Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF PARENTAL ATTITUDES AND SCHOOL BURNOUT IN PREDICTING THE LONELINESS LEVEL

Yıl 2020, Sayı: 31, 158 - 168, 29.05.2020
https://doi.org/10.20875/makusobed.564127

Öz

The aim of the present study is to reveal the role of parental attitudes and school burnout in predicting the loneliness level of adolescents. Therefore, the study was conducted in the relational survey model. The population of the study consisted of primary education students studying in the Küçükçekmece district of Istanbul province in the 2015-2016 academic year. The sample of the study consisted of 328 students selected by the random sampling method from among primary education second-grade students studying in various schools in Küçükçekmece. The UCLA Loneliness Scale, Parental Attitude Scale, School Burnout Inventory for Primary Education Second-Grade Students, and Personal Information Form were used in the data collection. The multiple regression analysis method was used to analyze the data. Among the school burnout subscales, the scores of the exhaustion at school and loss of interest in school subscales predict loneliness at the highest level. There was no relationship between the burnout scores originating from school activities and the family and students’ loneliness levels. The authoritarian parental attitude subscale scores predict loneliness at the highest level among parental attitudes. No relationship was determined between protective and democratic parental attitudes and students’ loneliness levels. It is considered important to reveal the variables affecting the loneliness levels of the human, which is a social being, and to take the necessary measures.  

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAkpınar, M. (2016). Okul Tükenmişliği İle Akademik Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Doctoral dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı).Arslantaş, H., & Ergin, F. (2011). Loneliness, depression, social support and related factors in individuals between 50 and 65 years. Turkish Journal of Geriatrics, 14(2).Avara, K. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinde akademik güdülenmenin yordayıcısı olarak akademik öz-yeterlilik, kariyer kararı yetkinlik beklentisi ve okul tükenmişliği (Master's thesis, Mevlana Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı).Ayaroğlu, N. S. (2002). The relationship between internet use and loneliness of university students (Doctoral dissertation).Aypay, A. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencileri için okul tükenmişliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 511-527.Aypay, A., & Sever, M. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinde okul tükenmişliğinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. XI. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi Bildiri Kitapçığı, 5-7.Berguno, G., Leroux, P., McAinsh, K., & Shaikh, S. (2004). Children's experience of loneliness at school and its relation to bullying and the quality of teacher interventions. The Qualitative Report, 9(3), 483-499.Bilir, Ş. & Dabanlı, D. (1981). Ergenlik çağındakinin sosyal gelişimi. Aile tutumları etkisinin araştırılması. Birey kişilik ve toplum,5 (3).Brehm, S. S., Kassin, S. M., & Fein, S. (2002). Social Psychology Boston. Massachusetts: Houghton Mifflin Company.Buchholz, E. S., & Catton, R. (1999). Adolescents' perceptions of aloneness and loneliness. Adolescence, 34(133), 203.Bullock, J. R. (1993). Lonely children. Young Children, 48, 53-57.Çağır, G. (2010). Lise ve üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanım düzeyleri ile algılanan esenlik halleri ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkkesir Üniversitesi, Balıkkesir . Çeçen, A. R. (2008). Öğrencilerinin cinsiyetlerine ve ana baba tutum algılarına göre yalnızlık ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 415-431.Cherniss, C.(1988). Professional burnout in human organizations. Newyork: Praeger.Darling, N., & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: An integrative model. Psychological Bulletin, 113(3), 487-496.De Jong-Gierveld, J., & Liefbroer, A. C. (1988). Transitions in young-adult life: a choicemodel approach. European contributions to youth research, 161-174.Demir, A. (1990). Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerini etkileyen bazı etmenler. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Demir, A. & Tarhan, N. (2001). Loneliness and Social Dissatisfaction in Turkish Adolescents. The Journal of Psychology, 135(1), 113-123.Demircioğlu, H. (2012). Altı yaşında çocuğu olan annelere uygulanan aile eğitimi programının aile işlevleri ve anne baba tutumları ile çocuğun gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Gazi Üniversitesi.Duru, E. (2008). Yalnızlığı yordamada sosyal destek ve sosyal bağlılığın rolü. Türk Psikoloji Dergisi, Haziran Cilt:23, Sayı: 61,. 15-24.Erkan, Z. (2002). Ergenlerin sosyal kaygı düzeyleri, ana-baba tutumları ve ailede görülen risk faktörleri üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi.Freudenberger, N. J. (1974) . Staff Burnout, Jounal of Social Issues. Newyork: Bantam Boks, Doubleday & Company Inc.Geçtan, E. (2005). Psikanaliz ve sonrası [Psychoanalysis and post]. İstanbul, Turkey: Metis Yayıncılık.Gündoğmuş, G. (2017).Yalnızlık düzeyinin yordanmasında anne- baba tutumları ve okul tükenmişliği. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.Henwood, P. G., & Solano, C. H. (1994). Loneliness in young children and their parents. The Journal of genetic psychology, 155(1), 35-45.Jones, W. H., & Hebb, L. (2003). The experience of loneliness: Objective and subjective factors. The International Scope Review, 5(9), 41-68.Jung, C.G. (2012). Anılar, Düşler, Düşünceler. Çev., İris Kantemir, Can Sanat Yayınları, İstanbul.Kızıldağ, S. (2009). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Koçak, L. (2016). Lise öğrencilerinde okul tükenmişliği ile depresif belirtiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk üniversitesi, Erzurum.Koçak, R. (2003). Duygusal İfade Eğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Aleksitimi ve Yalnızlık Düzeylerine Etkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.Koşar, N. G. (1992). Sosyal hizmetlerde aile ve çocuk refahı alanı.Krause-Parello, C. A. (2008). The mediating effect of pet attachment support between loneliness and general health in older females living in the community. Journal of Community Health Nursing, 25(1), 1-14.Kulaksızoğlu, A. (2004). Ergenlik Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.Kutsal, D. & Bilge, F. (2012). Lise öğrencilerinin tükenmişlik ve sosyal destek düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), 284-297.Kuzgun, Y. & Eldeleklioğlu, J. (2005). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Ankara: Nobel Dağıtım Yayınları.Maslach, C. (1982). Burnout, The Cost of Caring. Englewood Cliffs, N,J: Prentice Hall.Özben, Ş. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Televizyon İzleme Süresine Göre Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 198- 206Sadler, W. A., & Johnson, T. B. (1980). From loneliness to anomia. The anatomy of loneliness, 34-64.Seçer, İ. (2015). Okul Tükenmişliği İle Akademik Güdülenme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 424-433.Seçer, İ. & Gençdoğan, B. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinde okul tükenmişliğinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Journal of Education, 1(2): 28-40.Skues, J. L., Williams, B., & Wise, L. (2012). The effects of personality traits, self-esteem, loneliness, and narcissism on Facebook use among university students. Computers in Human Behavior, 28(6), 2414-2419.Pancar, A. (2009). Parçalanmış ve tam aileye sahip ergenlerin yalnızlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana. Peplau, L.A. & Perlman, D., (1984). Loneliness Research: A Survey of Emprical Findings. In L.A. Peplau ve S.E. Goldston (Eds.), Preventing the Harmful Consequences of Severe and Persistent Loneliness, National Institue of Mental Health, 13-47, Rockville, MD.Rogers, C. (1994), Etkileşim grupları (Çev. H. Erbil), Ekin Yayınları, Ankara.Rook, K. S. (1984). The negative side of social interaction: impact on psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 46(5), 1097.Russell, D., Peplau, L. A., & Ferguson, M. L. (1978). Developing a Measure of Loneliness. Journal of Personality Assessment, 42, 290-294. Tarhan, N. (1998). Ergenlerin sosyometrik statüleri, cinsiyetleri, akademik başarıları, sınıf düzeyleri ve devam ettikleri okulların sosyo-ekonomik statüsü ile yalnızlık duyguları arasındaki ilişki. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi içinde (s. 25-36). Selçuk Üniversitesi, Konya.Yavuzer, H. (1998). Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi KitabeviYıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176. Young, J. E. (1982). Loneliness, depression and cognitive therapy: Theory and application. Loneliness: A sourcebook of current theory, research and therapy, 379-405.Yücel, N. (2009). Ergenlerin akran ilişkileri ve yalnızlık düzeylerinde evde internet kullanımının etkisinin incelenmesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Yang, H. J. (2004). Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in Taiwan’s technical–vocational colleges. International Journal of Educational Development, 24(3), 283-301. Yang, H. J., & Farn, C. K. (2005). An investigation the factors affecting MIS student burnout in technical-vocational college. Computers in human behavior, 21(6), 917-932.Zhang, Y., Gan, Y., & Cham, H. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality and Individual Differences, 43(6), 1529-1540.

YALNIZLIK DÜZEYİNİN YORDANMASINDA ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL TÜKENMİŞLİĞİNİN ROLÜ

Yıl 2020, Sayı: 31, 158 - 168, 29.05.2020
https://doi.org/10.20875/makusobed.564127

Öz

 Bu araştırma; anne baba tutumları ile okul tükenmişliğinin öğrencilerin yalnızlık düzeyini ne düzeyde yordadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde eğitimlerine devam eden ortaokul öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Küçükçekmece’de çeşitli ortaokullarda okuyan ilköğretim II. Kademe öğrencilerinden random örnekleme yöntemi ile seçilen 328 öğrenci oluşmaktadır(oluşturmaktadır şeklinde yazılmalı). Verilerin toplanmasında UCLA Yalnızlık Ölçeği, Anne Baba Tutum Ölçeği, İlköğretim II. Kademe Öğrencileri İçin Okul Tükenmişliği Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu’ndan faydalanılmıştır. Verilerin analizinde Çoklu Regresyon Analizi yöntemi kullanılmıştır. Okul tükenmişlik alt ölçeklerinden yalnızlığı en yüksek düzeyde yordayan, okulda tükenmişlik ve okula ilgi kaybı alt ölçek puanlarıdır. Okul etkinliklerinden ve aileden kaynaklı tükenmişlik puanları ile öğrencilerin yalnızlık düzeyleri arasında bir ilişki bulunmamıştır. Anne baba tutumlarından yalnızlığı en yüksek düzeyde yordayan otoriter anne-baba tutum alt ölçek puanlarıdır. Koruyucu ve demokratik anne baba tutumları ile öğrencilerin yalnızlık düzeyleri arasında bir ilişki bulunmamıştır. Sosyal bir varlık olan insanın yalnızlık düzeylerini etkileyen değişkenlerin ortaya konulması ve gerekli önlemlerin alınması önemli görülmektedir.  

Kaynakça

  • KAYNAKÇAAkpınar, M. (2016). Okul Tükenmişliği İle Akademik Stres ve Öznel İyi Oluş Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Doctoral dissertation, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı).Arslantaş, H., & Ergin, F. (2011). Loneliness, depression, social support and related factors in individuals between 50 and 65 years. Turkish Journal of Geriatrics, 14(2).Avara, K. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinde akademik güdülenmenin yordayıcısı olarak akademik öz-yeterlilik, kariyer kararı yetkinlik beklentisi ve okul tükenmişliği (Master's thesis, Mevlana Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı).Ayaroğlu, N. S. (2002). The relationship between internet use and loneliness of university students (Doctoral dissertation).Aypay, A. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencileri için okul tükenmişliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 511-527.Aypay, A., & Sever, M. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinde okul tükenmişliğinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. XI. Ulusal Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Kongresi Bildiri Kitapçığı, 5-7.Berguno, G., Leroux, P., McAinsh, K., & Shaikh, S. (2004). Children's experience of loneliness at school and its relation to bullying and the quality of teacher interventions. The Qualitative Report, 9(3), 483-499.Bilir, Ş. & Dabanlı, D. (1981). Ergenlik çağındakinin sosyal gelişimi. Aile tutumları etkisinin araştırılması. Birey kişilik ve toplum,5 (3).Brehm, S. S., Kassin, S. M., & Fein, S. (2002). Social Psychology Boston. Massachusetts: Houghton Mifflin Company.Buchholz, E. S., & Catton, R. (1999). Adolescents' perceptions of aloneness and loneliness. Adolescence, 34(133), 203.Bullock, J. R. (1993). Lonely children. Young Children, 48, 53-57.Çağır, G. (2010). Lise ve üniversite öğrencilerinin problemli internet kullanım düzeyleri ile algılanan esenlik halleri ve yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkkesir Üniversitesi, Balıkkesir . Çeçen, A. R. (2008). Öğrencilerinin cinsiyetlerine ve ana baba tutum algılarına göre yalnızlık ve sosyal destek düzeylerinin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 415-431.Cherniss, C.(1988). Professional burnout in human organizations. Newyork: Praeger.Darling, N., & Steinberg, L. (1993). Parenting style as context: An integrative model. Psychological Bulletin, 113(3), 487-496.De Jong-Gierveld, J., & Liefbroer, A. C. (1988). Transitions in young-adult life: a choicemodel approach. European contributions to youth research, 161-174.Demir, A. (1990). Üniversite öğrencilerinin yalnızlık düzeylerini etkileyen bazı etmenler. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Demir, A. & Tarhan, N. (2001). Loneliness and Social Dissatisfaction in Turkish Adolescents. The Journal of Psychology, 135(1), 113-123.Demircioğlu, H. (2012). Altı yaşında çocuğu olan annelere uygulanan aile eğitimi programının aile işlevleri ve anne baba tutumları ile çocuğun gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Gazi Üniversitesi.Duru, E. (2008). Yalnızlığı yordamada sosyal destek ve sosyal bağlılığın rolü. Türk Psikoloji Dergisi, Haziran Cilt:23, Sayı: 61,. 15-24.Erkan, Z. (2002). Ergenlerin sosyal kaygı düzeyleri, ana-baba tutumları ve ailede görülen risk faktörleri üzerine bir çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi.Freudenberger, N. J. (1974) . Staff Burnout, Jounal of Social Issues. Newyork: Bantam Boks, Doubleday & Company Inc.Geçtan, E. (2005). Psikanaliz ve sonrası [Psychoanalysis and post]. İstanbul, Turkey: Metis Yayıncılık.Gündoğmuş, G. (2017).Yalnızlık düzeyinin yordanmasında anne- baba tutumları ve okul tükenmişliği. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.Henwood, P. G., & Solano, C. H. (1994). Loneliness in young children and their parents. The Journal of genetic psychology, 155(1), 35-45.Jones, W. H., & Hebb, L. (2003). The experience of loneliness: Objective and subjective factors. The International Scope Review, 5(9), 41-68.Jung, C.G. (2012). Anılar, Düşler, Düşünceler. Çev., İris Kantemir, Can Sanat Yayınları, İstanbul.Kızıldağ, S. (2009). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, boyun eğici davranışlar ve sosyal destek. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Koçak, L. (2016). Lise öğrencilerinde okul tükenmişliği ile depresif belirtiler arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Atatürk üniversitesi, Erzurum.Koçak, R. (2003). Duygusal İfade Eğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Aleksitimi ve Yalnızlık Düzeylerine Etkisi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.Koşar, N. G. (1992). Sosyal hizmetlerde aile ve çocuk refahı alanı.Krause-Parello, C. A. (2008). The mediating effect of pet attachment support between loneliness and general health in older females living in the community. Journal of Community Health Nursing, 25(1), 1-14.Kulaksızoğlu, A. (2004). Ergenlik Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi.Kutsal, D. & Bilge, F. (2012). Lise öğrencilerinin tükenmişlik ve sosyal destek düzeyleri. Eğitim ve Bilim, 37(164), 284-297.Kuzgun, Y. & Eldeleklioğlu, J. (2005). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Ankara: Nobel Dağıtım Yayınları.Maslach, C. (1982). Burnout, The Cost of Caring. Englewood Cliffs, N,J: Prentice Hall.Özben, Ş. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Televizyon İzleme Süresine Göre Yalnızlık Düzeylerinin İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 198- 206Sadler, W. A., & Johnson, T. B. (1980). From loneliness to anomia. The anatomy of loneliness, 34-64.Seçer, İ. (2015). Okul Tükenmişliği İle Akademik Güdülenme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 424-433.Seçer, İ. & Gençdoğan, B. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinde okul tükenmişliğinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Turkish Journal of Education, 1(2): 28-40.Skues, J. L., Williams, B., & Wise, L. (2012). The effects of personality traits, self-esteem, loneliness, and narcissism on Facebook use among university students. Computers in Human Behavior, 28(6), 2414-2419.Pancar, A. (2009). Parçalanmış ve tam aileye sahip ergenlerin yalnızlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana. Peplau, L.A. & Perlman, D., (1984). Loneliness Research: A Survey of Emprical Findings. In L.A. Peplau ve S.E. Goldston (Eds.), Preventing the Harmful Consequences of Severe and Persistent Loneliness, National Institue of Mental Health, 13-47, Rockville, MD.Rogers, C. (1994), Etkileşim grupları (Çev. H. Erbil), Ekin Yayınları, Ankara.Rook, K. S. (1984). The negative side of social interaction: impact on psychological well-being. Journal of personality and social psychology, 46(5), 1097.Russell, D., Peplau, L. A., & Ferguson, M. L. (1978). Developing a Measure of Loneliness. Journal of Personality Assessment, 42, 290-294. Tarhan, N. (1998). Ergenlerin sosyometrik statüleri, cinsiyetleri, akademik başarıları, sınıf düzeyleri ve devam ettikleri okulların sosyo-ekonomik statüsü ile yalnızlık duyguları arasındaki ilişki. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi içinde (s. 25-36). Selçuk Üniversitesi, Konya.Yavuzer, H. (1998). Çocuk Psikolojisi, İstanbul: Remzi KitabeviYıldırım, İ. (2000). Akademik başarının yordayıcısı olarak yalnızlık, sınav kaygısı ve sosyal destek. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167-176. Young, J. E. (1982). Loneliness, depression and cognitive therapy: Theory and application. Loneliness: A sourcebook of current theory, research and therapy, 379-405.Yücel, N. (2009). Ergenlerin akran ilişkileri ve yalnızlık düzeylerinde evde internet kullanımının etkisinin incelenmesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Yang, H. J. (2004). Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in Taiwan’s technical–vocational colleges. International Journal of Educational Development, 24(3), 283-301. Yang, H. J., & Farn, C. K. (2005). An investigation the factors affecting MIS student burnout in technical-vocational college. Computers in human behavior, 21(6), 917-932.Zhang, Y., Gan, Y., & Cham, H. (2007). Perfectionism, academic burnout and engagement among Chinese college students: A structural equation modeling analysis. Personality and Individual Differences, 43(6), 1529-1540.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

M. Yüksel Erdogdu 0000-0001-6403-5630

Gufran Gündoğmuş Bu kişi benim 0000-0001-9127-1196

Yayımlanma Tarihi 29 Mayıs 2020
Gönderilme Tarihi 13 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 19 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Erdogdu, M. Y., & Gündoğmuş, G. (2020). YALNIZLIK DÜZEYİNİN YORDANMASINDA ANNE BABA TUTUMLARI VE OKUL TÜKENMİŞLİĞİNİN ROLÜ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31), 158-168. https://doi.org/10.20875/makusobed.564127