The rapid development of information and communication technology has revealed new approaches in education as well as in all fields. Intense studies are carried out to ensure that online learning, which is the most common use of technology supported outside the classroom, in today's teaching practices, can be provided in the same qualifications as science teaching in face-to-face cooperative groups in classrooms. The main purpose of this study is to identify the problems encountered in the process of providing science teaching in mentoring-based collaborative groups in online learning environments and to develop solutions. Within the scope of the qualitative research method, the application-collaboration-oriented action research model was used. The research was carried out with 31 students in a high school where the researcher taught physics for 12 years. The data obtained with the help of open-ended questions, rubrics, and semi-structured interview forms were evaluated with content analysis and descriptive analysis. In online science teaching, high school students exhibit high levels of cooperation in experiments and simulations, medium in solving life-based problems, and low levels in life-based deepening research and analogy map processes. Under the guidance of action researchers, there is a need to develop new teacher guide materials suitable for cooperative teaching in online environments, taking into account students' needs and the curriculum's achievements.
Online learning science teaching cooperative learning mentoring
Bilgi iletişim teknolojisinin hızlı gelişimi tüm alanlarda olduğu gibi eğitimde de yeni yaklaşımlar ortaya koymuştur. Günümüz öğretim uygulamalarında sınıf dışı teknoloji destekli en yaygın kullanım olan çevrimiçi öğrenmenin, sınıflardaki yüz yüze işbirlikli gruplarda fen bilimleri öğretimi ile aynı niteliklerde sağlanabilmesi için yoğun çalışmalar yürütülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, çevrimiçi öğrenme ortamlarında mentorluk temelli işbirlikli gruplarda fen bilimleri öğretimi sağlanması sürecinde karşılaşılan problemler belirlenerek çözüm önerileri geliştirmektir. Nitel araştırma yöntemi kapsamında uygulama-işbirliği temelli eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, araştırmacının 12 yıl fizik öğretmenliği yaptığı bir lisedeki 31 öğrenci oluşturmaktadır. Açık uçlu sorular, dereceli puanlama anahtarı ve yarı yapılandırılmış görüşme formları yardımı ile elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Çevrimiçi fen öğretiminde lise öğrencileri deney ve simülasyonlarda yüksek, yaşam temelli problemlerin çözümlerinde orta ve yaşam temelli derinleştirme araştırmaları ve analoji haritası süreçlerinde düşük düzeylerde işbirliği sergilemektedirler. Eylem araştırmacıları rehberliğinde öğrencilerin ihtiyaçları ve öğretim programlarındaki kazanımlar da dikkate alınarak çevrimiçi ortamlarda işbirlikli öğretime uygun yeni öğretmen rehber materyallerinin geliştirilmesi ihtiyaç olarak karşımıza çıkmaktadır.
Çevrimiçi öğrenme fen öğretimi işbirlikli öğrenme mentorluk.
Çalışmalarım sürecinde bana destek olan meslektaşlarım ve sevgili öğrencilerime teşekkürü bir borç bilirim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 59 Sayı: 59 |