Bu araştırma ile Felsefe
grubu öğrencilerinin akademik motivasyonları ile sorgulama becerileri
arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada, tarama yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, bir devlet üniversitesinde
öğrenim gören 4. Sınıfa devam eden 73 Felsefe bölümü öğrencisi ve aynı
üniversitede formasyon eğitimi alan 11 Felsefe bölümü mezunu ve 49 Sosyoloji bölümü
mezunu olmak üzere toplam 133 öğretmen
adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Vallerand ve diğerleri (1992) tarafından
geliştirilmiş, Karataş ve Erden (2011) tarafından geçerlik güvenirlik çalışması
ile kültürel adaptasyonu yapılan Akademik Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır.
Akademik Motivasyon Ölçeği (AMÖ) 28 maddeden oluşmaktadır. AMÖ motivasyonsuzluk,
dışsal motivasyon ve içsel motivasyon olmak üzere üç temel boyuttan oluşan
yedili likert tipli bir ölçektir. Ayrıca araştırmada kullanılan diğer bir veri
toplama aracı, Karademir (2013) tarafından geliştirilen Sorgulama Becerileri
Ölçeği’dir. Ölçek 14 maddeden ve 3 alt
boyuttan (Bilgi Edinme, Bilgiyi Kontrol Etme, Özgüven) oluşan beşli likert
tipli bir ölçektir. Araştırma sonucuna göre Felsefe grubu öğrencilerinin
akademik motivasyon ve sorgulama becerisi düzeylerinin “iyi” düzeyde olduğu
tespit edilmiştir. Felsefe grubu öğrencilerinin akademik motivasyonları ile
sorgulama becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Felsefe grubu
öğrencilerinin akademik motivasyon ve sorgulama becerisi düzeyleri arasında
cinsiyet, mezun olma, bölüm ve yaş değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık
göstermezken sorgulama becerisi düzeyleri arasında yaş değişkenine göre anlamlı
bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.