In this study, “IES 4: Professional Values, Ethics and Attitudes” standard was discussed and with the help of the questionnaire, candidates of accountant were questioned about their opinions on accounting ethics education. Some points including statistically significant differences concerning whether those candidate received any education on ethics previously, whether they encountered any anti-ethical behaviors. It was revealed that basic concepts of ethics education are largely covered while issues about conflicts of interests and ways of solution are taught less. Candidates of accountants state ethics education to be taught more based on real-life case studies.
Business Ethics Accounting Ethics Education Accounting Education
Bu çalışmada, “IES 4: Mesleki Değerler, Etik ve Davranışlar” standardı ele alınmış ve anket yöntemiyle muhasebe stajyerlerine, muhasebe etik eğitimi hakkındaki görüşleri sorulmuştur. Adayların etik konusunda eğitim alıp almamalarına, etik dışı olaylarla karşılaşıp karşılaşmamalarına ve eğitim durumlarına göre istatistiki olarak anlamlı farklılık olan noktalar tespit edilmiştir. Yapılan analizde, eğitimlerde temel kavramlara ağırlık verildiği ancak çıkar çatışmaları ve çözüm yollarına daha az değinildiği ortaya çıkmıştır. Adaylar,
etik eğitimi ile ilgili konuların daha çok gerçek vak’a çalışmaları şeklinde işlenmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İşletme |
| Bölüm | ANABÖLÜM |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2015 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 3 |
Yazarlık
MBDD, araştırma makalelerine yapılan katkıların adil şekilde tanınmasını sağlamak amacıyla COPE Yazarlık Kılavuzuna uymaktadır (https://publicationethics.org/guidance/discussion-document/authorship). Yazarlık, hem hak hem de sorumluluk taşır; bu nedenle, listelenen tüm yazarların araştırmaya önemli katkılarda bulunmuş olması gerekmektedir.
Birden fazla yazarlı çalışmalarda, Yazar Katkıları bölümü, sonuç bölümünden sonra ve kaynakçadan önce yer almalıdır. Makalenin hangi bölümlerine hangi yazarın katkı sağladığını belirtmek için yazarların isim baş harfleri ve soyadları kullanılmalıdır. Detaylı bilgiye "Makale Gönderim Kontrol Listesi" düğmesine tıklayarak ulaşılabilir. Ayrıca, yazarlar, yazarlık kriterlerini karşılamayan ancak çalışmaya katkı sağlayan kişileri teşekkür bölümünde belirtebilirler.
Yazarlar araştırmanın tasarım ve uygulanmasında üretilen Yapay Zekâ (YZ) ve YZ destekli araçların kullanımını açıklamak zorundadırlar. Bu tür kullanımlar, makalenin yöntem bölümünde belirtilmelidir. YZ kullanımının belirtilmesi, makalenin yayımlanmasını engellemez; aksine, araştırmanın şeffaf bir şekilde sunulmasını sağlar.