Fen ve
Teknoloji eğitiminde anlamlı ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi için öğrenme
ortamlarında farklı yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı yazarak öğrenme etkinlikleri
kullanılarak işlenen Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinin öğrencilerin akademik
başarısı, kavram öğrenimi, bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi ve fene
yönelik tutumları üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Araştırma, İstanbul
ilindeki bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini yedinci
sınıfta öğrenim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır. Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesi
deney grubunda öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri ile işlenirken, kontrol grubu
öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemleriyle işlenmiştir. Araştırma nicel
bir çalışma olup, deneysel bir desen kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama
araçları olarak, başarı testi, kavrama testi, bilimsel süreç becerileri testi
ve tutum ölçeği hem ön hem de son test olarak uygulanmıştır. Veriler SPSS 16
istatistik program kullanılarak Tek
Faktörlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre; astronomi konusunun öğrenme amaçlı yazma etkinlikleri
kullanılarak öğretilmesi geleneksel öğrenme metoduna göre öğrenci başarısını
olumlu etkilerken, astronomi kavramlarını öğrenme, bilimsel süreç becerilerinin
gelişimi ve fene yönelik tutum üzerinde deney grubunun son test ortalamalarında
kontrol grubuna göre artışın daha fazla olmasına rağmen ulaşılan sonuçlar
anlamlı seviyede değildir. Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin fen öğretimi
üzerine etkisinin daha iyi anlaşılması için farklı konular üzerinde çalışmalar
yapılmalıdır.
Astronomi fen öğretimi öğrenme amaçlı çoklu yazma yazarak öğrenme
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.