Sürdürülebilir kalkınmanın ekonomik, sosyal ve çevresel alt bileşenleri bulunmaktadır. Bu bileşenler arasındaki karmaşık ilişkileri anlayabilmek için sürdürülebilir kalkınma için çevre eğitimi kullanılmaktadır. Sürdürülebilir kalkınma için çevre eğitiminin bir amacı da bütünsel bakış açısının gelişmesine yardımcı olmaktır. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin çevre eğitimi konusunda eksiklerinin giderilmesi için uygulanmış olan ekopedagoji temelli sınıfdışı çevre eğitim programının, bütünsel bakış açısının gelişimi üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmış; katılımcı olmayan gözlem ve açık uçlu sorular ile veri toplanmıştır. Veriler, içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, eğitim programının bütünsel bakış açısısın gelişimi üzerine etkili olduğu belirlenmiştir. Katılımcılar, anthroposentrik bakış açısından ziyade ekopedagojik bakış açısı kazanmışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.