Bu
araştırma, Fen Bilimleri dersini alan özel gereksinimli öğrencilerin
kaynaştırma uygulamaları sürecindeki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmaya 2012-2013 eğitim öğretim yılında
Giresun ilindeki ortaokullarda öğrenim gören 2 görme engelli, 2 ortopedik
engelli, 3 zihinsel engelli olmak üzere toplam 7 özel gereksinimli öğrenci
katılmıştır. Çalışmada açık uçlu sorulardan oluşan öğrenci anket formu veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Ortaya çıkarılan veriler içerik analizi ile kodlama
yapılarak temalar ve kategoriler belirlenmiştir. Araştırmanın sonucunda
kaynaştırma öğrencileri, etkinliklere tam anlamı ile katılamamaları, okul
kitaplarının ve okulda yapılan sınavların kendilerine uygun olmaması,
arkadaşları tarafından rahatsız edilmeleri gibi sorunlar yaşadıklarını ortaya
koymuşlardır.
Kaynaştırma eğitimi özel gereksinimli öğrenciler görüşler fen bilimleri
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 3 |
The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.