Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKULÖNCESİNDE OYUNLARLA FEN KAVRAMLARININ GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2000, , 23 - 30, 15.01.2000
https://doi.org/10.14783/maruoneri.732465

Öz

Exploring by playiııg games is a method of letırning. Chitdren a re naturul investigators. E.vpioring by ptaying games lıelps thenı to leum basic coııcepts of Science through Iheir life. Tltis method encourages the chitdren work togetlıer. in this wuy chitdren ’s social progress is improved in İeaming by ptaying games. There should be materials attract and kııoıvn by theın iveli planned experiments by teachers can also be used as games.

Kaynakça

  • Mclntvre. M.. Early Childhood and Science. 1742 Connecticııt Aveııue N.W.. Washington. D.C.. 1984.
  • Merrill. C.F.... A Curricıılum for Childreıı Çare Centers. A. BelI & Howell Company Colombos. Olıio. 1974. ss. 176- 198.
  • Britz. .1.. Problem Solving in Early Childhood Classroonts. Eric Cleariııhaııse Elemcntary and Early Childhood Edııcatioıı. Eric Digesl. 1993.
  • Britz. .1.: Riehard. N.. Problemi Solving in tlıe Early Childhood Classroom. Washington. DC: National Edııcatioıı Association.
  • Bolton, G.. "Chatıges in Thinking Aboııl Drama in Education". Theory and Practice. 16(3). 1985.
  • Heatcoat. D.: Herberl. P. A. "Drama ol'l.earııing : Maııtle ol’ the Expert". Theory in to Practice. 16(3). 1985.
  • Peaıiman. S.: Speclor. K.P.. "Yoımg Children Iııvestigate Science". Day Çare and Early Education. Summer. 1995. ss. 1-8.
  • Westbrook. L.S.: Marek. E.A.. "A Cross Age Snıdy ol’ Undeı standing of the Concept ol' I loıııeoslasis". Journal of Research in Science Teaclıiııg. 29( I). 1992. ss.51-61. 38
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eski Sayılar
Yazarlar

Fatma Şahin Bu kişi benim

Saime Çağlar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000

Kaynak Göster

APA Şahin, F., & Çağlar, S. (2000). OKULÖNCESİNDE OYUNLARLA FEN KAVRAMLARININ GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Öneri Dergisi, 3(13), 23-30. https://doi.org/10.14783/maruoneri.732465

15795

Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Öneri Dergisi

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Göztepe Kampüsü Enstitüler Binası Kat:5 34722  Kadıköy/İstanbul

e-ISSN: 2147-5377