Çalışmanın
amacı, özel öğrenme güçlüğü yaşayan ilköğretim 6-8. sınıf öğrencileri için
geliştirilen elle kavranabilir etkileşimli nesnelerle çalışan eğitsel mobil uygulamanın
öğretmenler tarafından kullanım durumunun incelenmesidir. Araştırma kapsamında,
öğretmenlerin bu uygulamayı kullanım durumlarını incelemek için öğretmene
-öncesinde herhangi bir eğitim verilmeksizin- elle kavranabilir etkileşimli
nesnelerle çalışan eğitsel uygulama verilerek bunu öğrenciye uygulaması
istenmiştir. Asıl uygulama öncesinde pilot bir uygulama gerçekleştirilmiştir.
Her iki uygulama birer özel eğitim öğretmeni ve özel öğrenme güçlüğü yaşayan
birer 6. Sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma
desenlerinden araştırmanın doğasına uygun olan durum çalışması kullanılmıştır. Öğretmen
uygulamalarının video kamera kaydı alınmıştır. Bunun yanı sıra özel eğitim
öğretmenleriyle görüşme yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Video kayıtları ve görüşmeler
analiz edildiğinde, özel eğitim öğretmenlerinin daha önce hiç kullanmadıkları
halde, elle kavranabilir etkileşimli nesnelerle çalışan eğitsel uygulamayı
genel olarak kolay bir biçimde kullanabildikleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenler
elle kavranabilir etkileşimli nesnelerle çalışan eğitsel uygulamayı kendi derslerinde
kullanmak istediklerini belirtmişlerdir. Ortaya çıkan sonuçlar, özel öğrenme
güçlüğü yaşayan öğrenciler için geliştirilecek öğretim uygulamaları için yol
gösterici niteliktedir.
özel öğrenme güçlüğü etkileşimli mobil eğitsel uygulama kavranabilir teknolojiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.