Okuma hataları, okuyucunun dilin ipucu sistemleri
ile metni anlamada kullandığı okuma stratejileri hakkında kapsamlı bilgiler
sunar. Bu araştırmada az gören ve gören öğrencilerin
okuma hatalarının hata analizi ile incelenmesi ve anlama sorularına verilen
cevaplara yansımasının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya görme engelliler ilk ve ortaokullarına devam eden 9 az
gören öğrenci ile gören öğrencilerin devam ettiği ilk ve ortaokullarda okuyan 9
gören öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin okuma hatalarını değerlendirmek için
hata analizi yapılmıştır. Hata analizi çerçevesinde, dilin ipucu sistemlerini
oluşturan sözdizimi, anlam, kullanım ve harf-ses ilişkisi incelenmiştir.
Araştırmanın sonuçları, az gören öğrencilerin sözdizimi, anlam, kullanım ve
harf-ses ilişkisi alanlarında gören öğrencilerden farklılık gösterdiği
belirlenmiştir. Araştırma sonuçları tartışılmış ve ileri uygulamalar ile araştırmalara
yönelik önerilerde bulunulmuştur.
TUBİTAK
1. araştırmacı TUBİTAK 2211A Yurt içi doktora bursiyeridir ve TUBİTAK'a teşekkür etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.