Bu araştırmada okul psikolojik danışmanlarının pandemi sürecindeki problemlere yönelik
görüşlerini almak, onların gözünden öğrencilerin okula uyum sürecinde yaşayabileceği
problemleri ön görmek ve bunlara yönelik çözümler ortaya koyabilmek amaçlanmıştır.
Araştırmaya ilkokul ve ortaokul kademesinde görev yapan toplam 27 psikolojik danışman
katılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemine göre dizayn edilmiştir. Yarı yapılandırılmış
görüşme formu ve kişisel bilgi formu veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Veriler,
içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir. Sonuçlara göre okul psikolojik danışmanlarının
yaşadığı problem alanlarının veli, öğrenci, öğretmen ve okul idaresi kaynaklı olduğu
bulunmuştur. Bu süreçte sınıf rehber öğretmenleri ile yapılan müşavirliğin arttığı ve
çevrimiçi psikolojik danışmanlığın önemli ölçüde yarar sağladığı görülmüştür. Öngörülen
uyum sorunları ise okula devam konusunda eski düzenin devam ettirilememesi ve bu
süreçte yaşanacak öğrenme kayıpları olabileceği yönündedir. Öğrencilerin kaygı
düzeylerinde artışın olmasının beklendiği, ölüm veya hastalık korkusunun artacağı
öngörülmüştür. Bu sorunlara yönelik olarak aileler ve öğretmenler için müşavirlik,
öğrenciler için grup rehberliğinin, sosyal-kültürel ve eğitsel çalışmaların yapılmasına, risk
grubundakilerin yakından takip edilmesine dikkat çekilmiştir. Psikososyal müdahale
çalışmalarının gerekliliği en yüksek frekansa sahip olan sonuç olarak bulunmuştur.
İstanbul/Bağcılar Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2 |