This study aimed to investigate the articles which entreated misconceptions in mathematics education from 1999 to 2013 in Turkey in a thematic frame. In order to reach this aim, survey method which is one of the descriptive research methods was adopted for this study. Within the scope of the study, 45 articles published between stated years in Turkish language and accessed through the relevant databases consisted the sample of the study. The articles accessed were analyzed by using categorical analysis technique in the context of sample/study group, topic, education level, publication year, misconception determination technique. Findings revealed that although there is an observable increase in the number of studies related to the misconceptions recently, those studies are mostly about determining the misconceptions and the number of the studies about removing the misconceptions is limited. According to the results of the present study, it can be suggested that studies should be carried out using different and multiple techniques to remove the misconceptions along with the studies determining them. Furthermore, in addition to the multiple choice questions which have been used quite often in order to determine the misconceptions in mathematics education, the techniques such as concept map, semantic analysis chart, prediction-observation-explanation, etc. are considered to be helpful for in-depth examination of the misconceptions.
Keywords: Mathematics education, misconception studies, thematic review.
Bu çalışma Türkiye’de 1999 yılından 2013 yılına kadar matematik eğitimi alanında, kavram yanılgılarını konu edinen makalelerin tematik bir incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Bu amaca ulaşabilmek için betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli benimsenmiştir. Çalışma örneklemini, belirtilen tarihlerde Türkçe anadilinde yazılmış akademik dergilerde yayımlanmış olan 45 makale oluşturmaktadır. Ulaşılan makaleler; sınıflandırma analiz tekniği ile örneklem/katılımcı sayısı, konu, öğrenim düzeyi, yayın yılı, kavram yanılgısı tespit tekniği, gibi özellikler bağlamında incelenmiştir. Elde edilen bulgular, son yıllarda kavram yanılgısı çalışmalarında bir artış olduğunu ancak çalışmaların çoğunda kavram yanılgısı tespit çalışması yapıldığı, kavram yanılgılarını gidermeye yönelik çalışmaların ise sınırlı sayıda olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak kavram yanılgılarını belirlemeye yönelik çalışmaların yanında, bu yanılgıları gidermeye yönelik, farklı teknikler kullanılarak tasarlanacak öğrenme ortamlarından yansımaların sunulduğu çalışmaların yürütülmesi önerilmiştir. Ayrıca yürütülen çalışmalarda sıklıkla kullanılan çoktan seçmeli sorularla kavram yanılgılarının belirlenmesinin yanında derinlemesine verilerin elde edileceği ve yanılgıların kaynağının belirlenebileceği kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, tahmin gözlem açıklama vb. tekniklerin de kullanılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.
Matematik eğitimi kavram yanılgısı çalışmaları tematik inceleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.