Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Best Selling Illustrated Children’s Books: What Values Do They Have?

Yıl 2023, , 47 - 72, 22.06.2023
https://doi.org/10.47951/mediad.1160959

Öz

In this research, the texts and images of the 14 best-selling children's picture books available on book sales sites, were examined for their values. The research was designed using the document analysis method, one of the qualitative research designs. The content analysis method was used to compile the research data, and the selected books were determined by the purposeful sampling method. As a result of the examinations, it was determined that the most common value was friendship (37), and the least common value was loyalty (1). The most common negative value was anger (20), and the least-mentioned negative values were violence, vengeance, and stinginess (1). A result of visual examination revealed that the most positive value in the images was love (42). It was also seen that the least positive values were respect, honesty, and trust (2). In addition, the most common negative value in the images was anger (18). The findings also revealed that the least negative values were ignorance, cruelty, greed, and treason (1).

Kaynakça

  • Agosto, D. E. (1999). One and inseparable: Interdependent storytelling in picture storybooks. Children’s Literature in Education, 30(4), 267–280. https://doi.org/10.1023/A:1022471922077
  • Akar, A. S., Mercan, H., Yılmaz, İ. E. ve Yükselen, A. (2021). 3-6 yaş çocuklarına yönelik olarak yayımlanan resimli öykü kitaplarında kullanılan karakterlerin prososyal davranışlarının incelenmesi. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 31–49.
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ı̇lköğretim kademedeki̇ gerçekleşme derecesiinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Akyol. (2021). A journey to the values wıth pıcture books: a research on the value acquısıtıon of young chıldren. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(3), 1678–1691.
  • Allen, A. M., Allen, D. N., and Sigler, G. (1993). Changes in sex-role stereotyping in caldecott medal award picture books 1938-1988. Journal of Research in Childhood Education, 7(2), 67–73. https://doi.org/10.1080/02568549309594842
  • Aral, N. ve Bulut, Ş. (2001). Anasınıfı öğretmenlerinin çocuk kitaplarıyla yaptıkları uygulamaların incelenmesi. Çağdaş Eğitim, 26(278), 13–19.
  • Azizoğlu, Ç., Gökmenoğlu, T. ve Bozcan, E. Ü. (2018). Çocuk kitaplarında değerler: KKTC’de örtük program bağlamında bir çalışma. Başkent Unıversity Journal of Education, 5(2), 122–138. http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/97
  • Balık, F. ve Duran, M. (2021). Resimli hikaye ve masal kitaplarında geçen vicdan gelişimine yönelik ifadelerin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4049–4071. https://doi.org/10.26466/opus.865378
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27–40. doi:10.3316/qrj0902027
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2023). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Çetinkaya, F. Ç. ve Durmaz, M. (2020). Çeviri resimli çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi stili. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 945–959.
  • Çetinkaya, F. Ç., Öksüz, H. İ. ve Öztürk, M. (2018). Etkileşimli okuma ve kelime hazinesi. Journal of International Social Research, 11(60), 705–715. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2825
  • Cornell, E. H., Sénéchll, M., and Broda, L. S. (1988). Recall of picture books by 3-year-old children: testing and repetition effects in joint reading activities. Journal of Educational Psychology, 80(4), 537–542. https://doi.org/10.1037/0022-0663.80.4.537
  • Court, D. and Rosental, E. (2007). Values embodied in children’s literature used in early childhood education in Israeli state schools. Early Childhood Education Journal, 34(6), 407–414. https://doi.org/10.1007/s10643-006-0140-9
  • Dirican, R. ve Dağlıoğlu, E. (2014). 3-6 yaş grubu çocuklarına yönelik yayımlanan resimli hikaye kitaplarının bazı temel değerler açısından ıncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 3(2), 44–69.
  • Eliza, D. (2017). Emergen literacy based on wordless picture book to introduce Minangkabau cultural value and identity for early childhood. International Conference of Early Childhood Education, 284–288.
  • Erlandson. (2017). “Is it possible to live in the world differently?” An example “the little black fish” in value education. Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 1–23. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.5c3s8m
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., and Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guideto methods. Sage.
  • Fox, M. (1993). Politics and literature: Chasing the “isms” from children’s books. Reading Teacher, 46(8), 654–658.
  • Geçgel, H., ve Çakmak-Güleç, H. (2005). Çocuk edebiyatı. Kök Yayınları.
  • Gooden, A. and Gooden, M. A. (2002). Costs of secondary parasitism in the facultative hyperparasitoid Pachycrepoideus dubius: Does host size matter? Entomologia Experimentalis et Applicata, 103(3), 239–248. https://doi.org/10.1023/A
  • Gülay-Ogelman, H. ve Erten-Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 81–100. https://dergipark.org.tr/download/article-file/115758
  • Halstead, J. M. and Taylor, M. J. (2000). Learning and Teaching about Values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169–202. https://doi.org/10.1080/713657146
  • Hsiu-Chih, S. (2008). The value of English picture story books. ELT Journal, 62(1), 47–55. https://doi.org/10.1093/elt/ccm077
  • Johansson, E., Brownlee, J., Cobb-Moore, C., Boulton-Lewis, G., Walker, S., and Ailwood, J. (2011). Practices for teaching moral values in the early years: A call for a pedagogy of participation. Education, Citizenship and Social Justice, 6(2), 109–124. https://doi.org/10.1177/1746197910397914
  • Kaniasari, F. and Saragih, G. (2019). Moral values and ethics in children’s picture book “Of thee is sing: A letter to my daughters” by Barack Obama. INFERENCE: Journal of English Language Teaching, 2(2), 138–144.
  • Karatay, H. (2011). Transfer of values in the Turkish and Western children’s literary works: Character education in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(6), 472–480.
  • Körükçü, Ö., Acun Kapıkıran, N. ve Aral, N. (2016). Resimli çocuk kitaplarında Schwartz’ın modeline göre değerlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 133-151.Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/24653/260758
  • KÖrükçü, Ö., Acun-Kapıkıran, N. ve Aral, N. (2016). Schwartz'ın modeline göre 3-6 yaş resimli çocuk kitaplarında değerlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(38), 133 - 151.
  • Maria Nikolajeva, C. S. (2000). The dynamics of picturebook. Children’s Literature in Education, 31(4), 225–239.
  • Meyers, E. M., Nathan, L. P., and Tulloch, B. (2019). Designing picturebook apps: Valuing culture & community. Proceedings of the 9th International Conference on Communities & Technologies-Transforming Communities, 14–23.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Mpeqeka, M. L. (2002). Cultural identity: A critical evaluation of bosigo as setswana picture book. [Unpublished doctoral thesis]. North West University.
  • Narvaez, D. (2002). Does reading moral stories build character? Educational Psychology Review, 14(2), 155–171. https://doi.org/10.1023/A:1014674621501
  • Öksüz, H. İ., Keskin, H. K. ve Çetinkaya, F. Ç. (2018). Sosyal medya platformlarında en fazla önerilen 15 resimli çocuk kitabının hayat bilgisi programında yer alan değerler bakımından incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(1), 13–31.
  • Öztürk, T. ve Özkan, Z. S. (2018). Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki metin ve görsellerin değerler açısından incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 6(1), 172–204. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.6c1s8m
  • Puroila, A. M., Johansson, E., Estola, E., Emilson, A., Einarsdóttir, J., and Broström, S. (2016). Interpreting values in the daily practices of nordic preschools: A cross-cultural analysis. International Journal of Early Childhood, 48(2), 141–159. https://doi.org/10.1007/s13158-016-0163-3
  • Sackes, M., Trundle, K. C., and Flevares, L. M. (2009). Using children’s literature to teach standard-based science concepts in early years. Early Childhood Education Journal, 36(5), 415–422. https://doi.org/10.1007/s10643-009-0304-5
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Şendil-Öneren, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227–250.
  • Sapsağlam, Ö. (2015). Anasınıfına devam eden çocuklara uygulanan sosyal değerler eğitimi programının sosyal beceri kazanımına etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Gazi Üniversitesi.
  • Saracho, O. N. and Spodek, B. (2010). Families’ selection of children’s literature books. Early Childhood Education Journal, 37(5), 401–409. https://doi.org/10.1007/s10643-009-0365-5
  • Şirin, M. R. (1994). 99 soruda çocuk edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006). Okul öncesi çocuklar için hazırlanmış resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 387–392.
  • Ulferts, H., Wolf, K. M., and Anders, Y. (2019). Impact of process quality in early childhood education and care on academic outcomes: Longitudinal meta-analysis. Child Development, 90(5), 1474–1489. https://doi.org/10.1111/cdev.13296
  • Uzmen, S. ve Mağden, D. (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının prososyal davranışlarının resimli çocuk kitaplarıyla desteklenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 193–212. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/2547
  • van Druten-Frietman, L., Strating, H., Denessen, E., and Verhoeven, L. (2016). Interactive storybook-based ıntervention effects on kindergartners’ language development. Journal of Early Intervention, 38(4), 212–229. https://doi.org/10.1177/1053815116668642
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, A. Y. ve Zengin, N. (2007). Eğitim fakülteleri için Çocuk Edebiyatı. Truva Yayınları.
  • Wray-Lake, L., Flanagan, C. A., and Maggs, J. L. (2012). Socialization in context: Exploring longitudinal correlates of mothers’ value messages of compassion and caution. Developmental Psychology, 48(1), 250–256. https://doi.org/10.1037/a0026083

En Çok Satılan Resimli Çocuk Kitapları: Hangi Değerleri Barındırıyorlar?

Yıl 2023, , 47 - 72, 22.06.2023
https://doi.org/10.47951/mediad.1160959

Öz

Bu araştırmada kitap satış sitelerinde en çok satılan 14 resimli çocuk kitabındaki metinler ve görseller, değerler bağlamında incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak tasarlanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Söz konusu resimli çocuk kitapları belirlenirken amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 20 kitap satış sitesi incelenmiş ancak bunlardan yalnızca 7 tanesi üzerinden 14 resimli çocuk kitabı araştırmaya dâhil edilmiştir. Çalışma kapsamında resimli çocuk kitaplarındaki metinlerde en çok geçen olumlu değerin dostluk (37); en az geçen olumlu değerin ise sadakat (1) olduğu tespit edilmiştir. Metinlerde en çok geçen olumsuz değerin öfke (20); en az geçen olumsuz değerin ise şiddet, intikam ve cimrilik (1) olduğu bulunmuştur. Görsellerde en çok yer alan olumlu değerin sevgi (42); en az yer alan olumlu değerin ise saygı, doğruluk, güven ve dürüstlük (2) olduğu görülmüştür. Ayrıca görsellerde en sık yer alan olumsuz değerin öfke (18); en az yer alan olumsuz değerin cahillik, zalimlik, açgözlülük ve hainlik (1) olduğu da bulgular arasındadır.

Kaynakça

  • Agosto, D. E. (1999). One and inseparable: Interdependent storytelling in picture storybooks. Children’s Literature in Education, 30(4), 267–280. https://doi.org/10.1023/A:1022471922077
  • Akar, A. S., Mercan, H., Yılmaz, İ. E. ve Yükselen, A. (2021). 3-6 yaş çocuklarına yönelik olarak yayımlanan resimli öykü kitaplarında kullanılan karakterlerin prososyal davranışlarının incelenmesi. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 31–49.
  • Akbaş, O. (2004). Türk milli eğitim sisteminin duyuşsal amaçlarının ı̇lköğretim kademedeki̇ gerçekleşme derecesiinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Akyol. (2021). A journey to the values wıth pıcture books: a research on the value acquısıtıon of young chıldren. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 8(3), 1678–1691.
  • Allen, A. M., Allen, D. N., and Sigler, G. (1993). Changes in sex-role stereotyping in caldecott medal award picture books 1938-1988. Journal of Research in Childhood Education, 7(2), 67–73. https://doi.org/10.1080/02568549309594842
  • Aral, N. ve Bulut, Ş. (2001). Anasınıfı öğretmenlerinin çocuk kitaplarıyla yaptıkları uygulamaların incelenmesi. Çağdaş Eğitim, 26(278), 13–19.
  • Azizoğlu, Ç., Gökmenoğlu, T. ve Bozcan, E. Ü. (2018). Çocuk kitaplarında değerler: KKTC’de örtük program bağlamında bir çalışma. Başkent Unıversity Journal of Education, 5(2), 122–138. http://buje.baskent.edu.tr/index.php/buje/article/view/97
  • Balık, F. ve Duran, M. (2021). Resimli hikaye ve masal kitaplarında geçen vicdan gelişimine yönelik ifadelerin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4049–4071. https://doi.org/10.26466/opus.865378
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27–40. doi:10.3316/qrj0902027
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2023). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Çetinkaya, F. Ç. ve Durmaz, M. (2020). Çeviri resimli çocuk kitaplarının kültür aktarımı açısından incelenmesi stili. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 945–959.
  • Çetinkaya, F. Ç., Öksüz, H. İ. ve Öztürk, M. (2018). Etkileşimli okuma ve kelime hazinesi. Journal of International Social Research, 11(60), 705–715. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2825
  • Cornell, E. H., Sénéchll, M., and Broda, L. S. (1988). Recall of picture books by 3-year-old children: testing and repetition effects in joint reading activities. Journal of Educational Psychology, 80(4), 537–542. https://doi.org/10.1037/0022-0663.80.4.537
  • Court, D. and Rosental, E. (2007). Values embodied in children’s literature used in early childhood education in Israeli state schools. Early Childhood Education Journal, 34(6), 407–414. https://doi.org/10.1007/s10643-006-0140-9
  • Dirican, R. ve Dağlıoğlu, E. (2014). 3-6 yaş grubu çocuklarına yönelik yayımlanan resimli hikaye kitaplarının bazı temel değerler açısından ıncelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 3(2), 44–69.
  • Eliza, D. (2017). Emergen literacy based on wordless picture book to introduce Minangkabau cultural value and identity for early childhood. International Conference of Early Childhood Education, 284–288.
  • Erlandson. (2017). “Is it possible to live in the world differently?” An example “the little black fish” in value education. Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 1–23. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.5c3s8m
  • Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B. L., and Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guideto methods. Sage.
  • Fox, M. (1993). Politics and literature: Chasing the “isms” from children’s books. Reading Teacher, 46(8), 654–658.
  • Geçgel, H., ve Çakmak-Güleç, H. (2005). Çocuk edebiyatı. Kök Yayınları.
  • Gooden, A. and Gooden, M. A. (2002). Costs of secondary parasitism in the facultative hyperparasitoid Pachycrepoideus dubius: Does host size matter? Entomologia Experimentalis et Applicata, 103(3), 239–248. https://doi.org/10.1023/A
  • Gülay-Ogelman, H. ve Erten-Sarıkaya, H. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 81–100. https://dergipark.org.tr/download/article-file/115758
  • Halstead, J. M. and Taylor, M. J. (2000). Learning and Teaching about Values: A review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2), 169–202. https://doi.org/10.1080/713657146
  • Hsiu-Chih, S. (2008). The value of English picture story books. ELT Journal, 62(1), 47–55. https://doi.org/10.1093/elt/ccm077
  • Johansson, E., Brownlee, J., Cobb-Moore, C., Boulton-Lewis, G., Walker, S., and Ailwood, J. (2011). Practices for teaching moral values in the early years: A call for a pedagogy of participation. Education, Citizenship and Social Justice, 6(2), 109–124. https://doi.org/10.1177/1746197910397914
  • Kaniasari, F. and Saragih, G. (2019). Moral values and ethics in children’s picture book “Of thee is sing: A letter to my daughters” by Barack Obama. INFERENCE: Journal of English Language Teaching, 2(2), 138–144.
  • Karatay, H. (2011). Transfer of values in the Turkish and Western children’s literary works: Character education in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(6), 472–480.
  • Körükçü, Ö., Acun Kapıkıran, N. ve Aral, N. (2016). Resimli çocuk kitaplarında Schwartz’ın modeline göre değerlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 133-151.Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/24653/260758
  • KÖrükçü, Ö., Acun-Kapıkıran, N. ve Aral, N. (2016). Schwartz'ın modeline göre 3-6 yaş resimli çocuk kitaplarında değerlerin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(38), 133 - 151.
  • Maria Nikolajeva, C. S. (2000). The dynamics of picturebook. Children’s Literature in Education, 31(4), 225–239.
  • Meyers, E. M., Nathan, L. P., and Tulloch, B. (2019). Designing picturebook apps: Valuing culture & community. Proceedings of the 9th International Conference on Communities & Technologies-Transforming Communities, 14–23.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Mpeqeka, M. L. (2002). Cultural identity: A critical evaluation of bosigo as setswana picture book. [Unpublished doctoral thesis]. North West University.
  • Narvaez, D. (2002). Does reading moral stories build character? Educational Psychology Review, 14(2), 155–171. https://doi.org/10.1023/A:1014674621501
  • Öksüz, H. İ., Keskin, H. K. ve Çetinkaya, F. Ç. (2018). Sosyal medya platformlarında en fazla önerilen 15 resimli çocuk kitabının hayat bilgisi programında yer alan değerler bakımından incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(1), 13–31.
  • Öztürk, T. ve Özkan, Z. S. (2018). Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki metin ve görsellerin değerler açısından incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 6(1), 172–204. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.6c1s8m
  • Puroila, A. M., Johansson, E., Estola, E., Emilson, A., Einarsdóttir, J., and Broström, S. (2016). Interpreting values in the daily practices of nordic preschools: A cross-cultural analysis. International Journal of Early Childhood, 48(2), 141–159. https://doi.org/10.1007/s13158-016-0163-3
  • Sackes, M., Trundle, K. C., and Flevares, L. M. (2009). Using children’s literature to teach standard-based science concepts in early years. Early Childhood Education Journal, 36(5), 415–422. https://doi.org/10.1007/s10643-009-0304-5
  • Sak, R., Şahin-Sak, İ. T., Şendil-Öneren, Ç. ve Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227–250.
  • Sapsağlam, Ö. (2015). Anasınıfına devam eden çocuklara uygulanan sosyal değerler eğitimi programının sosyal beceri kazanımına etkisinin incelenmesi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Gazi Üniversitesi.
  • Saracho, O. N. and Spodek, B. (2010). Families’ selection of children’s literature books. Early Childhood Education Journal, 37(5), 401–409. https://doi.org/10.1007/s10643-009-0365-5
  • Şirin, M. R. (1994). 99 soruda çocuk edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Tuğrul, B. ve Feyman, N. (2006). Okul öncesi çocuklar için hazırlanmış resimli öykü kitaplarında kullanılan temalar. II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, 387–392.
  • Ulferts, H., Wolf, K. M., and Anders, Y. (2019). Impact of process quality in early childhood education and care on academic outcomes: Longitudinal meta-analysis. Child Development, 90(5), 1474–1489. https://doi.org/10.1111/cdev.13296
  • Uzmen, S. ve Mağden, D. (2002). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının prososyal davranışlarının resimli çocuk kitaplarıyla desteklenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 193–212. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/2547
  • van Druten-Frietman, L., Strating, H., Denessen, E., and Verhoeven, L. (2016). Interactive storybook-based ıntervention effects on kindergartners’ language development. Journal of Early Intervention, 38(4), 212–229. https://doi.org/10.1177/1053815116668642
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zengin, A. Y. ve Zengin, N. (2007). Eğitim fakülteleri için Çocuk Edebiyatı. Truva Yayınları.
  • Wray-Lake, L., Flanagan, C. A., and Maggs, J. L. (2012). Socialization in context: Exploring longitudinal correlates of mothers’ value messages of compassion and caution. Developmental Psychology, 48(1), 250–256. https://doi.org/10.1037/a0026083
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları, Din Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdurrahman Baki Topçam 0000-0002-3985-4113

Bilal Yorulmaz 0000-0003-3456-0797

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Topçam, A. B., & Yorulmaz, B. (2023). En Çok Satılan Resimli Çocuk Kitapları: Hangi Değerleri Barındırıyorlar?. Journal of Media and Religion Studies, 6(1), 47-72. https://doi.org/10.47951/mediad.1160959

Creative Commons License MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES

This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.