Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 2, 320 - 333, 25.08.2021
https://doi.org/10.26559/mersinsbd.911255

Öz

Amaç: Bu çalışmada, anatomi dersini, yüz yüze eğitim ve çevrim içi eğitim olmak üzere iki farklı şekilde alan hemşirelik ve ebelik bölümü öğrencilerinin anatomi eğitimine ilişkin öngörü ve deneyimlerini ortaya koymak hedeflendi. Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırma Temmuz - Aralık 2020 tarihleri arasında Mersin Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi ve İçel Sağlık Yüksekokulu Ebelik bölümü ile Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Niğde Zübeyde Hanım Sağlık Yüksekokulu’nda ebelik ve hemşirelik bölümü 699 öğrenci üzerinde gerçekleştirildi. Öğrenciler anatomi eğitimini, yüz yüze teorik ve pratik ders şeklinde alan birinci grup ve çevrim içi eğitim şeklinde alan ikinci grup olarak sınıflandırıldı. Çalışmada, öğrencilere WhatsApp yoluyla ulaştırılan ve gönüllü olanlar tarafından doldurularak geri iletilen formlar kullanıldı. Öğrencilere, araştırmacılar tarafından literatür taranarak oluşturulan 19 sorudan oluşan bir anket formu uygulandı. Anket sorularının cevaplanması için “Tamamen katılıyorum (5), katılıyorum (4), kararsızım (3), katılmıyorum (2) ve kesinlikle katılmıyorum (1)” seçeneklerinden oluşan beşli Likert tipi soru kalıbı kullanıldı. Bulgular: Öğrenci gruplarından elde edilen sonuçlara göre öğrenciler uygulama derslerine ihtiyaç duymakta, görsel ve işitsel kaynakların derslere daha fazla entegre edilmesini istemektedirler. Çevrim içi anatomi eğitimi alan öğrenciler, öğretim elemanı tarafından hazırlanan videolara, çevrim içi ders materyaline ulaşılabilir olmasına, hibrit eğitime daha fazla ihtiyaç duymaktadırlar. Bu öğrenciler çevrim içi anatomi eğitiminin daha etkin olduğunu bildirmektedirler. Sonuç: Öğrenci öngörülerini ve deneyimlerini içeren bu çalışma sonucunda anatomi eğitimini iyileştirme konusunda gayret edilmesi gerektiği görüldü. Özellikle, uygulamalı derslerin katkısını telafi etmeye yönelik görsel ve işitsel ders kaynaklarının arttırılması, yenilikçi öğretme tekniklerinin uygulanması ve teknik yetersizliklerin hızla aşılması gerekmektedir.

Kaynakça

  • 1. Moore MG, Kearsley G. Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning. 3.Baskı. Belmont: Wadsworth; 2012.
  • 2. Odabaş H. İnternet Tabanlı Çevrim içi Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı. Ankara: Saga of Librarianship International Symposium Proceedings Book; 2004.
  • 3. Cabı E. Çevrim içi Eğitimde E-Değerlendirme Üzerine Öğrenci Algıları. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi. 2016; 6 (1): 94-101. doi: 10.5961/jhes.2016.146.
  • 4. Kırık A. Çevrim içi eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi. 2014; 21: 73-94. doi: 10.17829/midr.20142110299.
  • 5. Srivastava A, Singh A. Perception and feedback of medical students about teaching methods in anatomy. Indian J Clin Anat Physiol. 2020;7(1):104-109. doi: 10.18231/j.ijcap.2020.022.
  • 6. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Tıp Derg. 2003; 29(2):15-8.
  • 7. Büyükmumcu M, Aydın AD, Akın D, Yılmaz MT, Bodur AS. MedIcal Students’ VIews About PractIcal Lessons’ SlIdes WhIch Used EducatIon Of PractIcal Anatomy. Selcuk Med J. 2013; 29(2): 71-74.
  • 8. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y. (2015). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi. 2015; 5(3): 316-323. doi: 10.5961/jhes.2015.133.
  • 9. McLachlan JC, Bligh J, Bradley P, Searle J. 2004. Teaching anatomy without cadavers. Med Educ. 2004; 38: 418–424. doi: 10.1046/j.1365-2923.2004.01795.x
  • 10. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Int J Basic Clin Med. 2015; 1 (2): 94-106.
  • 11. Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. The opinions of medicine faculty students about anatomy education. Gaziantep Med J. 2016; 22(2): 82-88. doi: 10.5578/GMJ.32156.
  • 12. Şeker M, Özer A, Korkut C. Küresel salgının anatomisi: insan ve toplumun geleceği. Türkiye Bilimler Akademisi. Ankara: TDV Yayın Matbaacılık; 2020.
  • 13. Altan T, Seferoğlu SS. (2009). Çevrim içi eğitimde değerlendirme süreci: Öğrenci görüşlerinin sistemin gelişimine katkıları. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı (BOTS-2009), 7-9.10.2009; Trabzon, Türkiye.
  • 14. Yıldız, E. Çevrim içi öğrenme ortamlarında çevrim içi eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2020; 8(1): 180-205. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m.
  • 15. Mutluay ŞD, Açıkgöz AK. Öğrenci Ebe ve Hemşirelerin Anatomi Eğitimi Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2020; 10(2): 201-208. doi: 10.31020/mutftd.679401.
  • 16. Naomi, H. Student perceptions of their learning and engagement in response to the use of a continuous e-assessment in an undergraduate module. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2015; 40(1): 1-14. doi: 10.1080/02602938.2014.881978.
  • 17. Mathiowatz V, Yu CH, Quake‐Rapp C. Comparison of a gross anatomy laboratory to online anatomy software for teaching anatomy. Anat Sci Educ. 2016; 9: 52–59. doi: 10.1002/ase.1528.
  • 18. Merino DC, Lopez ES. An analysis of the determinants of students’ performance in e-learning. Computers in Human Behavior. 2014; 30(1): 476–484. doi: 10.1016/j.chb.2013.06.020.
  • 19. Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrim içi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2020; 3(1): 25-34.
  • 20. Mucuk S, Ceyhan Ö, Kartin PT. COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan hemşirelik eğitimi: Ulusal deneyim. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2021;6(1): 33-36.
  • 21. Altınpulluk H. Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(1): 53-89. 22. Korucu AT, Kabak K. (2020). Türkiye'de Hibrit Öğrenme Uygulamaları ve Etkileri: Bir Meta Analiz Çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi. 2020; 2(2): 88-112.
  • 23. Ögenler O, Kara A, Kadıoğlu S, Öztürk AH, Sungur MA. (2014). Bir grup anatomi öğretim elemanının kadavra ve eğitimde kadavra kullanma hakkındaki görüşleri Opinions of a group of anatomy instructor on cadaver and utilization of cadaver in anatomy teaching. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2014; 1(1): 57-68.
  • 24. Ögenler O, Kadıoğlu NS. (2017). Ölü İnsan Bedeni ile İlişkiler: Mersin Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2017; 4(1): 3-13.
  • 25. Erbay H, Bilir A, Gönül Y, Turamanlar O, Songur A. (2015). Tıp fakültesi öğrencilerinin kadavra algısı ve eğitimde kadavra kullanımına yönelik yaklaşımları. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2015; 2(1): 63-72.
  • 26. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Ü Tıp Fak Dergisi. 2003; 29(2):11-14.
  • 27. Çayan D, Atay E. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki görüşleri. Anatomi Kış Günleri. 25-27.01.2018; Ankara, Türkiye.

Predictions and experiences of midwifery and nursing students about online anatomy education

Yıl 2021, Cilt: 14 Sayı: 2, 320 - 333, 25.08.2021
https://doi.org/10.26559/mersinsbd.911255

Öz

Aim: The aim of this study was to reveal the predictions and experiences of the nursing and midwifery students who take the anatomy lesson in two different ways, face to face traditional education and online education. Method: This descriptive study was carried out on 699 nursing and midwifery students between July and December 2020, at Mersin University Faculty of Nursing and İçel School of Health Midwifery Department and Niğde Ömer Halisdemir University Niğde Zübeyde Hanım School of Health. The students were classified as the first group, who received the face to face anatomy education and the second group, who received online education. In the study, the forms sent to the students via WhatsApp and filled in then sent back by the volunteers. A questionnaire form consisting of 19 questions composed by the researchers by scanning the literature was applied to the students. The data was collected by a five-point Likerts’ scale consisting of "I completely agree (5), I agree (4), I am undecided (3), I do not agree (2), and I strongly disagree (1)". Results: According to the results obtained from the student groups, the students need practice lessons and wanted the visual and audio sources to be integrated more into the lessons. Students who receive online anatomy education had more need for the videos prepared by the educator, the availability of online course materials, hybrid education. They reported that online anatomy education was more effective. Conclusion: As a result of this study, which included student predictions and experiences, it was seen that efforts should be made to improve anatomy education. In particular, it is necessary to increase the visual and auditory lesson resources to compensate for the contribution of practical lessons, to apply innovative teaching techniques and to overcome technical deficiencies quickly.

Kaynakça

  • 1. Moore MG, Kearsley G. Distance education: A systems view of online learning. Cengage Learning. 3.Baskı. Belmont: Wadsworth; 2012.
  • 2. Odabaş H. İnternet Tabanlı Çevrim içi Öğrenim Modelinin Bilgi Hizmetlerine Yönelik Yüksek Öğretim Programlarında Kullanımı. Ankara: Saga of Librarianship International Symposium Proceedings Book; 2004.
  • 3. Cabı E. Çevrim içi Eğitimde E-Değerlendirme Üzerine Öğrenci Algıları. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi. 2016; 6 (1): 94-101. doi: 10.5961/jhes.2016.146.
  • 4. Kırık A. Çevrim içi eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi. 2014; 21: 73-94. doi: 10.17829/midr.20142110299.
  • 5. Srivastava A, Singh A. Perception and feedback of medical students about teaching methods in anatomy. Indian J Clin Anat Physiol. 2020;7(1):104-109. doi: 10.18231/j.ijcap.2020.022.
  • 6. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket Çalışması: Anatomi Eğitimi ve Öğrencilerin Düşünceleri. Uludağ Tıp Derg. 2003; 29(2):15-8.
  • 7. Büyükmumcu M, Aydın AD, Akın D, Yılmaz MT, Bodur AS. MedIcal Students’ VIews About PractIcal Lessons’ SlIdes WhIch Used EducatIon Of PractIcal Anatomy. Selcuk Med J. 2013; 29(2): 71-74.
  • 8. Küçük S, Kapakin S, Göktaş Y. (2015). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi. 2015; 5(3): 316-323. doi: 10.5961/jhes.2015.133.
  • 9. McLachlan JC, Bligh J, Bradley P, Searle J. 2004. Teaching anatomy without cadavers. Med Educ. 2004; 38: 418–424. doi: 10.1046/j.1365-2923.2004.01795.x
  • 10. Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Int J Basic Clin Med. 2015; 1 (2): 94-106.
  • 11. Çetkin M, Turhan B, Bahşi İ, Kervancıoğlu P. The opinions of medicine faculty students about anatomy education. Gaziantep Med J. 2016; 22(2): 82-88. doi: 10.5578/GMJ.32156.
  • 12. Şeker M, Özer A, Korkut C. Küresel salgının anatomisi: insan ve toplumun geleceği. Türkiye Bilimler Akademisi. Ankara: TDV Yayın Matbaacılık; 2020.
  • 13. Altan T, Seferoğlu SS. (2009). Çevrim içi eğitimde değerlendirme süreci: Öğrenci görüşlerinin sistemin gelişimine katkıları. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı (BOTS-2009), 7-9.10.2009; Trabzon, Türkiye.
  • 14. Yıldız, E. Çevrim içi öğrenme ortamlarında çevrim içi eğitim öğrencilerinin topluluk hissine etki eden faktörlerin incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2020; 8(1): 180-205. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.9m.
  • 15. Mutluay ŞD, Açıkgöz AK. Öğrenci Ebe ve Hemşirelerin Anatomi Eğitimi Hakkındaki Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi. 2020; 10(2): 201-208. doi: 10.31020/mutftd.679401.
  • 16. Naomi, H. Student perceptions of their learning and engagement in response to the use of a continuous e-assessment in an undergraduate module. Assessment & Evaluation in Higher Education. 2015; 40(1): 1-14. doi: 10.1080/02602938.2014.881978.
  • 17. Mathiowatz V, Yu CH, Quake‐Rapp C. Comparison of a gross anatomy laboratory to online anatomy software for teaching anatomy. Anat Sci Educ. 2016; 9: 52–59. doi: 10.1002/ase.1528.
  • 18. Merino DC, Lopez ES. An analysis of the determinants of students’ performance in e-learning. Computers in Human Behavior. 2014; 30(1): 476–484. doi: 10.1016/j.chb.2013.06.020.
  • 19. Telli SG, Altun D. Coronavirüs ve çevrim içi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2020; 3(1): 25-34.
  • 20. Mucuk S, Ceyhan Ö, Kartin PT. COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan hemşirelik eğitimi: Ulusal deneyim. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2021;6(1): 33-36.
  • 21. Altınpulluk H. Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021; 41(1): 53-89. 22. Korucu AT, Kabak K. (2020). Türkiye'de Hibrit Öğrenme Uygulamaları ve Etkileri: Bir Meta Analiz Çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi. 2020; 2(2): 88-112.
  • 23. Ögenler O, Kara A, Kadıoğlu S, Öztürk AH, Sungur MA. (2014). Bir grup anatomi öğretim elemanının kadavra ve eğitimde kadavra kullanma hakkındaki görüşleri Opinions of a group of anatomy instructor on cadaver and utilization of cadaver in anatomy teaching. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2014; 1(1): 57-68.
  • 24. Ögenler O, Kadıoğlu NS. (2017). Ölü İnsan Bedeni ile İlişkiler: Mersin Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Görüşleri. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2017; 4(1): 3-13.
  • 25. Erbay H, Bilir A, Gönül Y, Turamanlar O, Songur A. (2015). Tıp fakültesi öğrencilerinin kadavra algısı ve eğitimde kadavra kullanımına yönelik yaklaşımları. Türkiye Biyoetik Dergisi. 2015; 2(1): 63-72.
  • 26. Arı İ, Şendemir E. Anatomi eğitimi üzerine öğrenci görüşleri. Uludağ Ü Tıp Fak Dergisi. 2003; 29(2):11-14.
  • 27. Çayan D, Atay E. Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ile Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin anatomi eğitimi hakkındaki görüşleri. Anatomi Kış Günleri. 25-27.01.2018; Ankara, Türkiye.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özlem Elvan 0000-0002-5796-4279

Dicle Çayan 0000-0001-7233-063X

Didem Derici Yıldırım 0000-0001-7709-6133

Oya Ögenler 0000-0002-5118-6170

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2021
Gönderilme Tarihi 7 Nisan 2021
Kabul Tarihi 28 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Elvan, Ö., Çayan, D., Derici Yıldırım, D., Ögenler, O. (2021). Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 320-333. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.911255
AMA Elvan Ö, Çayan D, Derici Yıldırım D, Ögenler O. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. Ağustos 2021;14(2):320-333. doi:10.26559/mersinsbd.911255
Chicago Elvan, Özlem, Dicle Çayan, Didem Derici Yıldırım, ve Oya Ögenler. “Ebelik Ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi Anatomi eğitimi hakkındaki öngörü Ve Deneyimleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14, sy. 2 (Ağustos 2021): 320-33. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.911255.
EndNote Elvan Ö, Çayan D, Derici Yıldırım D, Ögenler O (01 Ağustos 2021) Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14 2 320–333.
IEEE Ö. Elvan, D. Çayan, D. Derici Yıldırım, ve O. Ögenler, “Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri”, Mersin Univ Saglık Bilim Derg, c. 14, sy. 2, ss. 320–333, 2021, doi: 10.26559/mersinsbd.911255.
ISNAD Elvan, Özlem vd. “Ebelik Ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi Anatomi eğitimi hakkındaki öngörü Ve Deneyimleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 14/2 (Ağustos 2021), 320-333. https://doi.org/10.26559/mersinsbd.911255.
JAMA Elvan Ö, Çayan D, Derici Yıldırım D, Ögenler O. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2021;14:320–333.
MLA Elvan, Özlem vd. “Ebelik Ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi Anatomi eğitimi hakkındaki öngörü Ve Deneyimleri”. Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 14, sy. 2, 2021, ss. 320-33, doi:10.26559/mersinsbd.911255.
Vancouver Elvan Ö, Çayan D, Derici Yıldırım D, Ögenler O. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin çevrim içi anatomi eğitimi hakkındaki öngörü ve deneyimleri. Mersin Univ Saglık Bilim Derg. 2021;14(2):320-33.

MEÜ Sağlık Bilimleri Dergisi Doç.Dr. Gönül Aslan'ın Editörlüğünde Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak 2008 yılında yayımlanmaya başlanmıştır. Prof.Dr. Gönül Aslan Mart 2015 tarihinde Başeditörlük görevine Prof.Dr. Caferi Tayyar Şaşmaz'a devretmiştir. 01 Ocak 2023 tarihinde Prof.Dr. C. Tayyar Şaşmaz Başeditörlük görevini Prof.Dr. Özlem İzci Ay'a devretmiştir. 

Yılda üç sayı olarak (Nisan - Ağustos - Aralık) yayımlanan dergi multisektöryal hakemli bir bilimsel dergidir. Dergide araştırma makaleleri yanında derleme, olgu sunumu ve editöre mektup tipinde bilimsel yazılar yayımlanmaktadır. Yayın hayatına başladığı günden beri eposta yoluyla yayın alan ve hem online hem de basılı olarak yayımlanan dergimiz, Mayıs 2014 sayısından itibaren sadece online olarak yayımlanmaya başlamıştır. TÜBİTAK-ULAKBİM Dergi Park ile Nisan 2015 tarihinde yapılan Katılım Sözleşmesi sonrasında online yayın kabul ve değerlendirme sürecine geçmiştir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 16 Kasım 2011'dan beri Türkiye Atıf Dizini tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2016 birinci sayıdan itibaren ULAKBİM Tıp Veri Tabanı tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 02 Ekim 2019'dan beri DOAJ tarafından indekslenmektedir.

Mersin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 23 Mart 2021'den beri EBSCO tarafından indekslenmektedir.


Dergimiz açık erişim politikasını benimsemiş olup, dergimizde makale başvuru, değerlendirme ve yayınlanma aşamasında ücret talep edilmemektedir. Dergimizde yayımlanan makalelerin tamamına ücretsiz olarak Arşivden erişilebilmektedir.

154561545815459   

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı  ile lisanslanmıştır.