BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2007, Sayı: 15, 173 - 190, 26.09.2013

Öz

-

Kaynakça

  • Ardel, A., 1943, Trabzon ve Civarının Morfolojisi Üzerine Gözlemler, Türk Coğrafya Dergisi., Sayı:1, Ankara.
  • Ardel, A., 1963, Samsunla Hopa Arasındaki Kıyı Bölgesinde Coğrafi Müşahedeler, İstanbul Üniv. Coğ. Enst. Derg. Cilt: 7, Sayı:13, İstanbul.
  • Bekdemir, Ü., Şahin, F., Kadıoğlu, Y., 2001, Trabzon Limanı’ndan İran’a Yapılan Transit Ticaretin Gelişmesi, Sorunları ve Geleceği, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 5, Erzurum.
  • Chaput, E., 1936, Voyages d’ Etudes Geologiques et Geomorphogeniques en Turquie, Paris.
  • Darkot, B., 1963, Türkiye İktisadi Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları No: 1001, İktisat Fakültesi Yayınları No:139, İstanbul.
  • DLH Genel Müdürlüğü, 1998, Trabzon Hava Limanı Gelişim Projesi ÇED Ön Araştırma Raporu, Ulaştırma Bakanlığı Topoğrafya ve Zemin Mekaniği Araştırma Dairesi Başkanlığı Ankara.
  • Doğanay, H., 1984, Bölge Planlamasının Coğrafi Esasları, Atatürk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Ders Notları No: 8, Erzurum.
  • Erol, O.,1993, Genel Klimatoloji, Gazi Büro Kitabevi, Dördüncü Baskı, Ankara.
  • Güven, İ.H., 1998, Türkiye Jeoloji Haritaları (1/100.000) Ölçekli), Trabzon Paftaları No: 58, M.T.A. Genel Müdürlüğü Jeolojik Etüdler Dairesi, Ankara.
  • Kadıoğlu, M., 2003, Meteorolojik Durumun uçak Kazalarına Etkisi, Popüler Bilim Dergisi,Sayı :10, İstanbul.
  • Kadıoğlu, Y., 2003, Akçaabat İlçesinin Beşeri ve İktisadi Coğrafya Özellikleri, Atatürk Üniv. Sos. Bil. Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi, Erzurum.
  • Turoğlu, H., 2005, Trabzon-Sarp Arası Karadeniz Sahil Yolu İnşaatının Jeomorfolojik Etkileri, Ulusal Coğrafya Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul Üniv. Ed. Fak. Coğ. Böl. ve Türk Coğrafya Kurumu, İstanbul.
  • Tümertekin, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yay. No: 2053, Coğrafya Enstitüsü Yay. No:85, İstanbul.
  • Tümertekin, E., 1994, Ekonomik Coğrafya, İstanbul Üniv. Ed. Fak. Yay. No: 2926, İstanbul.

TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM

Yıl 2007, Sayı: 15, 173 - 190, 26.09.2013

Öz

Trabzon, Karadeniz bölgesinin Doğu Karadeniz bölümü sınırları
içerisinde yer alır. Doğudan Rize, batıdan Giresun, kuzeyden Karadeniz,
güneyden Gümüşhane ve Bayburt ile çevrilidir. Trabzon Havalimanı şehir
merkezinden 6 km doğuda bir kıyı taraçası üzerinde inşa edilmiştir. Taraça
denizden 25 m yükseklikte olup kısmen kuzeybatı-güneydoğu yönünde uzanır.
Havalimanının güneyinde Samsun-Sarp karayolu, kuzeyinde Karadeniz
bulunur. Güneyde karayolundan hemen sonra Pelitli mahallesi ve Karadeniz
Teknik Üniversitesi Merkez Kampüsü başlar.
Ülkemizdeki Havalimanları içerisinde önemli bir yere sahip Trabzon
Havalimanı 1957’de hava trafiğine açılmıştır. Muhtelif tarihlerde gerekli
onarım ve genişletmeler yapılarak 1996 yılında havalimanı statüsüne kavuş-
muştur. Yurt içi ve yurt dışı sivil hava ulaşımında kesintisiz 24 saat hizmet veren
hava limanı gerektiğinde askeri amaçlar için de kullanılmaktadır. Trabzon
ilinin kalkınmasına ve ülke ekonomisine önemli katkılarda bulunan havalimanından
2005 yılında 1 080 689 yolcu yararlanmıştır. Yolcuların %94.3’ü
(1 019 438 kişi) iç hat, %5.7’si (61 251kişi) dış hat bağlantılıdır. Aynı yıl
havalimanını kullanan toplam uçak sayısı 11 565’tir. Bunun 9 412’si iç hat
(% 81.4), 2153 dış hat (%18.6) bağlantılıdır. Bu verilere göre Trabzon
Havalimanı DHMİ tarafından işletilmekte olan 29 hava alanı içerisinde iç hat
yolcu trafiği açısından 6., dış hat yolcu trafiği açısından 8. ve toplam yolcu
trafiği açısından 7. sırada yer alır. Uçak trafiğinde iç hatlarda 6., dış hatlarda
ve toplamda 8. sırada bulunur. Toplam 1 573 353m2’ lik alan üzerine kurulu
havalimanında 2640 x 45m.boyutlarında pist vardır.

Kaynakça

  • Ardel, A., 1943, Trabzon ve Civarının Morfolojisi Üzerine Gözlemler, Türk Coğrafya Dergisi., Sayı:1, Ankara.
  • Ardel, A., 1963, Samsunla Hopa Arasındaki Kıyı Bölgesinde Coğrafi Müşahedeler, İstanbul Üniv. Coğ. Enst. Derg. Cilt: 7, Sayı:13, İstanbul.
  • Bekdemir, Ü., Şahin, F., Kadıoğlu, Y., 2001, Trabzon Limanı’ndan İran’a Yapılan Transit Ticaretin Gelişmesi, Sorunları ve Geleceği, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 5, Erzurum.
  • Chaput, E., 1936, Voyages d’ Etudes Geologiques et Geomorphogeniques en Turquie, Paris.
  • Darkot, B., 1963, Türkiye İktisadi Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yayınları No: 1001, İktisat Fakültesi Yayınları No:139, İstanbul.
  • DLH Genel Müdürlüğü, 1998, Trabzon Hava Limanı Gelişim Projesi ÇED Ön Araştırma Raporu, Ulaştırma Bakanlığı Topoğrafya ve Zemin Mekaniği Araştırma Dairesi Başkanlığı Ankara.
  • Doğanay, H., 1984, Bölge Planlamasının Coğrafi Esasları, Atatürk Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Ders Notları No: 8, Erzurum.
  • Erol, O.,1993, Genel Klimatoloji, Gazi Büro Kitabevi, Dördüncü Baskı, Ankara.
  • Güven, İ.H., 1998, Türkiye Jeoloji Haritaları (1/100.000) Ölçekli), Trabzon Paftaları No: 58, M.T.A. Genel Müdürlüğü Jeolojik Etüdler Dairesi, Ankara.
  • Kadıoğlu, M., 2003, Meteorolojik Durumun uçak Kazalarına Etkisi, Popüler Bilim Dergisi,Sayı :10, İstanbul.
  • Kadıoğlu, Y., 2003, Akçaabat İlçesinin Beşeri ve İktisadi Coğrafya Özellikleri, Atatürk Üniv. Sos. Bil. Enstitüsü Basılmamış Doktora Tezi, Erzurum.
  • Turoğlu, H., 2005, Trabzon-Sarp Arası Karadeniz Sahil Yolu İnşaatının Jeomorfolojik Etkileri, Ulusal Coğrafya Kongresi Bildiri Kitabı, İstanbul Üniv. Ed. Fak. Coğ. Böl. ve Türk Coğrafya Kurumu, İstanbul.
  • Tümertekin, E., 1987, Ulaşım Coğrafyası, İstanbul Üniversitesi Yay. No: 2053, Coğrafya Enstitüsü Yay. No:85, İstanbul.
  • Tümertekin, E., 1994, Ekonomik Coğrafya, İstanbul Üniv. Ed. Fak. Yay. No: 2926, İstanbul.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yahya Kadıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Kadıoğlu, Y. (2013). TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi(15), 173-190.
AMA Kadıoğlu Y. TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi. Ekim 2013;(15):173-190.
Chicago Kadıoğlu, Yahya. “TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15 (Ekim 2013): 173-90.
EndNote Kadıoğlu Y (01 Ekim 2013) TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi 15 173–190.
IEEE Y. Kadıoğlu, “TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM”, Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, ss. 173–190, Ekim 2013.
ISNAD Kadıoğlu, Yahya. “TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM”. Marmara Coğrafya Dergisi 15 (Ekim 2013), 173-190.
JAMA Kadıoğlu Y. TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013;:173–190.
MLA Kadıoğlu, Yahya. “TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM”. Marmara Coğrafya Dergisi, sy. 15, 2013, ss. 173-90.
Vancouver Kadıoğlu Y. TRABZON HAVALİMANI’NA COĞRAFİ BİR YAKLAŞIM. Marmara Coğrafya Dergisi. 2013(15):173-90.