Bu çalışmada öğretmenlerin uzaktan eğitim hakkındaki görüşlerini belirleyebilmek için geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımı kapsamında tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında uzaktan eğitim veren farklı branşlardaki 490 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak 46 maddeden oluşan bir görüş belirleme ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin geçerliliğini sağlamak için kapsam, görünüş ve yapı geçerliğine bakılmıştır. Ayrıca ölçeğin güvenirliğini belirlemek için cronbach alpha katsayısı hesaplanmıştır. Kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşü alınmış, yapı geçerliği için ise açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda dokuz madde çıkartılarak altı faktörden oluşan ölçek doğrulayıcı faktör analizi ile doğrulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin RMSEA değeri 0,054, GFI değeri, 081, CFI değeri 091 IFI değeri 0,92 olarak bulunmuştur. Ayrıca ölçeğin cronbach alpha güvenirlik katsayısı 0,847 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin uzaktan eğitim hakkında görüşlerini belirlemeye yönelik 37 maddeden oluşan geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.
Teknolojik Gelişmeler, Uzaktan Eğitim, Öğretmen Görüşleri, Ölçek Geliştirme
It was aimed to develop a valid and reliable scale in order to determine teachers' opinions about distance education in this study. Survey method, one of the quantitative research methods, was used in the study. The sample of research consists of 490 teachers working in different branches and recitation with distance education at the 2019-2020 academic years. İn this study it was used opinion determination scale consist of 46 items as a data collection tool. In order to validity of the scale, content, construct and face validity was examined. Besides, the cronbach alpha coefficient was calculated for the reliability study. Expert opinion was taken for the content and face validity, and exploratory and confirmatory factor analysis was applied for construct validity. As a result of the exploratory factor analysis, nine items were removed and the scale consists of six-factor was confirmed by confirmatory factor analysis. As a result of confirmatory factor analysis, it was calculated values of RMSEA 0,054, GFI 0,81, CFI 0,91 and IFI 0,92. Besides Cronbach alpha internal consistency reliability coefficient of the scale was found 0.847. As a result, a valid and reliable scale consisting of 37 items was developed to determine teachers' opinions about distance education.
Technological Development, Distance Education, Scale Development
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 4, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { mamusbbd911344, journal = {Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi}, eissn = {2619-9300}, address = {Kızılay Mah. Gazi Mustafa Kemal Bul. Fevzi Çakmak 2 Sok. Çankaya/Ankara}, publisher = {Maarif Mektepleri}, year = {2021}, volume = {4}, number = {1}, pages = {15 - 35}, doi = {10.47155/mamusbbd.911344}, title = {Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması}, key = {cite}, author = {Metin, Mustafa and Çevik, Aynur and Gürbey, Sümeyya} } |
APA | Metin, M. , Çevik, A. & Gürbey, S. (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması . Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi , 4 (1) , 15-35 . DOI: 10.47155/mamusbbd.911344 |
MLA | Metin, M. , Çevik, A. , Gürbey, S. "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması" . Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4 (2021 ): 15-35 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/mamusbbd/issue/64216/911344> |
Chicago | Metin, M. , Çevik, A. , Gürbey, S. "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması". Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4 (2021 ): 15-35 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması AU - Mustafa Metin , Aynur Çevik , Sümeyya Gürbey Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.47155/mamusbbd.911344 DO - 10.47155/mamusbbd.911344 T2 - Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 15 EP - 35 VL - 4 IS - 1 SN - -2619-9300 M3 - doi: 10.47155/mamusbbd.911344 UR - https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması %A Mustafa Metin , Aynur Çevik , Sümeyya Gürbey %T Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması %D 2021 %J Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi %P -2619-9300 %V 4 %N 1 %R doi: 10.47155/mamusbbd.911344 %U 10.47155/mamusbbd.911344 |
ISNAD | Metin, Mustafa , Çevik, Aynur , Gürbey, Sümeyya . "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması". Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4 / 1 (Temmuz 2021): 15-35 . https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344 |
AMA | Metin M. , Çevik A. , Gürbey S. Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. MM-USOBEBİD. 2021; 4(1): 15-35. |
Vancouver | Metin M. , Çevik A. , Gürbey S. Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2021; 4(1): 15-35. |
IEEE | M. Metin , A. Çevik ve S. Gürbey , "Öğretmenlerin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşlerini Belirleme Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması", Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 4, sayı. 1, ss. 15-35, Tem. 2021, doi:10.47155/mamusbbd.911344 |