BibTex RIS Kaynak Göster

Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Yılmazlık ve Tükenmişliklerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 3, 971 - 984, 27.12.2016
https://doi.org/10.17860/mersinefd.282395

Öz

Öz: Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin yılmazlık ve tükenmişlik düzeylerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Pedagojik Eğitim Sertifika Programına devam eden 155 erkek ve 174’ü kızlardan olmak üzere toplam 329 kişi (yaş=27.7; Ss=5.4; ranj, 20-43) oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacıların geliştirdiği “Kişisel Bilgi Formu”, Gürgân’ın (2006) geliştirdiği Yılmazlık Ölçeği ve Pines’ın (2005) geliştirdiği, uyarlaması Tümkaya, Çam ve Çavuşoğlu’nun (2009) yaptığı Tükenmişlik Ölçeği Kısa Versiyonu kullanılmıştır. Veriler SPSS 15.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri betimsel istatistikler, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, çok değişkenli varyans analizi (Tek Yönlü MANOVA) ve post-hoc çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey HSD testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin tükenmişlik ile yılmazlıkları arasında (r=-.45) negatif yönde anlamlı düzeyde bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Cinsiyete göre öğrencilerin yılmazlık ve tükenmişlik düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. Araştırma bulguları ilgili literatür doğrultusunda tartışılarak ve önerilerde bulunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Yılmazlık, tükenmişlik, pedagojik formasyon programı

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşen Büyükşahin Çevik

İsmihan Doğan Bu kişi benim

Mehmet Ali Yıldız

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Büyükşahin Çevik, G., Doğan, İ., & Yıldız, M. A. (2016). Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğrencilerin Yılmazlık ve Tükenmişliklerinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 971-984. https://doi.org/10.17860/mersinefd.282395

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.