Okullar eğitim ortamları
olarak bireyin davranışlarını, düşüncelerini, hayat felsefesini belirlemeyi
(Fındıkçı, 1996: 141) amaçlamaktadır. Günümüzde, okulun geleneksel öğretme
yerine öğrencinin aktif öğrenmesi misyon haline gelmiştir. Bilgi toplumunda
eğitim sisteminin görevi, öğrenmeyi öğrenen bireyler yetiştirmek; eğitim
yöneticilerinin görevi ise okulu öğrenen okul niteliğine kavuşturmaktır
(Başaran, 2000: 57). Sistem yaklaşımı da, örgütlerdeki öğrenen kişiler
aracılığıyla öğrenen örgüt olmayı amaçlamaktadır. Okul ortamında öğretme
sorumluluğundaki öğretmenlerin, yol göstermek, danışmanlık yapmak,
cesaretlendirmek gibi rolleri ağırlık kazanmakta ve “yaşam boyu eğitim”
felsefesi temel alınmaktadır (Ünal ve Ada, 2001: 58). Bu yüzden öğretmenlerin
öğrenme ve öğrenen okul oluşturmaya yönelik algı, yaklaşım ve düşünceleri önem
kazanmaktadır. Çünkü günümüzde meydana gelen gelişmeler, başta eğitim olmak
üzere tüm sistemleri yaşanan değişime uymaya zorlamaktadır. Bunun için
örgütlerin sürekli gelişmeyle birlikte kendi içlerinde öğrenmenin sürekliliğini
sağlamaları gerekmektedir. Öğrenmeyi, bilgiyi, kaliteyi, insanı ve insani
değerleri merkeze alan öğrenen örgütler ön plana çıkmaktadır (Yıldırım, 1999:
5). Bunun için okullarda öğretmenlerin öğrenme, öğrenme kültürü, öğrenen örgüt
olma konusundaki düşünsel yaklaşımlarında değişikliğe gitmeleri beklenmektedir.
Öğrenmenin temelini oluşturan zihniyet değişikliği için sahip olunan düşünce
kalıplarını ve bakış açılarını değiştirmeleri beklenmektedir. Bu amacı
bireylerin düşünme yöntemlerini geliştiren zihni modeller sağlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.