Evaluating education systems through international exams today not only compares students' basic competencies but also provides international data on countries' curricula content, learning methods and techniques, assessment approaches, and the scope and objectives of teacher education. The performance differences in PISA and TIMSS exams have particularly increased interest in analyzing China’s success in these exams. The purpose of this study is to examine how the administrative structure and process dimensions of the Chinese education system are reflected in international exam results and to identify potential areas for improvement for the Turkish education system. By addressing the policies and goals of the Chinese education system, the study examines the administrative structure and process dimensions using the document analysis method. China approved the Teacher Law in 1993 and the Higher Education Law in 1998. These policies have provided pedagogical and academic benefits in the standardization and certification processes of teacher education. China's rational and functional organizational structure is confirmed by its success in international exams and economic growth. "On the other hand, frequent changes are observed in Turkey's education policies, and similar success has not been achieved in international standardized exams. This study emphasizes that Turkey needs to adopt more systematic and transparent criteria for teacher qualifications and align its education policies with universal standards. Furthermore, it highlights that China's centralized approach and significant educational investments have led to consistent academic achievements, whereas Turkey needs to address structural issues and policy inconsistencies to improve its education system.
Education System Student Assessment and Evaluation International Examinations.
Günümüzde eğitim sistemlerinin uluslararası sınavlarla değerlendirilmesi, sadece öğrencilerin temel yeterliliklerini karşılaştırmakla kalmayıp, ülkelerin öğretim programlarının içerikleri, öğrenme yöntem ve teknikleri, ölçme yaklaşımları ve öğretmen eğitiminin kapsam ve hedeflerine ilişkin uluslararası alanda veri sağlamaktadır. PISA ve TIMSS sınavlarındaki başarı farkları, özellikle Çin'in bu sınavlardaki başarısının analiz edilmesine yönelik ilgiyi artırmıştır. Bu araştırmanın amacı, Çin eğitim sisteminin yönetsel yapılanmasının ve süreç boyutlarının uluslararası sınav sonuçlarına nasıl yansıdığını incelemek ve Türk eğitim sistemi için potansiyel iyileştirme alanlarını belirlemektir. Araştırma, Çin eğitim sisteminin politika ve amaçlarını ele alarak, eğitim sisteminin yönetsel yapısını ve süreç boyutunu doküman analizi yöntemiyle incelemektedir. Çin, 1993'te Öğretmen Kanunu'nu ve 1998'de Yüksek Öğretim Kanunu'nu onaylamıştır. Bu politikalar, öğretmen eğitiminin standardizasyonu ve sertifikasyonu süreçlerinde pedagojik ve akademik açıdan yarar sağlamıştır. Çin'in rasyonel ve işlevsel örgüt yapısı, uluslararası sınavlardaki başarıları ve ekonomik büyümesi ile doğrulanmaktadır. Buna karşılık, Türkiye'de eğitim politikalarında sık değişiklikler gözlemlenmektedir uluslararası merkezi sınavlarda ise benzer bir başarı sağlamamıştır. Bu araştırma, Türkiye'nin öğretmen niteliklerine yönelik daha sistematik ve şeffaf kriterler benimsemesi ve eğitim politikalarını evrensel standartlarla uyumlu hale getirmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca Çin'in merkezi yaklaşımı ve önemli eğitim yatırımlarının tutarlı akademik başarılar sağladığını, Türkiye'nin ise eğitim sistemini iyileştirmek için yapısal sorunları ve politika tutarsızlıklarını ele alması gerektiğini ortaya koymaktadır.
Eğitim sistemi öğrenci ölçme ve değerlendirme uluslararası sınavlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Program Değerlendirme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.