This research aims to determine whether the total scores on the teacher supervision forms, used by the supervisors for the inspection of preschool teachers, vary according to gender, length of service in preschool teaching and the location of the schools. This study is a descriptive one since it examines the current situation in preschool teacher supervision. The population of the study consists of 376 preschool teachers teaching in Adana, Ağrı, Erzurum, Diyarbakır, Giresun, İzmir, Mardin and Şanlıurfa provinces of Turkey. We used the “Teacher Supervision Form” as the data collection tool. The analyses are based on the scores that teachers took from the “Teacher Supervision Form” and personal information from the same form. The data was analyzed using descriptive statistics and the results of the normality test. The Mann Whitney U test and the Kruskal Wallis Test were also used for the data analysis. It was found that teachers’ scores on “Teacher Supervision Form” do not vary significantly according to gender. This study also showed that preschool teachers’ scores on the “Teacher Supervision Form” significantly increased in direct proportion with their length of service. The study determined that the variable “location of the educational institution” causes a significant change in preschool teachers’ scores on the “Teacher Supervision Form”. We decided that location causes a significant difference on teachers’ scores on the “Teacher Supervision Form”. Finally, a new supervision form specific to preschool teachers with more objective and observable criteria should be developed
Preschool teachers educational supervisor supervision inspection teacher supervision form
Bu araştırmada, maarif müfettişleri tarafından okul öncesi öğretmenlerinin teftişinde kullanılan “Öğretmen Teftiş Formları”ndaki toplam puanların cinsiyet, okul öncesi öğretmenliğindeki görev süresi (kıdem), görev yapılan öğrenim kurumunun bulunduğu il ve yerleşim yeri değişkenine göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, var olan durumu olduğu gibi ortaya koymayı amaçladığından betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Adana, Ağrı, Erzurum, Diyarbakır, Giresun, İzmir, Mardin ve Şanlıurfa illerinde görev yapan 376 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Bu araştırmada, “Öğretmen Teftiş Formu” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Analizler, toplam 376 okul öncesi öğretmeninin Öğretmen Teftiş Formu’ndan aldıkları puanlar ve bu Formda yer alan kişisel bilgiler üzerinde yapılmıştır. Veriler, betimsel istatistikler ve normallik testi sonuçlarına göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin Öğretmen Teftiş Formu’ndan aldıkları puanların cinsiyete göre anlamlı bir fark göstermediği belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin, öğretmenlikteki görev süreleri arttıkça Öğretmen Teftiş Formu’ndan aldıkları puanlarda anlamlı düzeyde artış olduğu belirlenmiştir. Görev yapılan öğrenim kurumunun bulunduğu il değişkeninin, okul öncesi öğretmenlerin Öğretmen Teftiş Formu’ndan aldıkları puanlar üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin görev yaptıkları yerleşim yerinin, Öğretmen Teftiş Formu’ndan aldıkları puanlar üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, okul öncesi öğretmenlerine özgü, nesnel ve gözlenebilir ölçütlerin olduğu, yeni bir “Okul Öncesi Öğretmen Teftiş Formu” geliştirilmelidir.
Anahtar Kelimeler: Okul öncesi öğretmeni, maarif müfettişi, teftiş, denetim, öğretmen teftiş formu
Okul öncesi öğretmeni maarif müfettişi teftiş denetim öğretmen teftiş formu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.