BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye ve Amerika Eğitim Sistemlerinde 60-72 Aylıklar İçin Okul Öncesi Matematik Eğitiminin Karşılıklı Analizi

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 3, 94 - 101, 08.01.2013

Öz

Bu araştırma, Türkiye’ de ve Amerika’da 60-72 aylıklar için uygulanan (okul öncesi ) matematik programının, temel prensiplerdeki ve müfredat içeriklerindeki benzerlikler ve farklılıklar bakımından incelenmeyi ve karşılaştırmayı amaçlamıştır. Betimsel ve nitel bir doğaya sahip olan bu çalışmanın metodu içerik analizidir. Araştırmanın birinci aşamasında programların genel prensipleri bakımından karşılaştırılmıştır. İkinci aşamada ise matematik konuları, New York State Matematik Öğrenme Standartları’nda belirtilen matematik öğrenme alanlarını temel alarak sınıflandırılmış ve kazanımlar karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda iki ülkenin 60-72 aylıklar için uygulanan matematik programında genel prensiplerinde ve içerik olarak sayılar ve sayılabilirlik, işlemler ve cebirsel düşünme ve geometri alt öğrenme alanlarının kazanımları arasında farklılıkların olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Akman, B., Yükselen, A.İ., ve Uyanık, G. (2000). Okul öncesinde matematik etkinlikleri. İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Alisinanoğlu, F. & Bay, N. (2007). Okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişimi. Tokat: XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 5–7 Eylül 2007 Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Akçay, İ. (2006). Farklı ülkelerde okul öncesi öğrencilerine yönelik çevre eğitimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Böke, H. (2002). Türkiye ve İngiltere’deki İlköğretim Matematik programlarının Karşılaştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem-A Yayıncılık.
  • Cai, J. (1995). A cognitive analysis of U.S and Chinese students’ mathematical performance on tasks involving computation, simple problem solving, and complex problem solving. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Düşek, G. (2008). 2006 yılında uygulama konulan okul öncesi eğitim programı hakkında ilköğretim müfettişleri, okul öncesi eğitim veren kurum müdürleri ve okul öncesi eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Fuson, K., Stigler, J., & Bartsch, K. (1988). Brief report: Grade placement of addition and subtraction topics in Japan, Mainland China, the Soviet Union, Taiwan, and the United States. Journal for Research in Mathematics Education, 19, 449-456.
  • Gardner, H. (1993). Multiple intelligences: The theory in practice. New York: BasicBooks.
  • Krippendorff, K. (2004). Content analysis: an introduction to its methodology (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • MEB (2006). Okul Öncesi Eğitim Programı (36–72 Aylık Çocuklar İçin) (Ed. T. Gürkan & G Haktanır). Ankara.
  • Postlethwaite, T. N. (1988). Preface. In T. N. Postlethwaite (Ed.), The encyclopedia of comparative education and national systems of education (pp. xvii-xxvi). Oxford: Pergamon.
  • Pershing, J. L. (2002). Using document analysis in analyzing and evaluating performance. Performance Improvement, 41(1), pp. 36-42.
  • Riffe, D., Lacy, S., & Fico, F.G. (2005).Analyzing media messages: Using quantitative content analysis in research. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Rinck, N. (2003). Early childhood where learning begins mathematics. http:www.ed.gov/pubs/Early Math/title.html.
  • Sarantakos, S. (2005). Social Research (3rd ed.). New York, NY: Palgrave Macmillan.
  • Schmidt, W. H., McKnight, C. C., & Raizen, S. A. (1997a). A splintered vision: An investigation of U. S. science and mathematics education. Dordrecht, Netherlands: Kluwer.
  • Schmidt, W. H., McKnight, C. C., Valverde, G. A., Houang, R. T., & Wiley, D. E. (1997b). Many visions, many aims: A cross-national investigation of curricular intentions in school mathematics (Vol. 1). Dordrecht, Netherlands: Kluwer.
  • Shonkoff, J., & Phillips, D. (2000). From neurons to neighborhoods: The science of early childhood development. Washington, DC: National Academy Press.
  • Turan, F. (2004). Okul öncesi eğitim kurumları yönetmeliği ve programının değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 162.
  • Westbury, I. (1992). Comparing American and Japanese achievement: Is the United States really an underachiever? Educational Researcher, 21, 18-24.
  • Yıldız, V. (2002). Okul öncesinde matematik eğitimi. Çoluk Çocuk Dergisi. 12, 16-19
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel arastırma yöntemleri. Ankara: Seckin Yayinevi
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Lutfi İncikabı

Abdulkadir Tuna

Yayımlanma Tarihi 8 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İncikabı, L., & Tuna, A. (2013). Türkiye ve Amerika Eğitim Sistemlerinde 60-72 Aylıklar İçin Okul Öncesi Matematik Eğitiminin Karşılıklı Analizi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 94-101. https://doi.org/10.17860/efd.72256

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.