BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2006, Sayı: 13, 125 - 132, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Altunışık, Remzi –Yıldırım, Engin, -Coşkun, Recai -Bayraktaroğlu, Serkan, (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı Sakarya Kitabevi, Adapazarı.
  • Bilen, Mürüvvet, (2000), Plandan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayınları, Ankara.
  • Çilenti, Kamuran, (1985), Fen Eğitimi Teknolojisi Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Dinçer, Çağlayan,-Güneysu, Sibel, (1998), “Problem Çözücü Düşünmeyi Destekleyen Etkinlikler”, Milli Eğitim, sayı: 140, İstanbul.
  • Gönen, Mübeccel,-Dalkılıç, N., Uyar, (1998), Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Kasap, Zehra, (1997) İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeye Göre Problem Çözme Başarısı İle Problem Çözme Tutumu Arasındaki İlişki, Marmara Üniv. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Küçükahmet, Leyla, (1998), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Alkım Yayınları, İstanbul.
  • Önder, Alev, (1999), Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Öztürk, Cemil, –Dilek Dursun, (2002) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, PegemA yayıncılık, Ankara.

COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2006, Sayı: 13, 125 - 132, 26.09.2013

Öz

Bu çalışmada, coğrafya öğretiminde problem çözme yöntemi olarak
dramatizasyonun kullanılması ve öğrencinin akademik başarısı ve hatırlama
düzeyine etkisi araştırılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetinin, ailelerin sosyoekonomik
durumu, öğrencilerin coğrafya dersine ilgi duyma durumları ve
coğrafya dersi ile ilgili değerlendirmelerinin başarıya etkisi, öğrencilerin ders
çalışma alışkanlıkları ve ders çalışma ortamlarının başarıya etkileri
incelenmiştir.

Kaynakça

  • Altunışık, Remzi –Yıldırım, Engin, -Coşkun, Recai -Bayraktaroğlu, Serkan, (2004), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı Sakarya Kitabevi, Adapazarı.
  • Bilen, Mürüvvet, (2000), Plandan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayınları, Ankara.
  • Çilenti, Kamuran, (1985), Fen Eğitimi Teknolojisi Kadıoğlu Matbaası, Ankara.
  • Dinçer, Çağlayan,-Güneysu, Sibel, (1998), “Problem Çözücü Düşünmeyi Destekleyen Etkinlikler”, Milli Eğitim, sayı: 140, İstanbul.
  • Gönen, Mübeccel,-Dalkılıç, N., Uyar, (1998), Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Kasap, Zehra, (1997) İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyo-Ekonomik Düzeye Göre Problem Çözme Başarısı İle Problem Çözme Tutumu Arasındaki İlişki, Marmara Üniv. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Küçükahmet, Leyla, (1998), Öğretim İlke ve Yöntemleri, Alkım Yayınları, İstanbul.
  • Önder, Alev, (1999), Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • Öztürk, Cemil, –Dilek Dursun, (2002) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, PegemA yayıncılık, Ankara.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Köseoğlu Bu kişi benim

Mehmet Ünlü

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Köseoğlu, İ., & Ünlü, M. (2013). COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi(13), 125-132.
AMA Köseoğlu İ, Ünlü M. COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(13):125-132.
Chicago Köseoğlu, İsmail, ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 13 (Ekim 2013): 125-32.
EndNote Köseoğlu İ, Ünlü M (01 Ekim 2013) COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi 13 125–132.
IEEE İ. Köseoğlu ve M. Ünlü, “COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 13, ss. 125–132, Ekim 2013.
ISNAD Köseoğlu, İsmail - Ünlü, Mehmet. “COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi 13 (Ekim 2013), 125-132.
JAMA Köseoğlu İ, Ünlü M. COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:125–132.
MLA Köseoğlu, İsmail ve Mehmet Ünlü. “COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 13, 2013, ss. 125-32.
Vancouver Köseoğlu İ, Ünlü M. COĞRAFYA DERSİNDE DRAMA TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(13):125-32.