BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Using Scientific Stories on Teaching Science and on the Academic Achievement of the Students

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - , 27.08.2015
https://doi.org/10.17860/efd.04596

Öz

: Nowadays, researchers in education sciences investigate learning environment responsible for students’ learnings. One of the most important aims of contemporary teaching methods is to attain desired level of learning environments. Main purpose of this study is to investigate the effect of scientific narration method on the academic success of students. In this respect, a study based on quasi-experimental design with pretest – posttest control groups was utilized. Data collection tools consisted of an achievement test with 24 short answer questions and students recordings on their journals during the process. Document analysis and content analysis were used to analyze data. In conclusion, the findings of the study revealed that scientific stories created a significant difference on academic achievement in favor of the control group.

Kaynakça

  • Baumann, J. F., & Bergeron, B. (1993). Story-map instruction using children’s literature: Effects on first graders’ comprehension of central narrative elements. Journal of Reading Behavior, 25 (2), 407-437.
  • Bertiz, H. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ve öyküleme çalışmalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu.
  • Coşkun, H, Akarsu, B., & Kariper, İ. A. (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13 (1), 93-109.
  • Dincel, M. (2005). Öyküleme ve deney tekniğinin fen bilgisi dersinde öğrencilerin kavramsal anlama ve başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erten, S., Kiray, S. A., & Sen-Gumus, B. (2013). Influence of scientific stories on students ideas about science and scientists. Online Submission, 1 (2), 122-137.
  • Gil-Pérez, D. (2002). Defending constructivism in science education. Science & Education, 11 (4), 557-571.
  • Kavcar, C., ve Oğuzkan, F. (2002). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayınları.
  • Kilchenmann, R. (1967). Die Kurzgeschichte. Kohlhammer: Stuttgart.
  • Kubli, F. (2005). Science teaching as a dialogue Bakhtin, Vygotsky and some applications in the classroom. Science & Education, 14 (6), 501534.
  • Küçükahmet. L. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Küçükyılmaz, E. A. (2003). Fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ma, K. L., Liao, I., Frazier, J., Hauser, H., & Kostis, H. N. (2012). Scientific storytelling using visualization. Computer Graphics and Applications, IEEE, 32 (1), 12-19.
  • Maskan, A, K., & Maskan, M, H. (2007). İlköğretim 4. Sınıf fen ve teknoloji ders kitabının değerlendirme ölçütleri yönünden incelenmesi. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 22–32.
  • Milne, C. (1998). Philosophically correct science stories? Examining the implications of heroic science stories for school science. Journal Of Research In Science Teaching, 35 (2), 175-187.
  • Obut, S. (2005). İlköğretim 7.sınıf, maddenin iç yapısına yolculuk ünitesindeki atomun yapısı ve periyodik çizelge konusunun eğitsel oyunlarla bilgisayar ortamında öğretim ve buna yönelik bir model geliştirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Phillips, J. (2012). Storytelling in earth sciences: The eight basic plots. Earth-Science Reviews, 115 (3), 153-162.
  • Ritchie, S. M., Tomas, L., & Tones, M. (2011). Writing stories to enhance scientific literacy. International Journal of Science Education, 33 (5), 685-707.
  • Rohner, L. (1973). Zur Theorie der Kurzgeschichte. Athenäum. Frankfurt: a. M.
  • Sharkawy, A. (2012). Exploring the potential of using stories about diverse scientists and reflective activities to enrich primary students’ images of scientists and scientific work. Cultural Studies of Science Education, 7 (2), 307-340.
  • Şen-Gümüş, B. (2009). Bilimsel öykülerle fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin fen tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tao, P. (2002). A study of students’ focal awareness when studying science stories designed for fostering understanding of the nature of science. Research in Science Education, 32 (3), 97- 120.
  • Ünal-Çoban, G. (2009). Modellemeye dayalı fen öğretimin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine, bilimsel bilgi ve varlık anlayışlarına etkisi: 7. Sınıf işık ünitesi örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Weber, V. (1993). Die andere geschichte. Stauffenberg: Tübingen.
  • Yeşilyurt, S. (2004). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin terazi dengesi ve çözünmeyi hatırlayarak analiz ve sentez yapmada deney ve oyunun etkisi. İlköğretim Online, 3 (1), 11-19. APPENDIX - 1 IŞIĞA DOĞRU
  • Bir zamanlar çok uzaklarda çok zengin bir ülke vardı. Volta ülkesi. Dünyanın tüm enerjisini bu
  • ülke sağlardı. Ülke adını kurucusu Volta’dan alırdı. Topraklarının tam ortasından çok tuzlu bir
  • nehir akardı. Nehrin bir yakasında bakır bir yakasında çinkodan topraklar vardı. Halk huzur
  • içinde yaşıyordu. Bir kişi hariç Cedric. Cedric 8 yaşında bir ilkokul öğrencisiydi. Ailesine
  • götürdüğü kötü karnelerden dolayı pekte çalışkan bir öğrenci sayılmazdı. Aklında tek bir şey
  • vardı. Chen. Tabi birde Nickolas vardı. Cedric’in ezeli rakibi. Cedric ‘in ciddi bir sorunu vardı.
  • Dünyanın sonu ya gelmişti onun için ya da gelmek üzereydi. Chen bir keman resitali için Işık
  • ülkesine gidecekti. Işık ülkesi çok parlak bir ülkeydi. Gece gündüz hep aydınlıktı. Ülkenin kralı
  • Kral Filaman'ın sağlık sorunları sebebiyle ülkenin dışında cam bir fanus vardı ve içindeki hava
  • boşaltılmıştı. Chen için bu ülkede bulunmak büyük bir şanstı aslında. Cedric'te bunun
  • farkındaydı. Fakat Nickolas ta Chen'i izlemeye gelecekti. Cedric ‘in acilen bir plan yapıp
  • hemen oraya gitmesi gerekiyordu. Ama yol çok uzundu. Üstelik Nicolas gibi bir arabası da
  • yoktu. En yakın arkadaşı Cristian a gitti. Onun her zaman bir planı ve bu planı gerçekleştirmesi
  • için gerekli parası olurdu. Yanılmadı. Cristian ona akşam izlediği bir filmi anlattı. Filmdeki
  • kahraman patlamak üzere olan bir bombayı şehirden en kısa zamanda uzaklaştırmaya
  • çalışıyordu. Yanında bir kadın ona hep ışığı takip et diyordu. "Tamam" dedi. Cedric. Işık bana
  • doğru yolu gösterecek. Bisikletine binip yola koyuldu. Işık ülkesi öyle parlıyorduki onu
  • görmemek mümkün değildi. Dosdoğru ışığa doğru gitti. Hiçbir yere sapmadı. Yolunu hiç
  • değiştirmedi. Ve nihayet Nickolas'tan önce oraya varmayı başardı. Buna en çok Nickolas
  • şaşırdı. Cedric kendisinden emin ışığı takip ettiğini, dosdoğru ışık ülkesine geldiğini söyledi.
  • Cedric bir kez daha Nickolas ı geçmişti. Çünkü 8 yaşındaydı ve aşıktı.
  • ELEKTRONOĞLAN VE VEZİR Bir varmış bir yokmuş. Bir zamanlar uzaklarda bir ülkede Elektronoğlan adında bir
  • genç yaşarmış. Bu Elektronoğlan'ın birde hasta annesi varmış. Bir gün köye bir haberci gelmiş.
  • Elinde padişahtan bir ferman.
  • -Ey ahali duyduk duymadık demeyin. Sultanımızın kızı Proton Hatun çok hastadır. Kimki onu
  • iyileştirsin sultanımız o kişinin her isteğini yerine getirecektir. Elektronoğlan bunu duyarda durur mu? Hemen eve koşmuş. Annesine durumu
  • anlatmış. Annesi yapma etme desede Elektronoğlan ille ben gideceğim demiş. Annesi bakmış
  • bu oğlanın sözünden cayacağı yok kabul etmiş zoraki. Ama gitmeden önce ondan bir şey istemiş
  • -Ey oğul. Eğer illede gideceğim dersen önceden köyümüzün büyüğü Amper dede ile konuş. O
  • sana yol boyunca yapacaklarını söyleyecektir. Kabul etmiş Elektronoğlan. Koşa koşa Amper dedeye gitmiş. Amper dede köye bir yıl
  • önce gelmiş bilge bir büyükmüş. Kimin bir derdi olsa gelip ona danışırmış. Elektronoğlan da
  • Amper dedeyi çok severmiş. Evinin kapısının önünde A yazarmış. Hem Amper dede öyle
  • misafirperver biriymiş ki evine gelen hiç bir elektrona direnç göstermezmiş. Elektronoğlan
  • Amper dedeyi bahçesinde bulmuş.
  • -Dedem demiş heyecanla. Sana bir şey danışmaya geldim. Amper dedenin cevap vermesine bile izin vermeden anlatıvermiş durumu. Amper dede
  • gülmüş haline Elektronoğlanın. Evladım demiş, sen çok zor bir işe kalkışmışsın. Proton hatunu iyileştirmek çok zor. Hem daha derdini bile bilmiyorsun. Ama benim tavsiyem sana Proton hatuna hep hayatın pozitif yönlerini göster. İşe yarayacaktır.
  • -Tamam demiş Elektronoğlan. Yükünü de sırtına alıp yola çıkmış. Çok geçmeden saraya ulaşmış. Baştan hiç kimse ona inanmamış. E kendi halinde bir
  • elektron nasıl kurtaracakmış koskoca proton hatunu. Vezir buna birazda alınmış olacak ki,
  • Elektronoğlana ancak kendisini kılıçla yenerse Proton hatunu görebileceğini söylemiş.
  • Elektronoğlan bunun adil olmadığını bilse de kabul etmiş bir şartla.
  • -Bir şartım var. Bizde adettir sizin kılıcımı siyaha boyamam lazım. Onunda gün ışığında yarım saat kalması lazım.
  • Vezir Elektronoğlan'ın kaçmayı planladığını düşünüp gülmüş.
  • -Peki demiş. Elektronoğlan'ın dediğini yapmışlar. Yarım saatin sonunda kılıcı eline alan vezir
  • çığlık atmaya başlamış. Herkes şaşkın olanları izliyor. Elektron oğlan gülmüş
  • -Sen bana adaletsizlik edersen bende seni böyle kavururum. Sıcak demirde böyle pişersin işte demiş. Hemen o boşluktan yararlanıp Proton hatunun yanına gitmiş. Proton hatun çok ağırkanlı
  • bir hatunmuş, hiç yerinden kalkmazmış. Elektronoğlan Proton hatunun etrafında hızla
  • dolanmaya başlamış. Çok hafifi olduğu için bu çok kolay olmuş. Bir anda önünde sonra
  • arkasında. Proton hatun bunu çok eğlenceli bulmuş. Ve gülmeye başlamış. O günden sonra
  • Proton hatun çok pozitif biri olmuş. Bunu gören sultan Elektronoğlan'ı eziri yapmış. Annesini
  • de yanına almış mutlu bir hayat sürmüşler

-

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - , 27.08.2015
https://doi.org/10.17860/efd.04596

Öz

Bugünlerde çoğu araştırmacı öğrencilerin öğrenmelerinden sorumlu olan sınıf ortamı üzerinde durmaktadır. Çağdaş eğitimin en önemli konusu öğrenme ortamını istenilen düzeye çıkarmaktır. Bu bağlamda bu çalışmanın da ana konusu bilimsel hikayelerle yapılan bir eğitim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Bu amaçla çalışma da ön test-son test gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma 7. Sınıf öğrencilerinden rastgele belirlenmiş bir deney ve bir kontrol grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak kısa cevap gerektiren 24 soruluk başarı testi ve katılımcıların araştırma süreci boyunca görüşlerini kaydettikleri jurnaller kullanılmıştır. Elde edilen bulgular daha sonra doküman ve içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Çalışmada elde edilen bulgulardan bilimsel hikayelerin kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin lehine olmak üzere, akademik başarılarının kontrol grubundaki öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • Baumann, J. F., & Bergeron, B. (1993). Story-map instruction using children’s literature: Effects on first graders’ comprehension of central narrative elements. Journal of Reading Behavior, 25 (2), 407-437.
  • Bertiz, H. (2005). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı dramaya yönelik tutumları ve öyküleme çalışmalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu.
  • Coşkun, H, Akarsu, B., & Kariper, İ. A. (2012). Bilim öyküleri içeren eğitsel oyunların fen ve teknoloji dersindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13 (1), 93-109.
  • Dincel, M. (2005). Öyküleme ve deney tekniğinin fen bilgisi dersinde öğrencilerin kavramsal anlama ve başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erten, S., Kiray, S. A., & Sen-Gumus, B. (2013). Influence of scientific stories on students ideas about science and scientists. Online Submission, 1 (2), 122-137.
  • Gil-Pérez, D. (2002). Defending constructivism in science education. Science & Education, 11 (4), 557-571.
  • Kavcar, C., ve Oğuzkan, F. (2002). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Anı Yayınları.
  • Kilchenmann, R. (1967). Die Kurzgeschichte. Kohlhammer: Stuttgart.
  • Kubli, F. (2005). Science teaching as a dialogue Bakhtin, Vygotsky and some applications in the classroom. Science & Education, 14 (6), 501534.
  • Küçükahmet. L. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Küçükyılmaz, E. A. (2003). Fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ma, K. L., Liao, I., Frazier, J., Hauser, H., & Kostis, H. N. (2012). Scientific storytelling using visualization. Computer Graphics and Applications, IEEE, 32 (1), 12-19.
  • Maskan, A, K., & Maskan, M, H. (2007). İlköğretim 4. Sınıf fen ve teknoloji ders kitabının değerlendirme ölçütleri yönünden incelenmesi. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 22–32.
  • Milne, C. (1998). Philosophically correct science stories? Examining the implications of heroic science stories for school science. Journal Of Research In Science Teaching, 35 (2), 175-187.
  • Obut, S. (2005). İlköğretim 7.sınıf, maddenin iç yapısına yolculuk ünitesindeki atomun yapısı ve periyodik çizelge konusunun eğitsel oyunlarla bilgisayar ortamında öğretim ve buna yönelik bir model geliştirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Celal Bayar Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa.
  • Phillips, J. (2012). Storytelling in earth sciences: The eight basic plots. Earth-Science Reviews, 115 (3), 153-162.
  • Ritchie, S. M., Tomas, L., & Tones, M. (2011). Writing stories to enhance scientific literacy. International Journal of Science Education, 33 (5), 685-707.
  • Rohner, L. (1973). Zur Theorie der Kurzgeschichte. Athenäum. Frankfurt: a. M.
  • Sharkawy, A. (2012). Exploring the potential of using stories about diverse scientists and reflective activities to enrich primary students’ images of scientists and scientific work. Cultural Studies of Science Education, 7 (2), 307-340.
  • Şen-Gümüş, B. (2009). Bilimsel öykülerle fen ve teknoloji eğitiminin öğrencilerin fen tutumlarına ve bilim insanı imajlarına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tao, P. (2002). A study of students’ focal awareness when studying science stories designed for fostering understanding of the nature of science. Research in Science Education, 32 (3), 97- 120.
  • Ünal-Çoban, G. (2009). Modellemeye dayalı fen öğretimin öğrencilerin kavramsal anlama düzeylerine, bilimsel süreç becerilerine, bilimsel bilgi ve varlık anlayışlarına etkisi: 7. Sınıf işık ünitesi örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Weber, V. (1993). Die andere geschichte. Stauffenberg: Tübingen.
  • Yeşilyurt, S. (2004). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin terazi dengesi ve çözünmeyi hatırlayarak analiz ve sentez yapmada deney ve oyunun etkisi. İlköğretim Online, 3 (1), 11-19. APPENDIX - 1 IŞIĞA DOĞRU
  • Bir zamanlar çok uzaklarda çok zengin bir ülke vardı. Volta ülkesi. Dünyanın tüm enerjisini bu
  • ülke sağlardı. Ülke adını kurucusu Volta’dan alırdı. Topraklarının tam ortasından çok tuzlu bir
  • nehir akardı. Nehrin bir yakasında bakır bir yakasında çinkodan topraklar vardı. Halk huzur
  • içinde yaşıyordu. Bir kişi hariç Cedric. Cedric 8 yaşında bir ilkokul öğrencisiydi. Ailesine
  • götürdüğü kötü karnelerden dolayı pekte çalışkan bir öğrenci sayılmazdı. Aklında tek bir şey
  • vardı. Chen. Tabi birde Nickolas vardı. Cedric’in ezeli rakibi. Cedric ‘in ciddi bir sorunu vardı.
  • Dünyanın sonu ya gelmişti onun için ya da gelmek üzereydi. Chen bir keman resitali için Işık
  • ülkesine gidecekti. Işık ülkesi çok parlak bir ülkeydi. Gece gündüz hep aydınlıktı. Ülkenin kralı
  • Kral Filaman'ın sağlık sorunları sebebiyle ülkenin dışında cam bir fanus vardı ve içindeki hava
  • boşaltılmıştı. Chen için bu ülkede bulunmak büyük bir şanstı aslında. Cedric'te bunun
  • farkındaydı. Fakat Nickolas ta Chen'i izlemeye gelecekti. Cedric ‘in acilen bir plan yapıp
  • hemen oraya gitmesi gerekiyordu. Ama yol çok uzundu. Üstelik Nicolas gibi bir arabası da
  • yoktu. En yakın arkadaşı Cristian a gitti. Onun her zaman bir planı ve bu planı gerçekleştirmesi
  • için gerekli parası olurdu. Yanılmadı. Cristian ona akşam izlediği bir filmi anlattı. Filmdeki
  • kahraman patlamak üzere olan bir bombayı şehirden en kısa zamanda uzaklaştırmaya
  • çalışıyordu. Yanında bir kadın ona hep ışığı takip et diyordu. "Tamam" dedi. Cedric. Işık bana
  • doğru yolu gösterecek. Bisikletine binip yola koyuldu. Işık ülkesi öyle parlıyorduki onu
  • görmemek mümkün değildi. Dosdoğru ışığa doğru gitti. Hiçbir yere sapmadı. Yolunu hiç
  • değiştirmedi. Ve nihayet Nickolas'tan önce oraya varmayı başardı. Buna en çok Nickolas
  • şaşırdı. Cedric kendisinden emin ışığı takip ettiğini, dosdoğru ışık ülkesine geldiğini söyledi.
  • Cedric bir kez daha Nickolas ı geçmişti. Çünkü 8 yaşındaydı ve aşıktı.
  • ELEKTRONOĞLAN VE VEZİR Bir varmış bir yokmuş. Bir zamanlar uzaklarda bir ülkede Elektronoğlan adında bir
  • genç yaşarmış. Bu Elektronoğlan'ın birde hasta annesi varmış. Bir gün köye bir haberci gelmiş.
  • Elinde padişahtan bir ferman.
  • -Ey ahali duyduk duymadık demeyin. Sultanımızın kızı Proton Hatun çok hastadır. Kimki onu
  • iyileştirsin sultanımız o kişinin her isteğini yerine getirecektir. Elektronoğlan bunu duyarda durur mu? Hemen eve koşmuş. Annesine durumu
  • anlatmış. Annesi yapma etme desede Elektronoğlan ille ben gideceğim demiş. Annesi bakmış
  • bu oğlanın sözünden cayacağı yok kabul etmiş zoraki. Ama gitmeden önce ondan bir şey istemiş
  • -Ey oğul. Eğer illede gideceğim dersen önceden köyümüzün büyüğü Amper dede ile konuş. O
  • sana yol boyunca yapacaklarını söyleyecektir. Kabul etmiş Elektronoğlan. Koşa koşa Amper dedeye gitmiş. Amper dede köye bir yıl
  • önce gelmiş bilge bir büyükmüş. Kimin bir derdi olsa gelip ona danışırmış. Elektronoğlan da
  • Amper dedeyi çok severmiş. Evinin kapısının önünde A yazarmış. Hem Amper dede öyle
  • misafirperver biriymiş ki evine gelen hiç bir elektrona direnç göstermezmiş. Elektronoğlan
  • Amper dedeyi bahçesinde bulmuş.
  • -Dedem demiş heyecanla. Sana bir şey danışmaya geldim. Amper dedenin cevap vermesine bile izin vermeden anlatıvermiş durumu. Amper dede
  • gülmüş haline Elektronoğlanın. Evladım demiş, sen çok zor bir işe kalkışmışsın. Proton hatunu iyileştirmek çok zor. Hem daha derdini bile bilmiyorsun. Ama benim tavsiyem sana Proton hatuna hep hayatın pozitif yönlerini göster. İşe yarayacaktır.
  • -Tamam demiş Elektronoğlan. Yükünü de sırtına alıp yola çıkmış. Çok geçmeden saraya ulaşmış. Baştan hiç kimse ona inanmamış. E kendi halinde bir
  • elektron nasıl kurtaracakmış koskoca proton hatunu. Vezir buna birazda alınmış olacak ki,
  • Elektronoğlana ancak kendisini kılıçla yenerse Proton hatunu görebileceğini söylemiş.
  • Elektronoğlan bunun adil olmadığını bilse de kabul etmiş bir şartla.
  • -Bir şartım var. Bizde adettir sizin kılıcımı siyaha boyamam lazım. Onunda gün ışığında yarım saat kalması lazım.
  • Vezir Elektronoğlan'ın kaçmayı planladığını düşünüp gülmüş.
  • -Peki demiş. Elektronoğlan'ın dediğini yapmışlar. Yarım saatin sonunda kılıcı eline alan vezir
  • çığlık atmaya başlamış. Herkes şaşkın olanları izliyor. Elektron oğlan gülmüş
  • -Sen bana adaletsizlik edersen bende seni böyle kavururum. Sıcak demirde böyle pişersin işte demiş. Hemen o boşluktan yararlanıp Proton hatunun yanına gitmiş. Proton hatun çok ağırkanlı
  • bir hatunmuş, hiç yerinden kalkmazmış. Elektronoğlan Proton hatunun etrafında hızla
  • dolanmaya başlamış. Çok hafifi olduğu için bu çok kolay olmuş. Bir anda önünde sonra
  • arkasında. Proton hatun bunu çok eğlenceli bulmuş. Ve gülmeye başlamış. O günden sonra
  • Proton hatun çok pozitif biri olmuş. Bunu gören sultan Elektronoğlan'ı eziri yapmış. Annesini
  • de yanına almış mutlu bir hayat sürmüşler
Toplam 74 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bayram Akarsu

Afşin Kariper

Hilal Coşkun

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akarsu, B., Kariper, A., & Coşkun, H. (2015). The Effect of Using Scientific Stories on Teaching Science and on the Academic Achievement of the Students. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2). https://doi.org/10.17860/efd.04596

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.