The aim of this study is to assess the views of in-service biology teachers about the new biology curriculum and examine their views and practices with regard to new assessment and evaluation approaches introduced by the new curriculum. A qualitative approach was adopted in the research design. Participants of the study were eight biology teachers who were teaching biology in different types of secondary schools in Istanbul in the 2008-2009 academic year. Data was collected through semi-structured interviews and analyzed utilizing the “Constant Comparison Method”. The results of the study revealed that the participants generally viewed the new biology curriculum “ineffective”. The participants pointed out factors such as inadequate structure and content of the new curriculum, insufficient time devoted for biology teaching and over-crowded classes as reasons for their dissatisfaction.
Besides, the results indicated lack of knowledge and understanding of the philosophy of the new curriculum on the teachers’ side. These factors negatively affected the participants’ understanding and practice of the new assessment and evaluation approaches introduced
by the new curriculum. The results point out an urgent need for in-service education for teachers about the philosophical basis and practical applications of both the new curriculum
and the assessment and evaluation approach introduced by the new curriculum.
Key words: Assessment and evaluation, curriculum, biology teachers,
Bu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında görev yapan biyoloji
öğretmenlerinin yeni öğretim programı hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğretmenlerin
yeni öğretim programının getirdiği ölçme–değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerini
ve uygulamalarını tespit etmektir. Öğretmenlerin bu konulardaki görüş ve uygulamalarını
belirmek üzere araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın
katılımcılarını 2008 – 2009 öğretim yılında İstanbul’daki çeşitli Anadolu lisesi, düz lise
ve fen lisesinde görev yapan sekiz biyoloji öğretmeni oluşturmuştur. Veriler katılımcılarla
yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış ve “Sürekli Karşılaştırma Yöntemi”
ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları öğretmenlerin genel olarak yeni öğretim
programını benimsemediğini ve yetersiz olarak gördüğünü göstermiştir. Öğretmenler
yeni öğretim programını benimsememelerine neden olarak yeni programın kapsam ve
içerik yönünden zayıf olması, mevcut haftalık ders saatinin yeni öğretim programının
uygulanması için yetersiz olması, yeni programın gereklerini yerine getirmek için sınıf
düzeninin uygun olmaması, sınıfların kalabalık olması gibi etkenleri göstermiştir. Bunun
yanında sonuçlar öğretmenlerin öğrenciyi merkeze alan yapılandırmacı eğitimin temel
felsefesi ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi eksikleri olduğunu da işaret etmektedir.
Bu durum öğretmenlerin yeni programın getirdiği değerlendirme yaklaşımı hakkındaki
anlayışlarını ve uygulamalarını olumsuz etkilemiştir. Bu sonuçlar, yaşanan eğitim reformu
sürecinde yeni yaklaşımların teorik ve felsefi çerçevesinin öğretmenlere aktarımında
başarıya ulaşılamadığını ve bu alanda yoğun ve uygulamaya dayalı hizmet içi çalışmaların
gerekliliğine işaret etmektedir.
Birincil Dil | en. |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 30 Sayı: 30 |