BibTex RIS Kaynak Göster

Condition of Primary Schools in Terms of Informational Social Support and Parents’ Needs for Informational Assistance (Province Case of Manavgat)

Yıl 2014, Cilt: 39 Sayı: 39, 159 - 173, 06.01.2015

Öz

This research aims to explore the condition of public primary schools in Manavgat, Antalya in terms of informational social support care and the learning needs of parents about this issue. The universe of this research that is in screen model comprises public primary schools in Manavgat. The study uses stratified sampling by collecting data from parents. In data analysis, frequency, percentage and chi square techniques were used. It is identified that a majority of parents provide informational support to their children. However, the findings indicate that the number of parents that do not give enough support to their children and the parents that do not give any support to their children are in need of assistance in terms of learning how to provide social support.

Keywords: Social health, social support, informational support, student achievement, adult
education

Kaynakça

  • Annak, B.B. (2005). Sosyal destek, sosyal ağ, yaşam kalitesi ve yaşam doyumu: duygu-durum ve anksiyete bozukluğu tanısı alan kişiler ve düzenli hemodiyaliz tedavisi gören hastalar açısından bir karşılaştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü. (2010). Yıllık istatistikler, Antalya, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü.
  • Aksoy, A.B., Kahraman, Ö.G., & Kılıç, Ş. (2008). Ergenlerin algıladıkları ebeveyn izleme ve destek davranışları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 1-14.
  • Ardahan, M. (2006). Sosyal destek ve hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9(2), 68-75.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. 5. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık, 83-86.
  • Ben-David, A., & Leichtentritt, R. (1999). Ethiopian and İsraeli sutudents adjustment to college. The effect of the family, social support and individual coping styles. Journal of Comparative Family Studies, 30(2), 297-313.
  • Bokhorst, C. L., Sumter, S. R. & Westenberg, P. M. (2010). Social support from parents, friends, classmates, and teachers in children and adolescents aged 9 to 18 years: who is perceived as most supportive? Social Development, 19(2), 417–426.
  • Büyükkaragöz, S. (1990). Okula uyumsuzluk ve başarısızlıkta ailenin rolü. Din Öğretimi Dergisi, 23, 33-40.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. 5.Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chen, L.J. (2003). Academic support from parents, teachers, and peers: relation to Hong Kong adolescents academic behavior and achievement. Erişim: http://www.gse.harvard.edu/hfrp/projects/fine/ resources/digest/hong_kong.html 3.3.2009.
  • Cohen, & Wills,T.A. (1985). Stres, social support, and the buffening hypothesis. Pcychological Bulletin, 98, 310-357.
  • Due, P., Holstein, B., Lund, R., Modvig, J., & Avlund, K. (1999). Social relations: Network, support and relational strain. Social Science and Medicine, (48), 661–673.
  • Epstein, J. L. (1984, April). Effects of teacher practices of parent involvement for change in student achievement in reading and math. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association. New Orleans, LA.
  • Foyle, H. C. (1984). The effects of preparation and practice homework on student achievement in tenth-grade American history (Doctoral dissertation), Dissertation Abstracts International, 45, 2474A-2475A, Kansas State University,
  • Gabay, R.R. (1992). Annelerde sosyal destek, çocuk yetiştirme stresi ve çocukla ilgili sorunlarla başa çıkma biçimlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kahriman, İ., & Polat, S. (2003). Adölesanlarda aileden ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek ve benlik saygısı arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6(2), 13-24.
  • Keith, T. Z. (1986). Homework. West LaFayette, IN: Kappa Delta Pi.
  • Keith, T. Z., & Page, E. B. (1985a). Homework works at school: national evidence for policy changes. School Psychology Review, 14, 351-359.
  • Keith, T. Z., Reimers, T. M., Fehrmann, P. G., Pottebaum, S. M. & Aubey, L. W. (1986). Parental involvement, homework, and TV time: Direct and indirect effects on high school achievement. Journal of Educational Psychology, 78(5), 373-380.
  • Malecki, C.K., & Demaray, M.K. (2002). Measuring perceived social support: Development of the Child and Adolescent Social Support Scale. Psychology in the Schools, 39, 1–18.
  • Özcan, B. (1997). Stresli iş ortamlarında kadınlar ve erkekler sosyal destekten farklı biçimde mi yararlanırlar? (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Paschal, R. A., Weinstein, J., & Walberg, H. J. (1984). The effects of homework on learning: A quantitative synthesis. Journal of Educational Research, 78, 97-104.
  • Polachek, S. W., Kniesner, T. J., & Harwood, H. J. (1978). Educational production functions. Journal of Educational Statistics. 3, 209-231.
  • Seginer, R. (1983). Parents’ educational expectations and children’s academic achievements: A literature review. Merrill Palmer Quarterly, 29, 1-23.
  • Sorias, O. (1988a). Sosyal destek kavramı. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 27(1), 353-357. Stanley, J. C. (1980). Manipulate important educational variables. Educational Psychologist, 15, 164-171.
  • Torun, A. (1995). Tükenmişlik, aile yapısı ve sosyal destek ilişkileri üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış doktora tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Walberg, H. J., Paschal, R. A., & Weinstein, T. (1985). Homework’s powerful effects on learning. Educational Leadership, 42(1), 76-79.
  • Williams, B., Williams, J. & Ullman, A. (2002). Parental involvement in education” Research Report RR332. Department for Education and Skills.
  • Witt, J. C , Hannafin, M. J., & Martens, B. K. (1983). Homebased reinforcement: Behavioral covariation between academic performance and inappropriate behavior. Journal of School Psychology, 21, 337- 348.
  • Wolf, R. M. (1979). Achievement in the United States. In H. J. Walberg (Ed.), Educational environments and effects: evaluation, policy, and productivity (pp. 313-330). Berkeley, CA: McCutchan.
  • Yıldırım, İ. (1997). Algılanan sosyal destek ölçeğinin geliştirilmesi güvenirligi ve geçerliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, 81-87

Bilgisel Sosyal Destek Bakımından İlkoğretim Okullarının Durumu ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlcesi Orneği)

Yıl 2014, Cilt: 39 Sayı: 39, 159 - 173, 06.01.2015

Öz

Bu araştırma, Antalya ili Manavgat ilçesinde bilgisel sosyal destek bakımından kamu ilköğretim
okullarının durumunu ve velilerin bu konudaki öğrenme gereksinmelerini saptamayı
amaçlamaktadır. Tarama modelinde olan bu araştırmanın evreni Manavgat ilçesinde bulunan kamu
ilköğretim okullarında öğrencisi bulunan velilerden oluşmaktadır. Veriler tabakalı örnekleme
yoluyla seçilen veli örnekleminden toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ki
kare tekniklerinden yararlanılmıştır. Velilerin neredeyse tamamına yakınının çocuklarına bilgisel
destek konusunda olumlu davranışlar içerisinde olduğu belirlenmiştir. Ancak azımsanmayacak
ölçüde yeterli desteği sağlamayan veli bulunduğu ve bunların sosyal destek konusunda öğrenme
gereksiniminin olduğu anlaşılmıştır.
Anahtar kelimeler: Sosyal sağlık, sosyal destek, bilgisel destek, öğrenci başarısı, yetişkin eğitimi

Kaynakça

  • Annak, B.B. (2005). Sosyal destek, sosyal ağ, yaşam kalitesi ve yaşam doyumu: duygu-durum ve anksiyete bozukluğu tanısı alan kişiler ve düzenli hemodiyaliz tedavisi gören hastalar açısından bir karşılaştırma (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mersin.
  • Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü. (2010). Yıllık istatistikler, Antalya, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü.
  • Aksoy, A.B., Kahraman, Ö.G., & Kılıç, Ş. (2008). Ergenlerin algıladıkları ebeveyn izleme ve destek davranışları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 1-14.
  • Ardahan, M. (2006). Sosyal destek ve hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 9(2), 68-75.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. 5. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık, 83-86.
  • Ben-David, A., & Leichtentritt, R. (1999). Ethiopian and İsraeli sutudents adjustment to college. The effect of the family, social support and individual coping styles. Journal of Comparative Family Studies, 30(2), 297-313.
  • Bokhorst, C. L., Sumter, S. R. & Westenberg, P. M. (2010). Social support from parents, friends, classmates, and teachers in children and adolescents aged 9 to 18 years: who is perceived as most supportive? Social Development, 19(2), 417–426.
  • Büyükkaragöz, S. (1990). Okula uyumsuzluk ve başarısızlıkta ailenin rolü. Din Öğretimi Dergisi, 23, 33-40.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. 5.Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chen, L.J. (2003). Academic support from parents, teachers, and peers: relation to Hong Kong adolescents academic behavior and achievement. Erişim: http://www.gse.harvard.edu/hfrp/projects/fine/ resources/digest/hong_kong.html 3.3.2009.
  • Cohen, & Wills,T.A. (1985). Stres, social support, and the buffening hypothesis. Pcychological Bulletin, 98, 310-357.
  • Due, P., Holstein, B., Lund, R., Modvig, J., & Avlund, K. (1999). Social relations: Network, support and relational strain. Social Science and Medicine, (48), 661–673.
  • Epstein, J. L. (1984, April). Effects of teacher practices of parent involvement for change in student achievement in reading and math. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association. New Orleans, LA.
  • Foyle, H. C. (1984). The effects of preparation and practice homework on student achievement in tenth-grade American history (Doctoral dissertation), Dissertation Abstracts International, 45, 2474A-2475A, Kansas State University,
  • Gabay, R.R. (1992). Annelerde sosyal destek, çocuk yetiştirme stresi ve çocukla ilgili sorunlarla başa çıkma biçimlerinin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kahriman, İ., & Polat, S. (2003). Adölesanlarda aileden ve arkadaşlardan algılanan sosyal destek ve benlik saygısı arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6(2), 13-24.
  • Keith, T. Z. (1986). Homework. West LaFayette, IN: Kappa Delta Pi.
  • Keith, T. Z., & Page, E. B. (1985a). Homework works at school: national evidence for policy changes. School Psychology Review, 14, 351-359.
  • Keith, T. Z., Reimers, T. M., Fehrmann, P. G., Pottebaum, S. M. & Aubey, L. W. (1986). Parental involvement, homework, and TV time: Direct and indirect effects on high school achievement. Journal of Educational Psychology, 78(5), 373-380.
  • Malecki, C.K., & Demaray, M.K. (2002). Measuring perceived social support: Development of the Child and Adolescent Social Support Scale. Psychology in the Schools, 39, 1–18.
  • Özcan, B. (1997). Stresli iş ortamlarında kadınlar ve erkekler sosyal destekten farklı biçimde mi yararlanırlar? (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
  • Paschal, R. A., Weinstein, J., & Walberg, H. J. (1984). The effects of homework on learning: A quantitative synthesis. Journal of Educational Research, 78, 97-104.
  • Polachek, S. W., Kniesner, T. J., & Harwood, H. J. (1978). Educational production functions. Journal of Educational Statistics. 3, 209-231.
  • Seginer, R. (1983). Parents’ educational expectations and children’s academic achievements: A literature review. Merrill Palmer Quarterly, 29, 1-23.
  • Sorias, O. (1988a). Sosyal destek kavramı. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 27(1), 353-357. Stanley, J. C. (1980). Manipulate important educational variables. Educational Psychologist, 15, 164-171.
  • Torun, A. (1995). Tükenmişlik, aile yapısı ve sosyal destek ilişkileri üzerine bir inceleme. (Yayımlanmamış doktora tezi), Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Walberg, H. J., Paschal, R. A., & Weinstein, T. (1985). Homework’s powerful effects on learning. Educational Leadership, 42(1), 76-79.
  • Williams, B., Williams, J. & Ullman, A. (2002). Parental involvement in education” Research Report RR332. Department for Education and Skills.
  • Witt, J. C , Hannafin, M. J., & Martens, B. K. (1983). Homebased reinforcement: Behavioral covariation between academic performance and inappropriate behavior. Journal of School Psychology, 21, 337- 348.
  • Wolf, R. M. (1979). Achievement in the United States. In H. J. Walberg (Ed.), Educational environments and effects: evaluation, policy, and productivity (pp. 313-330). Berkeley, CA: McCutchan.
  • Yıldırım, İ. (1997). Algılanan sosyal destek ölçeğinin geliştirilmesi güvenirligi ve geçerliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 13, 81-87
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil en.
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mukaddes Örs Bu kişi benim

Ömer Önder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 39 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Örs, M., & Önder, Ö. (2015). Bilgisel Sosyal Destek Bakımından İlkoğretim Okullarının Durumu ve Velilerin Bu Konudaki Öğrenme Gereksinmeleri (Manavgat İlcesi Orneği). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 39(39), 159-173.