Bu
araştırmada, okul öncesi grubu çocuklarının öğrenme stillerinin belirlenip,
cinsiyet değişkenine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda,
çalışmanın örneklemini oluşturan 128 çocuğa, Güneş (2014) tarafından
geliştirilen Çocuklar İçin Öğrenme Stilleri İndeksi (ÇİÖSİ) uygulanmıştır. Elde
edilen veriler betimsel olarak incelenmiştir ve cinsiyet değişkeninin gruplar
arasında anlamlı farka neden olup olmadığının anlaşılması için sonuçlar
üzerinde bağımsız gruplar t-Testi uygulanmıştır. Yapılan araştırmada genel
olarak çocukların aktif/sezgisel/görsel ve sıralı (analitik) öğreniciler olduğu
bulunmuştur. Çocukların öğrenme
stillerinden aktif ve görsel alt boyutlarında yoğunlaştığı, bununla beraber
algısal/sezgisel ve bütünsel/sıralı alt boyutlarında yer alan her iki öğrenme
stilinin de birbirine çok yakın olduğu söylenebilir. ÇİÖSİ sonuçlarına
göre çocukların genel olarak aktif/sezgisel/görsel ve sıralı (analitik)
öğreniciler olduğu bulunmuştur. ÇİÖSİ üzerinde yapılan betimsel istatistik
sonuçlarına göre aktif öğrenme %65 ve görsel öğrenme %67 ile en baskın öğrenme
stilleri olarak belirlenmiştir. Bunun yanı sıra sezgisel-algısal ve
sıralı-bütünsel öğrenmelerin daha dengeli oranda kullanıldıkları
hesaplanmıştır. Yapılan t-Testi
sonuçlarına göre, kızların yansıtıcı ve sıralı (analitik) öğrenme tercihlerinin
erkeklere göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılık gösterdiği
sonucuna ulaşılmıştır. ÇİÖSİ'nin okul öncesi dönemde çocuğu tanıma ve
değerlendirmede kullanılabilecek bir ölçüm aracı olduğu görülmektedir.
Araştırma sonuçlarından hareketle, öğretmenlerin öğrenmenin etkililiği ve
maksimum öğrenme kapasitesine ulaşma yolunda çocukların çok ve az tercih
ettikleri öğrenme stillerinin geliştirilmesine fırsat tanıyacak öğrenme
ortamlarını ve etkinlerini planlamaları önerilmektedir. 10 punto, tek satır aralıklı, iki yana yaslı
ve 200-250 sözcüğü geçmeyecek şekilde yazılır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.