Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 3, 1138 - 1155, 25.12.2018
https://doi.org/10.17860/mersinefd.408013

Öz

Kaynakça

  • Akbıyık C. ve Seferoğlu S. S. (2012). İlköğretim Bilişim Teknolojileri dersinin işlenişi: Öğretmen görüş ve uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1), 405-424.
  • Akkoyunlu B. ve Kurbanoğlu S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10.
  • Büyükköztürk Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün E. Ö., Karadeniz Ş., ve Demirel F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çengel, M. (2007). İlköğretim Dördüncü Sınıf Bilgisayar Dersi Programının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Eren, E., ve Uluuysal, B. (2012). Bilişim Teknolojileri (BT) Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları ve Çözüm Önerileri: Okul Müdürü ve BT Öğretmenlerinin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 152-171.
  • Fahnoe C., & Mishra P. (2013). Do 21st Century Learning Environments Support Self-Directed Learning? Middle School Students’ Response to an Intentionally Designed Learning Environment. In Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 3131-3139.
  • Granger, C. A., Morbey, M. L., Lotherington, H., Owston, R. D., ve Wideman, H. H. (2002). Factors contributing to teachers’ successful implementation of IT. Journal of Computer Assisted Learning, 18, 480-488.
  • Gökmen, Ö. F., ve Akgün, Ö. E. (2015). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bilişim güvenliği eğitimi verebilmeye yönelik yeterlilik algılarının incelenmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1208-1221.
  • Gülcü, A., Aydın, S., Ve Aydın, Ş. (2013). İlköğretim Okullarında Bilişim Teknolojileri Dersi Yeni Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 73-92.
  • Henkoğlu, H. Ş., ve Yıldırım, S. (2012). Türkiye'deki İlköğretim Okullarında Bilgisayar Eğitimi: Kuram ve Uygulamadaki Farklılıklar. Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1) 23-61.
  • ISTE (2014). ISTE standarts for students. http://www.iste.org/standards/iste-standards/standards-for-students adresinden 24.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Kabakçı, I., Kurt, A. ve Yıldırım Y. (2008). Bilgisayar Öğretmenlerinin Seçmeli Bilişim Teknolojileri Öğretim Programının Uygunluğuna İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 518-526.
  • Kaucic, B. ve Asic, T. (2011). Improving introductory programming with Scratch? In Proceeding of the 34th MIPRO International Conference, 1095–1100.
  • Karal, H., Reisoğlu, İ., ve Günaydın, E. (2010). İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Cukurova University Faculty of Education Journal, 38(3), 46-64.
  • Kural Er, F. ve Güven, B. (2008). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Bilgisayar Dersi Programının İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 175-184.
  • Kurt A. A., Kuzu A., Dursun Ö. Ö., Güllüpınar F. ve Gültekin M. (2013) FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2 (1), 1-23.
  • Orhan F.ve Akkoyunlu B. (2003). Eğitici Bilgisayar Formatör (master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 90-100.
  • Sykora C. (2014). Computational Thinking For All, https://www.iste.org/explore/ articleDetail?articleid=152&category=Solutions&article=Computational-thinking-for-all adresinden 24.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • TTKB. (2012). Öğretim Programları. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden 23.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • TTKB. (2018). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5 ve 6. Sınıf). Ankara.
  • TTKB (2016). İlköğretim Kurumları İlkokullar ve Ortaokullar Haftalık Ders Çizelgesi http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/dosya/6 adresinden 19.12.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Topu B. F., (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Okullarındaki Rolleri, Beklentiler ve Karşılaşılan Problemler: Erzurum İli Örneği. Atatürk Üniversitesi. Erzurum.
  • Topu, B. F., ve Göktaş, Y. (2012). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin üstlendikleri roller ve onlardan beklentiler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 461-478.
  • (TÜİK) (2016). Hane halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21779 adresinden 23.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Wagner, D.A., Day, B., James, T., Kozma, R.B., Miller, J., ve Unwin, T. (2005). Monitoring and Evaluation ICT in Education Projects – A Handbook for Developing Countries. Washington D.C.: The International Bank for Reconstruction and Development / The World Bank.
  • Yeşiltepe, G. M., ve Erdoğan, M. (2013). İlköğretim bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleğe yönelik sorunları, bu sorunların nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 495-530.

BT Öğretmenlerinin Derslerinde Gerçekleştirdiği Etkinlikler, Bu Etkinliklerin Öğretim Programına Uygunluğu ve Gerekçeleri

Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 3, 1138 - 1155, 25.12.2018
https://doi.org/10.17860/mersinefd.408013

Öz

Bu araştırmanın amacı Bilişim
Teknolojileri öğretmenlerinin derslerinde gerçekleştirdikleri etkinliklerin
neler olduğunu ve bu etkinliklerin programa uygunluğunu belirlemektir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında görev yapmakta
olan 200 Bilişim Teknolojileri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nicel
araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli tercih edilmiştir. Araştırmada
kullanılan anketin hazırlama aşamasında uzman görüşleri de alınarak açık uçlu
sorular sorulmuş ve elde edilen cevaplardan toplanan veriler anket haline
getirilmiştir. Verilerin analizinde; frekans, aritmetik ortalama, yüzde,
standart sapma, korelasyon, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans
analizleri yapılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin gerçekleştirdikleri
etkinliklerin temel konular üzerinde yoğunlaştığı ve bu etkinliklerin programa
uygun şekilde gerçekleştirildiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbıyık C. ve Seferoğlu S. S. (2012). İlköğretim Bilişim Teknolojileri dersinin işlenişi: Öğretmen görüş ve uygulamaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12 (1), 405-424.
  • Akkoyunlu B. ve Kurbanoğlu S. (2003). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlığı ve Bilgisayar Öz-Yeterlik Algıları Üzerine Bir Çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-10.
  • Büyükköztürk Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün E. Ö., Karadeniz Ş., ve Demirel F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çengel, M. (2007). İlköğretim Dördüncü Sınıf Bilgisayar Dersi Programının Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Eren, E., ve Uluuysal, B. (2012). Bilişim Teknolojileri (BT) Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları ve Çözüm Önerileri: Okul Müdürü ve BT Öğretmenlerinin Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 152-171.
  • Fahnoe C., & Mishra P. (2013). Do 21st Century Learning Environments Support Self-Directed Learning? Middle School Students’ Response to an Intentionally Designed Learning Environment. In Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 3131-3139.
  • Granger, C. A., Morbey, M. L., Lotherington, H., Owston, R. D., ve Wideman, H. H. (2002). Factors contributing to teachers’ successful implementation of IT. Journal of Computer Assisted Learning, 18, 480-488.
  • Gökmen, Ö. F., ve Akgün, Ö. E. (2015). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bilişim güvenliği eğitimi verebilmeye yönelik yeterlilik algılarının incelenmesi. İlköğretim Online, 14(4), 1208-1221.
  • Gülcü, A., Aydın, S., Ve Aydın, Ş. (2013). İlköğretim Okullarında Bilişim Teknolojileri Dersi Yeni Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 73-92.
  • Henkoğlu, H. Ş., ve Yıldırım, S. (2012). Türkiye'deki İlköğretim Okullarında Bilgisayar Eğitimi: Kuram ve Uygulamadaki Farklılıklar. Journal of Faculty of Educational Sciences, 45(1) 23-61.
  • ISTE (2014). ISTE standarts for students. http://www.iste.org/standards/iste-standards/standards-for-students adresinden 24.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Kabakçı, I., Kurt, A. ve Yıldırım Y. (2008). Bilgisayar Öğretmenlerinin Seçmeli Bilişim Teknolojileri Öğretim Programının Uygunluğuna İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. 8. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 518-526.
  • Kaucic, B. ve Asic, T. (2011). Improving introductory programming with Scratch? In Proceeding of the 34th MIPRO International Conference, 1095–1100.
  • Karal, H., Reisoğlu, İ., ve Günaydın, E. (2010). İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Cukurova University Faculty of Education Journal, 38(3), 46-64.
  • Kural Er, F. ve Güven, B. (2008). İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Bilgisayar Dersi Programının İçeriğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 175-184.
  • Kurt A. A., Kuzu A., Dursun Ö. Ö., Güllüpınar F. ve Gültekin M. (2013) FATİH projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2 (1), 1-23.
  • Orhan F.ve Akkoyunlu B. (2003). Eğitici Bilgisayar Formatör (master) Öğretmenlerin Profilleri ve Uygulamada Karşılaştıkları Güçlüklere İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 90-100.
  • Sykora C. (2014). Computational Thinking For All, https://www.iste.org/explore/ articleDetail?articleid=152&category=Solutions&article=Computational-thinking-for-all adresinden 24.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • TTKB. (2012). Öğretim Programları. http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx adresinden 23.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • TTKB. (2018). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programı (Ortaokul 5 ve 6. Sınıf). Ankara.
  • TTKB (2016). İlköğretim Kurumları İlkokullar ve Ortaokullar Haftalık Ders Çizelgesi http://ttkb.meb.gov.tr/www/haftalik-ders-cizelgeleri/dosya/6 adresinden 19.12.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Topu B. F., (2010). Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Okullarındaki Rolleri, Beklentiler ve Karşılaşılan Problemler: Erzurum İli Örneği. Atatürk Üniversitesi. Erzurum.
  • Topu, B. F., ve Göktaş, Y. (2012). Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin üstlendikleri roller ve onlardan beklentiler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(1), 461-478.
  • (TÜİK) (2016). Hane halkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21779 adresinden 23.11.2016 tarihinde edinilmiştir.
  • Wagner, D.A., Day, B., James, T., Kozma, R.B., Miller, J., ve Unwin, T. (2005). Monitoring and Evaluation ICT in Education Projects – A Handbook for Developing Countries. Washington D.C.: The International Bank for Reconstruction and Development / The World Bank.
  • Yeşiltepe, G. M., ve Erdoğan, M. (2013). İlköğretim bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleğe yönelik sorunları, bu sorunların nedenleri ve çözüm önerileri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 495-530.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgen Korkmaz 0000-0003-4359-5692

Kemal Bilir Bu kişi benim 0000-0002-7358-2561

Recep Çakır 0000-0002-2641-5007

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Korkmaz, Ö., Bilir, K., & Çakır, R. (2018). BT Öğretmenlerinin Derslerinde Gerçekleştirdiği Etkinlikler, Bu Etkinliklerin Öğretim Programına Uygunluğu ve Gerekçeleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(3), 1138-1155. https://doi.org/10.17860/mersinefd.408013

The content of the Mersin University Journal of the Faculty of Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.