Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULLARININ SOSYAL STATÜ BELİRLEME DÜZEYİ - LEVEL OF SOCIAL STATE DETERMINATION OF VOCATIONAL HIGH SCHOOLS

Yıl 2017, , 421 - 427, 20.10.2017
https://doi.org/10.20875/makusobed.312985

Öz

Eğitim,
sosyal ihtiyaçların karşılanması için gereken nitelikli işgücünün yetişmesinde,
hedeflerine göre değişen talep yapısına uygun beceri ve bilgilerin
aktarılmasında önemli bir role sahiptir. Kalkınmak ve gelişmek isteyen
ülkelerin daha nitelikli üretimi gerçekleştirebilmesi için üretim
faktörlerinden emeğin, yani insan kaynaklarının niteliğinin de istenilen
kalitede geliştirilmesi gerekmektedir. Üniversitelerin yükseköğretim ön lisans
düzeyinde öğrenim gören öğrenciler, içinde yaşadığı formal gruplarda ve
toplumlarda bir yere sahiptir. Sosyal statü, kişinin çevresindekilerin, toplum
içinde ona nesnel olarak uygun gördükleri mevki veya pozisyondur. Bu çalışma
ile statünün iki alanından biri olan atfedilen statü üzerinde yoğunlaşarak,
meslek yüksekokullarında okuyan öğrencilerin sosyal statüsünü belirlemeye
yönelik başarı durum karşılaştırmaları, sistem sorunları ve çözüm önerileri
tespit edilmiştir. Ayrıca, KTÜ Arsin Meslek Yüksekokulunda okuyan hedef öğrenci
kitlesine de anket uygulanarak sosyal statülerinin belirlenmesinde karşılaşılan
sorunlar ve çözüm önerileri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • [1] Akpınar, B. (2003). Meslek Yüksekokulları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 33, 8-25.
  • [2] Akyurt N., Şahin H., Demirbaş B., Özkan N., Gayef A., Bekiroğlu N., ve Turoğlu H. T. (2008). Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’na Sınavlı ve Sınavsız Geçiş ile Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Mezuniyet Başarılarının Karşılaştırılması. Fırat Sağlık
  • Hizmetleri Dergisi, 2(7), 155-169.
  • [3] Başaran, Z.K, Daştan, S., Yılmaz, E., Kolenoğlu, Ş., ve Kadıoğlu, T. (2010). Rize Üniversitesi Rize Meslek Yüksekokulu Teknik Programlar Bölümü Öğrencilerinin İlgili Görüşleri. I. Ulusal Meslek Yüksekokulları Öğrenci Sempozyumu, 21-22 Ekim, Düzce, Türkiye.
  • [4] Eldemir, M. (2009). Üniversite Sınavıyla ve Sınavsız Geçişle Gelen Öğrencilerin Türk Dili Dersindeki Başarıları Üzerine Bir Karşılaştırma. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
  • Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye.
  • [5] Kalaycı, Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara, Asil Yayınevi. Karagül, K., Karagül, N., ve Doğan, M. (2011). Akademik Bir Karşılaştırma. II. Uluslararası, VI. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, 25-27 Mayıs, Aydın, Türkiye.
  • [6] Polat, V., ve Dönmez, D. (2003). Adana Meslek Yüksekokulunda ile Yürütülen Eğitim, Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. 2. Ulusal MYO Sempozyumu, 15-17 Ekim, İzmir, Türkiye.
  • [7] Şimşek, A. (1999). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Yeniden Yapılandırılması, Yayın No: TÜSİAD-T/99-2/252. [8] Tunç, A. (2005). Yüksek Okullarının Değerlendirilmesi. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi,1(2), 75-81.
  • [9] Usul, H., Eroğlu, H., ve Akın, O. (2007). Meslek Liseleri ve Meslek Yüksek Okullarındaki Eğitim Süreçleri Arasındaki Uyum Sorunun Analizi ve Ticaret Lisesi Örneği. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, 9(12), 235-243.
  • [10] Yanıkoğlu, E., ve Denktaş, M. (2007). MYO’lar ve METEB. Komisyon Raporu, III. Ulusal Meslek Yüksek Okulları Müdürler Toplantısı, 8-9 Kasım, Çukurova Üniversitesi, Türkiye.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Ozel Sayi
Yazarlar

D. Kemal Bayraktar

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 18 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Bayraktar, D. K. (2017). MESLEK YÜKSEKOKULLARININ SOSYAL STATÜ BELİRLEME DÜZEYİ - LEVEL OF SOCIAL STATE DETERMINATION OF VOCATIONAL HIGH SCHOOLS. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 9(21), 421-427. https://doi.org/10.20875/makusobed.312985