Refah seviyesi yüksek bir topluma ulaşmak için gerekli olan nitelikli beşerî sermaye kaliteli bir eğitimle sağlanabilir. Eğitimin kalitesinin belirlenebilmesi amacıyla farklı göstergeler ve yöntemler kullanılabilir. Bu yaklaşımlardan bir tanesi de eğitimin paydaşlarından olan ailelerin görüşleridir. Çalışmada, okul öncesinden lise veya dengi bir eğitim kurumuna kadar herhangi bir kademede eğitimde ferdi bulunan hanehalkının, fertlerinin aldığı eğitimin kalitesine yönelik görüşlerine ilişkin faktörlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, Türkiye İstatistik Kurumu Yaşam Memnuniyeti Araştırması Mikro Veri Seti 2021’den yararlanılmıştır. İkili Lojistik Regresyon Modeli ile yapılan incelemelerde ferdinin aldığı eğitimin kalitesine ilişkin hanehalkının görüşü modeldeki bağımlı değişkendir. Devlet ve özel okulda ferdi bulunan hanehalkı için ayrı ayrı olmak üzere iki farklı model ile inceleme yapılmıştır. Devlet okulunda öğrencisi olan 8.847.428 hanenin % 67,9’u ve özel okulda öğrencisi olan 1.447.676 hanenin % 78,3’ü eğitimin kalitesini beğendiklerini belirtmiştir. Öğrencilere öğretmenin ve idarenin yaklaşımının iyi olması, okulun fiziksel koşullarının iyiliği hanehalkının eğitimin kalitesini beğenmesini sağlamaktadır. Hane içinde yükseköğrenim gören ferdi olmayan haneler eğitimin kalitesini daha yüksek oranda beğenmektedir.
eğitimin kalitesi devlet okulu özel okul ikili lojistik regresyon modeli
1. Çalışmanın yüklenmesi sırasında tam olarak karşılamayan iki seçenekten DİĞER seçeneği seçilmek zorunda kalınmıştır. 2. Çalışma "15th International Scientific Research Congress - Social and Educational Sciences - (UBAK) , 2022"de tarafımadan sunulan sözlü bildirinin tam metnidir. Kongre ÖZET kitabında sadece özeti yayınlanmıştır. Çalışmanın adı ve özeti makaleye uygun olacak biçimde değiştirilmiştir. 3. Çalışmanın daha önce sunulduğuna ilişkin bilgi makale dosyasındaki dipnota yazılmamıştır. Bu, yazarın kimlik bilgilerinin hakemler tarafından belirlenmemesi, dolayısıyla kör hakemlik uygulamasının sekteye uğramaması için yazarın etik sorumluluğu gereği yapılmıştır. Makale kabul edilirse eklenecektir. 4. Turnitin benzerlik raporunda sadece "kaynakça" işlem dışı tutulmuştur.
Başta Editör Kurulu ve Sayın Hakemler olmak üzere tüm emek verenlere şimdiden çok teşekkür ederim.
The qualified human capital required to reach a society with a high level of welfare can be provided through quality education. Different indicators and methods can be used to determine the quality of education. One of these approaches is the opinions of families, who are stakeholders in education. The study aims to determine the factors related to the opinions of households with members in education at any level, from preschool to high school or an equivalent educational institution, regarding the quality of education their members receive. For this purpose, the Turkish Statistical Institute Life Satisfaction Research Micro Data Set 2021 was utilized. In the analyzes carried out with the Binary Logistic Regression Model, the household's opinion regarding the quality of education its individual receives is the dependent variable in the model. The analysis was carried out with two different models, separately for households with members in public and private schools. 67.9% of the 8,847,428 households with students in public schools and 78.3% of 1,447,676 households with students in private schools stated that they liked the quality of education. The excellent approach of the teacher and the administration to the students and the good physical conditions of the school ensure that the household appreciates the quality of education. Households without individuals pursuing higher education are more satisfied with the quality of education.
Quality of Education public school private school binary logistic regression model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |