Ders ve etkinliklere katılım notları gözleme dayalı ölçme ve değerlendirmeyi içinde barındırır. Öğretmenler Türkçe dersinde dönemde her bir öğrenciye üç defa ders ve etkinliklere katılım notu verir. Bu araştırmada öğretmenlerin ders ve etkinliklere katılım notlarını hangi ölçütlerle değerlendirdiği ve değerlendirmeye etki eden ders dışı unsurlar ortaya konmuştur. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum desenine göre yapılmıştır. Bunun için 24 Türkçe öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiş elde edilen veriler içerik analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin ders ve etkinliklere katılım notları için kullandıkları değerlendirme ölçütlerine baktığımızda bunlar ders ölçütleri, millî ahlaki değerler ve sosyal beceriler altında sınıflandırılabilir. Ders ölçütleri; derse etkin katılım, ödev yapma, derse karşı ilgi ve istek, ders performansları, ders ile ilgili sorumluluklarını yerine getirme, derse hazırlıklı gelme, ders araç ve gereçlerini bulundurma ve yazılı notlarıdır. Ders ve etkinliklere katılım notu değerlendirme sürecine kurallara uyma, öğrenci davranışları, sosyal etkinliklere katılım, veli baskısı ve sosyoekonomik durum etki eden ders dışı etmenlerdir. Öğretmenlerin ders ve etkinliklere katılım notlarının ders notunun hesaplanmasına etkisinin artırılmasını istedikleri belirlenmiştir.
Ölçme ve değerlendirme ders ve etkinliklere katılım notu kanaat notu performans notu.
Grades on students’ attendance to class and activities include observational assessment and evaluation. In Turkish language courses, each student is given a grade for his/ her participation in class and activities three times a semester. The objectives of this research were to investigate the criteria by which teachers evaluate students’ attendance to class and activities and the extracurricular factors influencing the evaluation. Case study method was conducted on 24 Turkish language teachers through interviews that were analysed via content analysis. The criteria used by teachers towards the participation in class and activities were classified under the headings of course criteria, national moral values and social skills. Course criteria refer to effective class participation, submitting assignments, class engagement, course performance, fulfilling course responsibilities, coming prepared to class, having course materials and written notes. The extracurricular factors affecting the evaluation include compliance to rules, student behaviours, participation in social activities, parental pressure and socio-economic status. Teachers emphasized that the effect of the attendance grades of students to class and activities on the calculation of course grades were required to be increased.
Measurement and evaluation grades on students’ attendance to class and activities final grade performance grade
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 60 Sayı: 60 |