BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinin Kariyer Kaygılarını Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması

Yıl 2016, Cilt: 12 Sayı: 3, 1008 - 1022, 27.12.2016
https://doi.org/10.17860/mersinefd.282397

Öz

Öz: Bu çalışmanın amacı lise eğitimine devam eden öğrencilerin mesleki gelişim süreçlerinde yaşadıkları kariyer kaygısını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırma 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Nevşehir il merkezindeki 6 farklı lisede, 11 ve 12. sınıflarda okuyan öğrencilerden seçilen üç farklı çalışma grubu üzerinden yürütülmüştür. Araştırmanın birinci çalışma grubu, 350 öğrenciden, ikinci çalışma grubu 337 öğrenciden, üçüncü çalışma grubu ise 687 öğrenciden oluşmaktadır. Ölçek geliştirme sürecinde açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılmıştır. Kariyer kaygısı ölçeği iki boyutludur. Ölçeğin meslek seçimine yönelik kaygılarına ait güvenirliği .797, aile etkisine yönelik kaygılarına ait güvenirliği ise .742 bulunmuştur. Ölçeğin iyilik uyum indeksleri; χ2/sd=2.518, RMSEA=0.067, CFI=0.95, NFI=0.92, NNFI=0.94, SRMR=0.055, GFI=0.92 ve AGFI=0.90 bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler: Kariyer, kaygı, lise öğrencileri

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hicran Çetin Gündüz

Funda Nalbantoğlu Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çetin Gündüz, H., & Nalbantoğlu Yılmaz, F. (2016). Lise Öğrencilerinin Kariyer Kaygılarını Belirlemeye Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 1008-1022. https://doi.org/10.17860/mersinefd.282397

Cited By









SABIR EĞİLİMİNİN KARİYER KAYGISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE KARARLILIĞIN ARACILIK ROLÜ
Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Mehmet Ali TAŞ
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.601744

Yerel Halkın Sürdürülebilir Turizme Yönelik Tutumu: Fethiye Örneği
Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi
Erkan GÜNEŞ
https://doi.org/10.37847/tdtad.804408

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.