Bu çalışma sosyal medya mecralarıyla görünürlüğü artan yabancı düşmanlığı hakkındaki yayınlara ilişkin nicel bir görüntü sunmaktadır. Alanyazının bütüncül ve sistematik biçimde incelenmesine dayanan çalışmada bibliyometrik analize başvurulmuştur. Böylece tarihi geçmişi kronik bir sorunsalı işaret eden yabancı düşmanlığını dikkate alan yayınların nicel görünümü aydınlatılırken diğer taraftan kavramsal gelişimi anlamayı sağlayan teorik tartışmanın yolu bulunmuştur. Bibliyometrik analizle söz konusu temaya odaklanıp sorunsalın dönemselliğe bağlı şekilde görüldüğü gerçeğini örnekleyen yayınların eğilimini saptama amacı öne çıkarken başlığı geniş bir görüş açısıyla okuma imkanına kavuşulmuştur. Bununla beraber yabancı düşmanlığının çağın yarattığı araçlar üzerinden görünürlük kazandığı gerçeğini atlamayan çalışmada sosyal medya ve yabancı düşmanlığı ilişkisini inceleyen yayınlar hakkında müstakil haritalar çıkarılmıştır. Araştırma bulguları, yabancı düşmanlığına ilginin son 5 yılda ivme kazandığı; sosyo-kültürel, sosyo- ekonomik ve politik gerekçeler eşliğinde gelişen dönemsel süreçlerin yabancı kimliğini güncellediği; bunda yabancı düşmanlığını görünür kılan yeni iletişim teknolojilerinin etkin rolü olduğu sonucuna ulaştırmıştır. Bulgulardan hareketle yeni iletişim ortamları ve yabancı düşmanlığı ilişkisini merkeze alan araştırmalara ihtiyaç olduğu vurgusunda bulunarak alanyazındaki boşluğu doluracak nitelikli yayın üretimi önerilmektedir.
Yabancı Düşmanlığı Sosyal Medya Bibliyometrik Analiz Yabancı
This study reveals a quantitative view of publications about xenophobia, whose visibility has increased through social media. Bibliometric analysis was used in the study, which was based on a systematic examination of the literature. Thus, the quantitative view of publications taking into account xenophobia, which points to a chronic problematic historical past, has been clarified, and the way of theoretical discussion that allows understanding the conceptual development has been found. With bibliometric analysis, the aim of determining the tendency of publications that focus on the theme in question and exemplify the fact that the problematic is seen in periodicity came to the fore, and it was possible to read the title from a wide perspective. Moreover, in the study, which does not ignore the fact that xenophobia becomes visible form through the tools created by the age, separate maps have been made about the publications examining the relationship between social media and xenophobia. Findings have concluded that interest in xenophobia has gained momentum in the last 5 years and revealed that periodic processes that develop with socio-cultural, socio-economic and political reasons update the alien identity, as well as the active role of new communication technologies that make xenophobia visible in this result. So it should be emphasized that there is a need for research focusing on the relationship between social media and xenophobia, and suggested that qualified studies that will fill the gap in the literature.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları, İnternet, Sosyal Medya Çalışmaları, Yeni İletişim Teknolojileri, Yeni Medya, Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 2 |
MEDYA VE DİN ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (MEDİAD) - JOURNAL OF MEDIA AND RELIGION STUDIES
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.