Amaç: Bu
çalışmada akademisyenlerin engelliliğe yönelik algı ve tutumlarının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma 2015-2016 yılında yürütülen tanımlayıcı
nitelikte bir araştırmadır. Minimum örnek büyüklüğü 420 olarak
hesaplanmıştır. Oluşturulan anketler fakülte ve
meslek yüksekokul yönetimlerine gönderilmiş; anketi gönüllü olan akademik
personel kendisi doldurmuştur. Engellilere yönelik tutumları belirlemek
için “Engellilere Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. İstatistiksel
analizlerde Student t testi, One Way Anova testi ve ki kare analizi
kullanılmıştır. Bulgular:
Çalışma sonunda 658 akademik personele ulaşılmıştır. Akademisyenlerin %24.5’inin yaşamında
engelli bir birey/bireyler mevcuttur. Birçoğunun daha çok gözle görülebilir
engellere yönelik durumları engelli tanımı içine koydukları görülmüştür.
Araştırmaya katılanların %2.3’ü engelli olmanın insana verilen bir ceza, %7.8’i
bir lütuf-armağan ve %62.9’u bir sınav-imtihan olduğunu düşünmektedir. Devletin engellilere sağladığı haklar, yasal
düzenlemeler ve uygulamalarla ilgili en az bilgi sahibi oldukları uygulamalar
burs, yurt önceliği, özel eğitime verilen maddi destek ve üniversitelerde
kurulan engellilerle ilgili birimin varlığıdır. Akademik personelin
%39.5’i Erciyes Üniversitesi’nin engellilere sağladığı hizmet ve yardımları
yeterli bulmamaktadır. %61.1’i üniversite eğitimleri süresince engelli öğrencilerin
karşılaşabilecekleri sorunları azaltmanın öğretim elemanlarının görevi
olmadığını düşünmektedir. Ölçek
toplam skor ortalaması 126.9±13.4 (min:82 max:150) olarak saptanmıştır. Alt
ölçek ortalama puanları; merhamet alt boyutu için 56.2±6.1 (29-65), sosyal
değer alt boyutu için 53.2±6.9 (33-65) ve kaynak dağıtımı alt boyutu için
17.4±2.3 (8-20) olarak hesaplanmıştır. Sonuç:
Akademik personelin engelliğe yönelik tutumları
olumlu ancak bazı konulardaki bilgileri yetersizdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 1 |
MEÜ
Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında
yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr.
Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir.
Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.
Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.
Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.