Aim: The aim of this study is to reveal the effects of brand stories on consumers' attitudes and purchasing behavior.
Question: The research seeks to answer how consumers' attitudes and perceptions towards brand stories are shaped and in what ways the components of a brand story influence purchasing behavior
Metod: In this study, a quantitative research method was employed using the survey technique to measure the impact of brand stories on consumers' purchasing behavior. A total of 377 participants, reached through a convenience sampling method, were first shown advertisements of the relevant brand and then asked to answer survey questions based on the studies of Kelman (1967), Lee and Jeong (2017), and Yıldırım and Kalyoncuoğlu Baba (2020). Data analysis was conducted using SPSS 26 and IBM Amos 22 software packages
Sampling: For this study, the brand "Sahibinden.com," which aired commercials on national television channels in 2023 using storytelling elements, was selected as a sample.
Conclusion: The research findings revealed that (storytelling components) advertisement realism, brevity, humor, and advertisement identification have a positive and significant effect on brand attitude and that the resulting brand attitude positively affects the intention to purchase the brand.
Postmodern Marketing Storytelling Brand Stories Consumer Behavior Consumer Purchase Behavior
Amaç: bu çalışmanın amacı, marka hikayelerinin tüketicilerin tutumları ve satın alma davranışları üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır.
Soru: Araştırmada, tüketicilerin marka hikayelerine yönelik tutum ve algılarının nasıl şekillendiği ve marka hikayesi bileşenlerinin satın alma davranışlarını hangi yönlerde etkilediği sorularına yanıt aranmıştır.
Yöntem: Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılarak marka hikayelerinin tüketicilerin satın alma davranışına etkisinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Kolayda örneklem yöntemi ile ulaşılan 377 katılımcıya öncelikle ilgili markanın reklamları seyrettirilmiş, sonrasında ise Kelman (1967), Lee ve Jeong (2017), Yıldırım ve Kalyoncuoğlu Baba’nın (2020) çalışmalarından yola çıkılarak oluşturulan anket sorularını yanıtlamaları istenmiştir. Araştırmada SPSS 26 ile IBM Amos 22 Veri analizi paket programları kullanılmıştır.
Örneklem: Bu araştırma kapsamında incelenmek üzere 2023 yılında ulusal televizyon kanallarında yayınlanan ve hikayeleştirmenin bileşenlerini kullanan “Sahibinden.com” markası örneklem olarak ele alınmıştır.
Sonuç: Araştırma bulgularında (hikayeleştirme bileşenlerinin) reklam gerçekliğinin, kısalığının, mizahının ve reklam özdeşleşmesinin marka tutumu üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğu, bu doğrultuda ortaya çıkan marka tutumunun da marka satın alma niyetine pozitif yönde etki ettiği ortaya konmuştur.
Postmodern Pazarlama Hikâye Anlatıcılığı Marka Hikayeleri Tüketici Davranışı Tüketici Satın Alma Davranışı
Çalışma İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Komisyonu'nun 06.07.2023 tarihli ve 2023/06 sayılı kararıyla uygun bulunmuştur.
Herhangi bir kurum tarafından destek alınmamıştır
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Halkla İlişkiler |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 24 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2024 |
| Kabul Tarihi | 24 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |