Bu çalışmanın amacı, yeni ortaöğretim geometri öğretim programının (YOGÖP) uygulamalarında yaşananlar ile ilgili bir kesit sunmaktır. Araştırmada özel durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Ordu ilinde görev yapmakta olan 25 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler YOGÖP ile ilgili olarak öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amacıyla araştırmacılarca hazırlanan açık uçlu soruların yer aldığı görüş formuyla toplanmış, veri analizinde ortaya çıkan temaların sıklık düzeyleri dikkate alınmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğretmenlerin YOGÖP’ün kazanım boyutu ile ilgili olarak verilen sürenin yeterli olmadığı ve bu konu ile ilgili bilgi ihtiyaçları olduğunu göstermiştir. Öğretmenlerin içerik boyutuyla ilgili konuların yoğun olmasından ve konuların parçalanmasından büyük ölçüde rahatsız oldukları belirlenmiştir. Öğrenme-öğretme süreci boyutuyla ilgili olarak öğretmenlerin öğretim programının ve ders kitabının içeriği, araç-gereç eksikliği, zaman yetersizliği vb. kaynaklı birtakım nedenlerle uygulamalarında aksaklıklar yaşadıkları anlaşılmıştır. Değerlendirme boyutu ile ilgili olarak ise öğretmenlerin tamamen geleneksel yaklaşımları kullandıkları belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1 |