Okul öncesi öğretmenlerinin açık hava etkinlikleri ile ilgili düşünce, tutum ve uygulamalarını ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma Karadeniz Bölgesi’ndeki bir şehirde gerçekleştirilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı programlarda görev yapmakta olan farklı eğitim derecelerine ve farklı sürelerde deneyime sahip öğretmenlerden nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Veriler literatür ışığında araştırmacılarca kodlanmıştır. Verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgular, öğretmenlerin açık hava etkinlikleri konusunda genel olarak olumlu düşünce ve tutumlara sahip olduklarını ancak fiziksel şartların yetersizliği, okul bahçelerinde güvenlik tedbirlerinin alınmamış oluşu, sınıfların kalabalık oluşu, çocukların açık havada hastalanacaklarına dair kaygılar taşımaları, velilerin olumsuz tepkileri gibi nedenlerle uygulamada açık hava etkinliklerine yeteri kadar yer veremediklerini ortaya koymuştur.
Okul öncesi eğitim açık hava etkinlikleri öğretmen etkinlikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 3 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.