Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE DİJİTAL ROZETLERİN KULLANIMI VE ÖĞRENEN GÖRÜŞLERİ - THE USE OF DIGITAL BADGES IN THE EVALUATION PROCESS AND LEARNERS’ VIEWS

Yıl 2017, , 173 - 193, 31.12.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.310614

Öz

Dijital
rozetler (digital badges) öğrenenlerin yetkinliklerini ve bilgi düzeylerini
ortaya koyan bileşenlerdir. Öğretim ortamlarında kullanımı giderek yaygınlaşan
ve öğrenenlerin becerilerini veya bilgilerini yansıtmak için kullanılan dijital
rozetler diploma, sertifika gibi belgeler arasındaki yerini almaya
başlamaktadır. Bu çalışmada bir dersin değerlendirme sürecinde kullanılan
dijital rozetlerin akademik başarıya etkisi ve rozet kullanımına yönelik
öğrenen görüşleri incelenmiştir. Karma araştırma yöntemlerinden yakınsal
paralel desenin kullanıldığı bu çalışmada nicel ve nitel veriler birlikte
yorumlanmıştır. Araştırmanın örneklemi Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE Bölümü 3.
sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. 13 hafta süren çalışma 25 kadın ve 23 erkek
olmak üzere toplam 48 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri;
akademik başarı formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışma
sonuçlarına göre dijital rozetlerin; öğrencilerin akademik başarısını, öğrenme
motivasyonunu, derse katılım düzeyini ve öğrenci memnuniyetini artırdığı
görülmektedir. Bunun yanı sıra dijital rozetlerin; öğrenenlerin derse hazır
olarak gelmelerini sağladığı, öğrenenlerin seviyelerini gösterdiği, öz ve akran
değerlendirme imkânı sağladığı ayrıca diploma veya sertifika gibi belgelerle
birlikte başarı ve yetkinlik düzeyini göstermek için kullanılabileceği
görülmüştür. Sonuç olarak dijital rozetler öğrenme sürecini daha iyi organize
etmek ve öğrenenleri daha aktif hale getirmek için kullanılabilir. 

Kaynakça

  • Abramovic, S., Schunn, C., Higashi R. M. (2013). Are badges useful in education?: it depends upon the type of badge and expertise of learner. Educational Technology Research and Development. April 2013, Volume 61, Issue 2, pp 217-232
  • Ash, K. (2012). Digital badges. Education Week's Digital Directions, 5, 24-24, 25, 28, 25, 30, 25. http://search.proquest.com/docview/1115563571?accountid=8403 adresinden 15.03.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Bani, M. & De Paoli, S. (2013). Ideas for a new Civic Reputation System for the Rising of Digital Civics: Digital Badges and Their Role in Democratic Process. Proceedings of the European Conference on e-Government;2013 January, s. 45
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2007). Research met¬hods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research (2nd ed.) SAGE Publications, Inc.
  • Davidson, C. N., Goldberg, D. T., (2009). The Future of Learning Institutions in a Digital Age. The MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England
  • De Paoli S., De Uffici N., & D'Andrea V. (2012) “Designing badges for a civic media platform”. In Proceedings of the BCS-HCI '12 Conference. pp, 59-68.
  • Flemming, M. L., & Levie, W. H. (Eds.). (1993). Instructional message design: Principles from the behavioral and cognitive sciences. Hillsdale, NJ: Educational Technology Publications.
  • Forester, C. J. (2013). The promise of Digital Badges. http://www.nocti.org/pdf/news/techniques/Nov%202013%20-%20The%20Promise%20of%20Digital%20Badges.pdf adresinden 15.03.2015 tarihinde indirilmiştir.
  • Gibson, D., Ostashewski, N., Flintoff, K., Grant, S., Knight, E. (2013). Digital Badges in Education. Education and Information Technologies. http://dx.doi.org/10.1007/s10639-013-9291-7
  • Halavais, A. (2011) “A Genealogy of Badges”, Information, Communication and Society 15(3): 354-373.
  • Harmon, J., Copeland, A. (2016). Students' perceptions of digital badges in a public library management course. Education for Information, v32 n1 p87-100 Katie, A. (2012). Digital badges. Education Week's Digital Directions, 5, 24-24, 25, 28, 25, 30, 25. http://search.proquest.com/docview/1115563571?accountid=8403
  • Lindgren, R., & McDaniel, R. (2012). Transforming Online Learning through Narrative and Student Agency. Educational Technology & Society, 15 (4), 344–355.
  • Mahle, M. (2011). Effects of interactivity on student achievement and motivation in distance education. Quarterly Review Of Distance Education, 12(3), 207-215. http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=tfh&AN=70303055&site=ehost-live
  • McDaniel, R., Lindgren, R. & Friskics, J., 2012. Using badges for shaping interactions in online learning environments. In: Professional Communication Conference (IPCC), 2012 IEEE International. Professional Communication Conference (IPCC), 2012 IEEE International. pp.1–4.
  • Raish, V., Rimland, E. (2016). Employer Perceptions of Critical Information Literacy Skills and Digital Badges. College & Research Libraries, v77 n1 p87-113
  • Tekin, H. (1991). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınevi. Ankara
  • Tekindal, S. (2011). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi. Ankara
  • Turgut, M. F. ve Baykul, Y. (2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi. Ankara
  • Watters, A. (2012). Show Me Your Badge. Campus Technology, 26(4), 8-12.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Embiya Çelik

Serkan Yıldırım

Abdullatif Kaban

Gürkan Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 10 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Çelik, E., Yıldırım, S., Kaban, A., Yıldırım, G. (2017). DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE DİJİTAL ROZETLERİN KULLANIMI VE ÖĞRENEN GÖRÜŞLERİ - THE USE OF DIGITAL BADGES IN THE EVALUATION PROCESS AND LEARNERS’ VIEWS. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(22), 173-193. https://doi.org/10.20875/makusobed.310614