Romalı general Titus, M.S.70 yılında Kudüs’ü yerle bir edip, Yahudileri bölgeden sürünce, İsa-Mesih’in Yahudi asıllı cemaati Ürdün bölgesine göç ederken, -Kudüs’ün merkez özelliğini kaybetmesi ile- pagan asıllı cemaat üyeleri Antakya’yı merkez edindiler. Pavlos’un denetiminde olan bu cemaat, İsa’ya burada Christ, ona tabi olanlara da Christian adını verdi. Bu yeni din, Doğu Roma topraklarına -bütün olumsuz şartlara rağmen- Antakya’dan yayıldı. 325’te Antakya, İmparator Konstantin I. tarafından Hristiyanlığa devlet eliyle verilen çeki düzenden nasibini alarak tüm Anadolu, Suriye ve Doğu bölgesinin bağlı olduğu Ekümenik Patriklik oldu. Bu sebepten ilerleyen süreçte “kristolojik münakaşalar” ve Patriklikler arasındaki yetki çekişmesinde oynağı rol Antakya Kilisesi ve müntesiplerini yakından ilgilendirmiştir. Biz bu makalemizde IV. ve VI. yüzyıllar boyunca meydana gelen dini çekişmelerin bölgeye verdiği tahribatı anlamaya çalışacağız.
Antakya Kadıköy Konsili Diyarbakırlı Afram Monofizit Yakub Burdeono Antioch Chonsil of Chalcedon Ephraemius of Amida Yakub Burdeono.
Çalışmalarınızda başarılar diler, şimdiden teşekkürlerimi sunarım.
When the Roman general Titus destroyed Jerusalem and expelled the Jews from the region in A.D. 70, with the loss of the central feature of Jerusalem, while the Jewish community of Jesus Christ migrated to the Jordan region, the pagan community members took Antakya as their centre. This congregation, which was under the control of Paul, named Jesus here as Christ, and his followers as Christians. This new religion spread to the Eastern Roman lands from Antakya despite all the adverse conditions. In 325, Antakya became the Ecumenical Patriarchate to which all Anatolia, Syria and the Eastern region belonged, taking its share from the order brought to Christianity by the state by Emperor Constantine I. For this reason, the role it played in the "Cristological Controversies" and the conflict of authority between the Patriarchates in the following process was of interest to the Church of Antakya and its followers. In this article, we will try to understand the damage caused to the region by the religious conflicts that took place over IV and VI centuries.
Antioch Chonsil of Chalcedon Ephraemius of Amida Yakub Burdeono.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2 |