Bu
çalışmada, üç boyutlu sanal ortamlardan biri olan Second Life ortamında beş
aşamalı modelin uygulanması ve etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaca ulaşmak için; kullanıcılara oryantasyon eğitimi verilmiş, eğitsel amaçlı
bir çalışma ortamı hazırlanması sağlanmış, hazırlanan ortamda eğitim-öğretim
aktiviteleri yapılarak katılımcıların ortamdaki deneyimleri hakkında görüşleri
alınmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
benimsenmiştir. Günlük, görüşme ve gözlem araçları kullanılarak toplanan
veriler, beş aşamalı modelin aşamalarına göre analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma
grubunu 2010-2011 akademik yılı bahar döneminde Balıkesir Üniversitesi,
Necatibey Eğitim Fakültesi, BÖTE Bölümü ikinci sınıf öğrencilerinden araştırma
için gerekli koşulları sağlayan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 19 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında günlük ve görüşme ile elde edilen veriler
içerik analizi ile çözümlenmiştir. İçerik analizinden elde edilen veriler,
gözlem verileri ile desteklenmiştir. Katılımcıların ortamı etkin bir şekilde
kullanabildiği, ortamı benimsediği, ortamda sosyalleştikleri, etkili ve rahat
bir şekilde kendilerini ifade edebildikleri, bilgi paylaşımları ile yapılan
çalışmalarla ürünler ortaya koydukları elde edilen sonuçlar arasındadır.
Ayrıca, katılımcıların öğrendikleri bilgileri yapılandırdıkları ve ortamdaki
faaliyetlerini gerçek yaşantılarıyla ilişkilendirdikleri, dolayısıyla, beş
aşamalı modelin tüm basamaklarını başarılı bir şekilde gerçekleştirdikleri sonucuna
ulaşılmıştır.
Beş aşamalı model second life oryantasyon uzaktan eğitim üç boyutlu sanal ortam
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.