Bu
araştırma, ters-yüz sınıf uygulamasınınortaokul 6.sınıf öğrencilerinin
bilgisayarca düşünme becerisi, etkinlik tecrübesi ve uzamsal düşünme becerisine
etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu
bir devlet orta okulunun 6. sınıfında öğrenim görmekte olan 64 öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri, Etkinlik Tecrübe Ölçeği,
Bilgisayarca Düşünme Becerisi Ölçeği ve Uzamsal Görselleştirme Testi
kullanılarak toplanırken nitel verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile
toplanmıştır. Toplanan nicel veriler betimsel analizler, bağımsız örneklem t, eşli
örneklem t ve Anova analizleri kullanılarak incelenmiştir. Çalışmanın nitel
boyutunda ise toplanan veriler Nvivo programı üzerinden analiz edilmiştir. Çalışmanın
sonuçlarına göre, deney1 grubu (ters yüz sınıf uygulaması) için deneysel sürecin
bilgisayarca düşünme becerisi açısından istatiksel olarak anlamlı olmasa da
olumlu yönde bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Deney2 grubunda (web 2.0
yazılımı ile materyaller) ise deneysel sürecin öğrencilerin bilgisayarca
düşünme becerisi ve uzamsal düşünme becerisi yönünden istatiksel olarak anlamlı
olmasa da olumlu yönde bir etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Görüşmeler
sonucunda ise, ders sürecinde ve konu anlatımında materyal desteği almanın
öğrencilerin konuya karşı olan ilgilerini arttırdığı, ders sürecinin daha
keyifli geçmesini sağladığı sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 3 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.