Araştırmanın amacı, öğrenci merkezli strateji, yöntem ve tekniklerin
akademik başarı üzerindeki etkisini belirlemektir. Meta-analiz yönteminin
kullanıldığı araştırmada, dâhil edilme ölçütlerini karşılayan 105 çalışma
araştırma kapsamına alınmıştır. Verilerin analizinde CMA yazılımı kullanılarak,
Hedges’g ye göre etki büyüklüğü katsayıları hesaplanmıştır. Analiz sonucunda;
öğrenci merkezli strateji yöntem ve tekniklerin öğretmen merkezli yaklaşımlara
göre farklı derslerdeki akademik başarıyı artırmada çok geniş düzeyde bir
etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışılan konunun
yapısının, ölçme aracının özelliklerinin ve kontrol altına alınması gereken
öğrenci kaynaklı değişkenlerin, etki büyüklüğü düzeylerini farklılaştırdığı
ortaya konmuştur. Ulaşılan bu sonuçlar, farklı derslerin öğretiminde kullanılan
öğrenci merkezli yaklaşımların, akademik başarıyı artırmada önemli bir değişken
olduğunu göstermektedir. Ancak amaçlara uygun bir öğretim sürecinin
gerçekleştirilmesi ve değerlendirilmesi için, strateji yöntem ve tekniğin
seçiminden önce; içeriğin, ölçme aracının ve öğrenci özelliklerinin gözden
geçirilmesi önerilmektedir.
Akademik başarı meta-analiz öğrenci merkezli strateji yöntem ve teknikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.