Eğitim
programı, yöneticiler, eğitim uzmanları, eğitim teknolojisi, fiziki olanaklar,
finans kaynakları, öğrenci ve öğretmen, eğitim sistemini oluşturan öğelerdir ve
eğitim programının uygulayıcısı olan öğretmenler, önemli bir öğedir. Bundan
dolayı, günümüz öğretmenlerinin özverili çalışabilmeleri için öğretmenlik
mesleğine yönelik olumlu bir tutuma sahip olmaları ve güncel gelişmeleri takip
edebilecekleri, değişimlere uyum sağlayabilecekleri ve kendilerini sürekli
geliştirebilecekleri, ayrıca bu değişimleri sınıfa yansıtabilecekleri yaşam
boyu öğrenme becerilerine sahip olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada,
pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumlarını ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin eğilimleri çeşitli
değişkenlere göre belirlenmiş ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile
yaşam boyu öğrenmeye ilişkin eğilimleri arasında herhangi bir ilişkisinin olup
olmadığı incelenmiştir. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu
tutum içinde oldukları saptanmıştır. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme
eğilimlerine bakıldığında, yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek olduğu belirlenmiştir.
Öğretmen adaylarının “yaşam boyu öğrenme eğilimleri” ile “öğretmenlik mesleğine
yönelik tutumları” arasında, doğru (pozitif) yönlü orta düzeyde bir ilişkinin
olduğu bulunmuştur. Ayrıca, öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara verdikleri
cevaplardan öğretmenliği nasıl gördükleri üç tema altında, yaşam boyu öğrenmeyi
nasıl gördükleri de iki tema altında toplanmıştır.
Curriculum, administrators, educationists, education
technologies, physical facilities, financial sources, students and teachers
constitute the education systems and the teachers are important ones. For this reason, in order to be able to work
devotedly and attentively, it is mandatory that today’s teachers have positive
attitude towards teaching profession and have high lifelong learning
tendencies. In this study, the attitudes towards teaching profession and the
lifelong learning tendencies of the teacher candidates attending to pedagogical
formation certificate program were outlined according to various variables and
whether there was any relationship between the attitudes towards teaching
profession and the lifelong learning tendencies was investigated. It can be found
that the teacher candidates had positive attitudes towards the teaching
profession. Moreover, teacher candidates’ lifelong learning tendencies were
said to be high. It can also be underlined that there was a positive
medium-level relationship between the attitudes towards teaching profession and
lifelong learning tendencies of the teacher candidates. Besides, the responses
to how they saw the teaching profession were grouped under three themes and those
to how they perceived lifelong learning under two themes.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.