alanda yapılan çalışmaların artması konu ile ilgili farkındalığı
arttırma bakımından önemli olduğu kadar sistemin etkin işlemesinde de olmazsa
olmaz bir unsurdur.
Bir mesleğin
başarıyla icra edilmesi için yapılması gereken görev ve işlemler, sahip
olunması gereken bilgi ve beceriler ile sergilenmesi gereken tutum ve
davranışları gösteren asgari normlar olarak tanımlanan meslek standartları,
Türkiye’de Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından geliştirilmektedir.
Meslek standartlarının işgücü piyasasında işverenler, işçi sendikaları ve
istihdam kurumları arasında bir anlaşmanın ürünü olarak ortaya çıkması ve
uygulama aşamasında da tüm tarafların sistemi sürdürme konusunda kararlı
olmaları gereklidir.
Bu çalışmada
Türkiye’de mesleki yeterlilikler sisteminin işlemesinde temel uygulayıcı kurum
olan MYK bünyesinde yürütülen yeterlilik ve standart oluşturma süreçlerinde
sendikaların ne ölçüde rol oynadıkları incelenmektedir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |