Bu çalışma, ortaöğretim öğrencilerinin turizm kavramı ile ilgili
algılarına yönelik metaforları tespit etmek amacı ile yapılmıştır. 2011-2012
eğitim-öğretim yılında, Karabük İli’nde yer alan ortaöğretim okullarında eğitim
gören toplam 115 öğrenci çalışmada yer almıştır. Araştırmada aşağıda yer alan
soruların cevabı aranmıştır: 1.İlköğretim öğrencileri turizm kavramını
açıklamada hangi metaforları kullanmaktadırlar? 2. Ortak özellikleri dikkate
alındığında “turizm” kavramına yönelik metaforları hangi gruplar altında
toplanabilir? Araştırmada kullanılan veriler katılımcıların “Turizm ………..
gibidir, çünkü …………” ifadesini tamamlamaları ile elde edilmiştir. Çalışmada
olgu-bilim (fenomenoloji) araştırma deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi
tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışma bulgularına göre, ortaöğretim öğrencileri
turizm kavramı ile ilgili 44 farklı metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak
özellikleri dikkate alındığında, 5 farklı kavramsal kategoride toplanmıştır.
Çalışma sonuçlarına göre katılımcılar, klasik turizm anlayışının yanı sıra,
çalışma sahası olan Karabük İlinin tarihi, kültürel yönlerini de ön plana
çıkaran metaforlar geliştirmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 25 |