Bu araştırmanın amacı; Ağrı Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
son sınıf öğrencilerinin matematik derslerinde yöntem ve teknikleri kullanabilme düzeylerini
belirlemektir. Betimsel bir nitelik taşıyan araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından
geliştirilen bir algı ölçeği kullanılmıştır. Veriler, Ağrı Eğitim Fakültesi’nden mezun konumundaki son
sınıf öğrencilerinden toplanmıştır. Araştırmaya, algı ölçeğine gönüllü olarak cevap vermek isteyen
birinci öğretimden 90, ikinci öğretimden 60 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Elde edilen sonuçlara
göre, öğrencilerin çoğu matematik dersinde düz anlatım, tanımlar, kurallar ve soru-cevap yöntem ve
tekniklerinde kendilerini yeterli veya kısmen yeterli olarak görürken, yapılandırmacı, buluş, işbirlikçi,
gösterip-yaptırma, oyunlar, örnek olay inceleme ve problem kurma ve çözme gibi yöntem ve
tekniklerde ise, kendilerini yetersiz görmektedirler. Araştırmadan elde edilen sonuçlar matematik
öğretim ve okul uygulaması dersi programının yeterince etkili olmadığı şeklinde yorumlanabilir.
Araştırmanın sonuçlarına göre matematik öğretimi ve okul uygulaması programının bütün
boyutlarıyla değerlendirilmesi ve geliştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar kelimeler: Matematik öğretimi, okul uygulaması, yöntemler ve teknikler.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.